• Ναυτιλία

    Συμφόρηση στα κινέζικα λιμάνια, νέο ράλι στους ναύλους των bulk carriers

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    ναυτιλία ναυλαγορά


    Τους ναύλους στα ύψη, για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, αναμένεται να ωθήσει η μεγάλη συμφόρηση στα λιμάνια της Κίνας, τα οποία από τη αρχή του έτους έχουν υπερδιπλασιάσει τα έσοδά τους.

    Εκτός από την αύξηση της ζήτησης κυρίως στο σιδηρομετάλλευμα και κάρβουνο που έχει εκτινάξει τους ναύλους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 565 πλοία έξω από τα κινεζικά λιμάνια, περιμένοντας κατά μέσο όρο 10 ημέρες για να ξεφορτώσουν.

    «Η ισχυρή αύξηση της ζήτησης άνθρακα από την Κίνα είναι ένας από τους λόγους πίσω από την πρόσφατη συμφόρηση», αναφέρουν οι αναλυτές.

    Η συγκεκριμένη εξέλιξη έχει ευνοήσει ακόμα και τα μικρά μεγέθη αφού τα handysize φαίνεται ότι κερδίζουν για 33η συνεχόμενη μέρα, και βρίσκονται κοντά στα 30.500 δολάρια την ημέρα. Την ίδια στιγμή οι ναύλοι στα panamax είναι σε υψηλά δεκαετίας

    Οι εκτιμήσεις

    Οι εκτιμήσεις των αναλυτών δείχνουν συνέχεια του ράλι και το δεύτερο εξάμηνο του 2021, ενώ τα στοιχεία και μακροπρόθεσμα είναι ευνοϊκά, κυρίως λόγο της σταδιακής στροφής πολλών κρατών στη πράσινη ανάπτυξη.

    Πάντως παρά την κατακόρυφη αύξηση των ναύλων οι τιμές στη second hand αγορά παραμένουν, σύμφωνα με την Allied Shipbroking σε επίπεδα χαμηλότερα, σε σχέση φυσικά με την αντίστοιχη πορεία των ναύλων. Είναι ίσως και αυτός ένας λόγος που οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγοράζουν δεκάδες bulk carrier κάθε μήνα.

    Σημειώνεται ότι μέχρι τα μέσα Ιουνίου, σύμφωνα με την Allied, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν δαπανήσει 1,88 δισ. δολάρια για την εξαγορά 123 bulkers, και βρίσκονται στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης μετά τους Κινέζους, οι οποίοι έχουν εξαγοράσει 130 φορτηγά πλοία αλλά χαμηλότερης αξίας, 1,71 δισ. δολαρίων.

    Πρόσφατο παράδειγμα του ενδιαφέροντος που επιδεικνύουν οι Έλληνες εφοπλιστές για την αγορά ξηρού φορτίου αποτελεί η ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η οποία έκανε δυναμική είσοδο στον συγκεκριμένο τομέα, ανακοινώνοντας την εξαγορά 28 φορτηγών πλοίων.

    Κεφάλαια 186,2 εκατ. δολαρίων έχει διαθέσει φέτος η Starbulk συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, για να ενισχύσει τον ήδη ισχυρό στόλο της, με εννέα φορτηγά πλοία. Τον Φεβρουάριο απέκτησε επτά σύγχρονα πλοία από την Scorpio Bulkers, με την μέθοδο του leasing, με τις υποχρεώσεις των πλοίων να ανέρχονται στα 102,3 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για τρία bulker τύπου ultramaxes τα SBI Pegasus, SBI Ursa και SBI Subaru και τέσσερα τύπου κamsarmaxes, τα SBI Capoeira, SBI Carioca, SBI Lambada, και SBI Macarena.

    Στη συνέχεια ανακοίνωσε την εξαγορά δύο οικολογικού τύπου Kamsarmaxes χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο. Τα πλοία θα παραδοθούν στην εταιρεία τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του 2021 αντίστοιχα, από το ναυπηγείο Yamic (μία κοινοπραξία των Mitsui και New Yangzijiang).

    Η Seanergy με επικεφαλής τον Σταμάτη Τσαντάνη έχει αγοράσει από τις αρχές του έτους πέντε φορτηγά πλοία, συνολικής αξίας 134 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την VesselsValue.

    H Globus συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη ανακοίνωσε τον Μάρτιο την εξαγορά ενός οικολογικού τύπου Kamsarmax κατασκευής 2018, το οποίο κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Jiangsu New Yangzi, έναντι 27 εκατ. δολαρίων. Τον Φεβρουάριο η εταιρεία απέκτησε ένα ακόμη kamsarmax κατασκευής 2011, στο ναυπηγείο Universal Shipbuilding Corporation της Ιαπωνίας. Η τιμή εξαγοράς καθορίστηκε στα 16,5 εκατ. δολάρια αν το πλοίο παραδοθεί μέχρι τις 31 Μαΐου και στα 16,2 εκατ. δολάρια αν παραδοθεί το διάστημα μεταξύ 1η Ιουνίου έως 15 Αυγούστου 2021.

    H Minerva συμφερόντων του εφοπλιστή Ανδρέα Μαρτίνου έχει εξαγοράσει φέτος, σύμφωνα με την VesselsValue, τρία φορτηγά πλοία αξίας 59 εκατ. δολαρίων.

    H Maran Dry, του ομίλου που ηγείται η Μαρία Αγγελικούση εξαγόρασε, σύμφωνα με την VV, τo Capesize Atlantic Bear χωρητικότητας 210,000 dwt, που κατασκευάστηκε το 2021 στο ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding, στην τιμή των 53 εκατ. δολαρίων.

    Συμφωνίες για την απόκτηση πέντε πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έκλεισε η ναυτιλιακή Navios συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου.

    Πρόκειται για μία επένδυση συνολικού ύψους 182,3 εκατ. δολαρίων και αφορά στην εξαγορά τεσσάρων capesize και ενός bulker kamsarmax. Η εταιρεία ενισχύει την θέση της στην αγορά ξηρού φορτίου σε μία περίοδο κατά την οποία ο συγκεκριμένος τομέας βρίσκεται στο επίκεντρο με τα ναύλα να κυμαίνονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.

    Άλλη ρότα φαίνεται ότι ακολουθεί η Safe Bulkers του Πόλυς Β Χατζηιωάννου η οποία με τρία νεότευκτα bulkers συνεχίζει το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της, με τον αριθμό των υπό κατασκευή πλοίων της να αυξάνεται σε οκτώ.

    Η εταιρεία σύναψε συμφωνίες για την απόκτηση τριών ιαπωνικών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου kamsarmax, χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο.

    Διαβάστε επίσης

    Στον Πειραιά η νέα Γερανογέφυρα Πλοίων Super Post Panamax

    Safe Bulkers: Ενισχύει το στόλο της με τρία νεότευκτα φορτηγά πλοία

    Ο Γιώργος Προκοπίου ταράσσει τα νερά στην αγορά των LNG carriers



    ΣΧΟΛΙΑ