• Ναυτιλία

    Σ. Παληός: Οι διάδοχοι του εφοπλιστή αντιμέτωποι με τις αρχές εταιρικής διακυβέρνησης

    • Εριέττα Κομνηνού
    Συμεών Παληός

    Συμεών Παληός, επικεφαλής Diana Shipping


    Τον προβληματισμό τους σχετικά με τις πρόσφατες διοικητικές αλλαγές που ανακοίνωσαν οι εταιρείες του εφοπλιστή Συμεών Παληού, Diana Shipping και Performance Shipping, εκφράζουν αναλυτές.

    Ο προβληματισμός έγκειται στο γεγονός πως αν και πρόκειται για δύο εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείες, οι κινήσεις τους εγείρουν θέμα που σχετίζεται με τις αρχές της εταιρικής διακυβέρνησης.

    Ειδικότερα, η Diana Shipping γνωστοποίησε ότι η κόρη του κ. Παληού, Σεμίραμις Παληού αναλαμβάνει τη θέση της αναπληρώτριας διευθύνουσας συμβούλου, μετά από την τετραετή θητεία της στην εταιρεία, στις θέσεις της διευθύντριας και της COO, ρόλους που θα συνεχίσει να υπηρετεί. Ωστόσο, ο εφοπλιστής θα παραμείνει στο τιμόνι της ναυτιλιακής.

    Μάλιστα, σχολιάζοντας ο ίδιος τις εξελίξεις επισήμανε ότι o διορισμός της κόρης του σηματοδοτεί την έναρξη μίας σημαντικής μετάβασης σε μία νέα γενιά ηγετών που θα συνεχίσουν την υλοποίηση του στρατηγικού οράματος και των αρχών που υπηρετεί η εταιρεία από την ίδρυση της και την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2005.

    Αντίστοιχα, στην Performance Shipping, την έτερη ναυτιλιακή του εφοπλιστή, αναπληρωτής CEO ορίστηκε ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος, γαμπρός του κ. Παληού, ο οποίος υπηρετεί την εταιρεία από τη θέση του CFO, στην οποία θα παραμείνει. Σύμφωνα με τον κ. Παληό το στέλεχος, που εργάζεται στην εταιρεία από την ίδρυση της το 2010, έχει βαθιά γνώση της λειτουργίας της και θα μπορέσει να ηγηθεί της επόμενης φάσης ανάπτυξης της.

    Ο αναλυτής μετοχών Michael Webber, ο οποίος όταν συνεργάζονταν με τη Wells Fargo είχε ασχοληθεί με την εφαρμογή των αρχών εταιρικής διακυβέρνησης από τις εταιρείες του ναυτιλιακού κλάδου,  φτιάχνοντας μάλιστα λίστα με βαθμολογίες για κάθε μία ξεχωριστά,  υποστήριξε ότι οι κινήσεις αυτές δεν συμβαδίζουν με τις πρακτικές της σωστής διακυβέρνησης.

    Μιλώντας στο tradewinds υποστήριξε ότι “όταν διοικείς μία εισηγμένη εταιρεία σαν να είναι ιδιωτική, η αγορά θα το λάβει υπόψη της”.

    “Ο νεποτισμός είναι σίγουρα κόκκινη σημαία, αλλά δεν το συναντούμε μόνο στη ναυτιλία. Είναι κάτι που έχουμε δει και σε άλλους τομείς”, συμπλήρωσε.

    Σημειώνεται ότι στην πιο πρόσφατη λίστα του Webber με τη βαθμολογία των ναυτιλιακών εισηγμένων με βάση την εφαρμογή των αρχών της  εταιρικής διακυβέρνησης, τον περασμένο Απρίλιο, η Diana Shipping βρέθηκε στην 51η θέση σε σύνολο 56 εταιρειών.

    Από την πλευρά του, ο Amit Mehrotra της Deutsche Bank, επισήμανε ότι οποιαδήποτε ανησυχία για την διακυβέρνηση της εταιρείας δεν σημαίνει ότι οι δύο διάδοχοι δεν είναι κατάλληλοι για τις θέσεις που τους ανατέθηκαν.

    Η Σεμίραμις Παληού είναι COO της Diana Shipping από το 2018, ενώ την ίδια θέση κατέχει και στην Performance Shipping. Έχει 20ετή εμπειρία στις δραστηριότητες, την τεχνική διαχείριση και τη στελέχωση της εταιρείας και κατέχει πτυχία στη ναυπηγική.

    Ο Μιχαλόπουλος Ανδρέας είναι οικονομικός διευθυντής της Diana από το 2010 και σύμφωνα με τον αναλυτή είναι από τους καλύτερους CFO του κλάδου. “Είναι καλός στους αριθμούς και πάντα πολύ ακριβής. Κάθε συναλλαγή που είχα μαζί του ήταν επαγγελματική “.

    Ένας άλλος αναλυτής που ζήτησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, δήλωσε ότι η διακυβέρνηση της Diana πρέπει να σταθμιστεί σε σχέση με τη λειτουργική εκμετάλλευση των πλοίων της. Η Diana είναι γνωστή για τη συντηρητική στρατηγική ναύλωσης που ακολουθεί στο στόλο των 43 φορτηγών πλοίων της.

    “Πιστεύω λοιπόν ότι υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα εδώ”, είπε. ” Οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι πρόκειται για μία οικογενειακή επιχείρηση. “

    Τέλος, υπάρχει και η άποψη εκείνων που υποστηρίζουν ότι δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης της ικανότητας των μελών της οικογένειας Παληού για το αν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, αλλά έλλειψης διαφάνειας στη διαδικασία.

    Εξέτασε άλλους υποψήφιους, εκτός εταιρείας το ΔΣ των δύο ναυτιλιακών; Κανείς δεν το γνωρίζει.

     



    ΣΧΟΛΙΑ