F

Ναυτιλία

Συγκρατημένες οι εκτιμήσεις για τις νέες παραγγελίες πλοίων το 2020

  • Εριέττα Κομνηνού


Οι στόχοι για τα έσοδα του 2020 που ανακοίνωσε το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries δείχνουν ότι δεν αναμένει αύξηση του όγκου των νέων παραγγελιών κατά το νέο έτος.

Το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας έχει στόχο να εξασφαλίσει από τις τρεις μονάδες του συμφωνίες αξίας 15,9 δισ. δολαρίων φέτος, ποσό που διαμορφώνεται στα ίδια επίπεδα με το στόχο που είχε θέσει για το 2019.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Νοτίου Κορέας Yonhap News Agency, στο συνολικό στόχο περιλαμβάνονται οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries Co. (ΗΗΙ), Hyundai Samho Heavy Industries Co. και Hyundai Mipo Dockyard Co.

Ειδικότερα, το ΗΗΙ επιδιώκει να εξασφαλίσει συμφωνίες ύψους 8 δισ. δολαρίων, το Hyundai Mipo Dockyard κάνει λόγο για συμφωνίες αξίας 3,65 δισ. δολαρίων -οι περυσινές ανήλθαν στα 2,7 δισ. δολάρια- και το Hyundai Samho Heavy Industries θέλει να κλείσει συμφωνίες αξίας 4,25 δισ. δολαρίων κατά το τρέχον έτος.

Σημειώνεται ότι κανένα από τα τρία ναυπηγεία δεν κατόρθωσε να επιτύχει τους στόχους του 2019, σύμφωνα με το tradewinds. Στο σύνολο τους πέρυσι υπέγραψαν συμφωνίες αξίας 12,5 εκατ. δολαρίων για την κατασκευή 139 πλοίων, καλύπτοντας περίπου το 78% του αρχικού στόχου.

Ανάλογη ήταν η εικόνα και στο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), που έλαβε παραγγελίες για 39 νέα πλοία, αξίας 6,9 δισ. δολαρίων, καλύπτοντας περίπου 82% του ετήσιου στόχου.

Πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου τους για παραγγελίες 7,1 δισ. δολαρίων βρέθηκαν τα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries, καλύπτοντας το ποσό κατά 91%.

Η Νότια Κορέα αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στα ναυπηγεία και ως εκ τούτου θεωρείται βαρόμετρο για την πορεία των νέων παραγγελιών πλοίων.

Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι το 2019 ήταν αδύναμο καθώς οι πιέσεις στην αγορά και η έλλειψη πρόσβασης σε χρηματοδότηση, σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες όπως ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας, κράτησαν σε χαμηλά επίπεδα τις νέες παραγγελίες.

Ωστόσο, παρατηρήθηκε ότι τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας επωφελήθηκαν από τη ζήτηση συστημάτων LNG διπλού καυσίμου προς το τέλος του έτους, γεγονός που αύξησε την τιμή κατασκευής τέτοιων πλοίων.

Στελέχη της αγοράς δηλώνουν ότι δεν περιμένουν πολλές αλλαγές στα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς φέτος, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην αύξηση του όγκου των παραγγελιών νεότευκτων σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά του 2019. Αυτό άλλωστε αποτυπώνουν και οι σταθεροί στόχοι που έθεσαν τα μεγάλα ναυπηγεία για το 2020.

 


ΣΧΟΛΙΑ