• Business

    Η Wells Fargo βαθμολογεί τις ελληνικές ναυτιλιακές για την εταιρική τους διακυβέρνηση – Οι πρωταθλητές και οι ουραγοί

    Πήτερ Λιβανός: Δύσκολη η πορεία για την πράσινη ναυτιλία

    Πήτερ Λιβανός, εφοπλιστής GasLog Ltd.


    Δύο ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες περιλαμβάνονται στο top-10 της εξαμηνιαίας λίστας του Michael Webber, αναλυτή της Wells Fargo, όσον αφορά στο “βαθμό” που παίρνουν στην εταιρική διακυβέρνηση, με κριτήρια όπως οι ενδοομιλικές συναλλαγές και η σύσταση των διοικητικών τους συμβουλίων.

    Στην πρώτη δεκάδα της λίστας του Webber παρέμεινε η GasLog του Πήτερ Λιβανού (στην τέταρτη θέση) που ήταν εκεί και πριν από έξι μήνες, ενώ η άλλη ελληνική εταιρεία που βρίσκεται στη δεκάδα είναι η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά, κάνοντας εντυπωσιακή είσοδο στην πέμπτη θέση της λίστας.

    Πιο χαμηλά στη λίστα βρίσκουμε την Dorian LPG του Γ. Χατζηπατέρα (16η), την GasLog Partners του Πήτερ Λιβανού (21η), η Gener8 Maritime του Πήτερ Γεωργιόπουλου (31η), καθώς και οι εταιρείες του ομίλου Navios της Αγγελικής Φράγκου, Navios Maritime Midstream (33η), Navios Maritime Partners (34η), Navios Maritime Holdings (38η) και Navios Maritime Acquisition (41η).

    Αυτό που προκαλεί εντύπωση πάντως είναι ότι στις 12 τελευταίες θέσεις της λίστας του Webber, μεταξύ 52 εταιρειών, βρίσκονται ελληνικές εταιρείες, με ουραγό την DryShips του Γιώργου Οικονόμου, και αμέσως πιο πάνω την Danaos του Γιάννη Κούστα, την StealthGas του Χ. Βαφειά, την Tsakos Energy Navigation (TEN) του Νίκου Τσάκου, την Euroseas του Α. Πίττα, την Safe Bulkers του Π. Χατζηιωάννου, τις Diana Containerships και Diana Shipping του Συμεών Παληού, την Costamare του Κ. Κωνσταντακόπουλου και την Capital Products Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη.

    Όσο για την εταιρεία που βρίσκεται στην κορυφή της λίστας του Webber, αυτή είναι και πάλι η αμερικανική Kirby, με δεύτερη την Triton International και τρίτη τη Matson.

    Σημειωτέον ότι οι πρώτες 13 εταιρείες της λίστας έχουν υπεραποδώσει συγκριτικά με τις άλλες οικονομικά κατά 9% τα τελευταία τρία χρόνια και κατά 35% τα τελευταία 5 χρόνια, ενώ αντίστοιχα οι τελευταίες 13 εταιρείες της λίστας έχουν υποαποδώσει κατά 18% τα τελευταία τρία χρόνια και κατά 25% τα τελευταία πέντε χρόνια.

    “Πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει πια θέση στις αγορές της ναυτιλίας για εταιρείες που δεν θέτουν ως προτεραιότητα την ισχυρή εταιρική διακυβέρνηση και διαχείριση κεφαλαίων”, επισημαίνει ο αναλυτής της Wells Fargo.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αγγελική Φράγκου: Από πού θα αντλήσει μισό δισεκατομμύριο δολάρια – Όλο το παρασκήνιο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πήτερ Γεωργιόπουλος: Το deal που ανέβασε τις αξίες των μεταχειρισμένων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Απίστευτα λεφτά στη ναυτιλία: O Δ. Προκοπίου πούλησε πλοίο στη διπλάσια τιμή από αυτήν που το αγόρασε



    ΣΧΟΛΙΑ