• Ναυτιλία

    Ραγδαίες εξελίξεις στην Eagle Bulk: Η Oaktree επιστρέφει αποκτώντας ποσοστό 10% – Σήμα για επικράτηση του Πέτρου Παππά;

    • NewsRoom
    Οι εφοπλιστές Πέτρος Παππάς, Γιάννης Κούστας και Π΄τρος Παναγιωτίδης

    Οι εφοπλιστές Πέτρος Παππάς, Γιάννης Κούστας και Πέτρος Παναγιωτίδης


    Ραγδαίες είναι πλέον οι εξελίξεις γύρω από το deal της χρονιάς στη ναυτιλία, δηλαδή την εξαγορά της Eagle Bulk από την Star Bulk Carriers του εφοπλιστή Πέτρου Παππά.

    Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το TradeWinds, σημαντικό μερίδιο απέκτησε η Oaktree Capital Management στην Eagle Bulk Shipping, επτά μήνες αφότου η έξοδός της άφησε ανοιχτό το πεδίο για την εξαγορά της ιδιοκτήτριας πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων από την Star Bulk Carriers.

    Η Oaktree επανέρχεται στην Eagle Bulk μετά την ανακοίνωση του Νοεμβρίου της Star Bulk, που ανέφερε ότι σύναψε συμφωνία επαναγοράς από την Oaktree επιπλέον 10 εκατομμυρίων μετοχών στα 19,50 δολάρια ανά κοινή μετοχή.

    Μια κοινή κατάθεση τίτλων αποκαλύπτει ότι ο κολοσσός του private equity, μαζί με την Brookfield Corp και την BAM Partners Trust, έχει αποκτήσει μερίδιο 9,96% με 1,1 εκατ. μετοχές.

    Αυτό καθιστά τον όμιλο τον τρίτο μεγαλύτερο επενδυτή στον ιδιοκτήτη του εισηγμένου στη Νέα Υόρκη, με ένα μερίδιο αξίας 57 εκατομμυρίων δολαρίων.

    H εξέλιξη αυτή ενδεχομένως να δρομολογεί την ολοκλήρωση της συμφωνίας που είχε κάνει ο Πέτρος Παππάς για τη συνένωση των Eagle Bulk και Star Bulk Carriers και τη δημιουργία της μεγαλύτερης εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακής εταιρείας ξηρού χύδην φορτίου με ένα στόλο που φτάνει τα 170 πλοία. Κι αυτό διότι η επάνοδος της Oaktree πιθανότατα σηματοδοτεί την επικράτηση του κ. Παππά στη μάχη για την απόκτηση της αμερικανικής εταιρείας.

    Υπενθυμίζεται ότι η Oaktree κατέχει σημαντικό ποσοστό και είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής στην εταιρεία του Πέτρου Παππά, ως εκ τούτου με την κίνησή της να αποκτήσει το 10% της Eagle ουσιαστικά στηρίζει τον Ελληνα εφοπλιστή στο σχέδιο συνένωσης της Eagle με την Star Bulk.

    Να θυμίσουμε ότι στην αμερικανική ναυτιλιακή μέτοχοι με πάνω από 30% είναι ο Γιάννης Κούστας της Danaos (με 16,7%) και ο Πέτρος Παναγιωτίδης της TORO (με 14,9%) οι οποίοι έχουν και δικαίωμα να καταθέσουν αντιπροσφορά «κοντράροντας» την πρόταση του κ. Παππά.

    Στις 11 Ιανουαρίου είχε λήξει η προθεσμία που είχαν οι μεγαλομέτοχοι για να να καταθέσουν αίτημα στο ΔΣ της EAGLE για να προχωρήσουν σε due diligence. Ο μοναδικός που κατέθεσε αίτημα ήταν ο Γιάννης Κούστας, οπότε εικάζεται ότι είναι και ο μοναδικός που θα μπορούσε να ενδιαφερθεί για να κάνει αντιπρότασης στους υπόλοιπους μετόχους της Eagle Bulk.

    Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως ότι δεν έχει δικαίωμα και ο κ. Παναγιωτίδης να καταθέσει προσφορά, απλά θα το κάνει χωρίς να έχει δει τα στοιχεία της αμερικανικής εισηγμένης.

    Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αν γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνει μέχρι τα μέσα Μαρτίου, οπότε και θα γνωρίζουμε αν ο Γιάννης Κούστας (ή όποιος άλλος), που διαθέτει μεγάλη οικονομική επιφάνεια, θα καταθέσει αντιπρόταση προσφέροντας μετρητά για κάθε μετοχή της αμερικανικής εισηγμένης.

    Σε αντίθετη περίπτωση, ο Πέτρος Παππάς ολοκληρώνει μέσα στο πρώτο εξάμηνο το μεγάλο deal που είχε ανακοινωθεί στα τέλη Δεκεμβρίου.

    Η συναλλαγή τότε είχε εγκριθεί ομόφωνα από τα διοικητικά συμβούλια και των δύο εταιρειών και είναι δομημένη ως συγχώνευση εξ ολοκλήρου που δίνει στη συγχωνευμένη εταιρεία μια pro-forma κεφαλαιοποίηση αγοράς 2,1 δισ. δολαρίων.

    Η συμφωνία θα οδηγήσει τους μετόχους της Eagle να λάβουν 2.6211 μετοχές της κοινής μετοχής Star Bulk για κάθε μετοχή της κοινής μετοχής Eagle που κατέχει, που αντιπροσωπεύουν ένα συνολικό τίμημα περίπου 52,60 δολάρια ανά μετοχή, ένα premium 17% με βάση την τιμή κλεισίματος της μετοχής της Eagle στα 44,85 δολάρια στις 8 Δεκεμβρίου.

    Το ιστορικό της υπόθεσης

    Η αγορά μετοχών της Eagle Bulk από την Oaktree θα μπορούσε να συνδεθεί με μια πώληση από τη Νέα Υόρκη της επενδυτικής BlackRock νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

    Ο επενδυτικός κολοσσός μείωσε το μερίδιό του στην Eagle Bulk στο 7,7%, αποσύροντας μετοχές 11 εκατομμυρίων δολαρίων, εβδομάδες μετά τη δημιουργία μιας θέσης σχεδόν 10%.

    Η Eagle Bulk έκλεισε στα 57,39 δολάρια ανά μετοχή στη Νέα Υόρκη την Πέμπτη, σημειώνοντας πτώση 0,16%.

    Υπενθυμίζεται ότι η Oaktree πούλησε το μερίδιο 27,6% της τον περασμένο Ιούνιο, όταν η τιμή ήταν περίπου 48,37 δολάρια, εν μέσω μιας εκροής κεφαλαίων από τη ναυτιλία, την οποία ο πρόεδρος του Scorpio Group Robert Bugbee ονόμασε «prexit».

    Σύμφωνα με την TradeWinds, δύο Έλληνες ιδιοκτήτες ερευνούσαν την αγορά των μετοχών της Oaktree, αφήνοντας πιθανώς την εταιρεία ευάλωτη σε εξαγορά.

    Ωστόσο, η Eagle εξαγόρασε προληπτικά ολόκληρο το μερίδιο της Oaktree για 219 εκατομμύρια δολάρια.

    Την ίδια περίοδο, η ελληνική Danaos Corp αποκάλυψε ότι κατείχε μερίδιο 16,7% στην Eagle, ενώ η κυπριακή πλοιοκτήτρια Castor Maritime αποκάλυψε συμμετοχή 14,9%.

    Αστάθεια δημιουργήθηκε από την επιθυμία της Oaktree να αποχωρήσει μετά από την υποστήριξη της Eagle για μια δεκαετία, μία κίνηση ντόμινο, που οδήγησε στη τελική πρόταση για εξαγορά της εταιρείας από την Star Bulk, έναντι τιμήματος 500 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Η Oaktree πούλησε επίσης 10 εκατομμύρια μετοχές της Star Bulk στην ίδια την εταιρεία, σε μια συμφωνία 185 εκατομμυρίων δολαρίων πέρσι.

    Η αγορά της δικής της μετοχής από την Eagle Bulk, πυροδότησε μία διαμάχη για την τιμή που καταβλήθηκε, ενώ υπήρξαν αντιδράσεις σχετικά με το κατά πόσο η Oaktree έλαβε προνομιακή μεταχείριση σε σύγκριση με άλλους επενδυτές.

    Στην περίπτωση της Star Bulk υπό τον Πέτρο Παππά, η Oaktree θα παραμείνει προς το παρόν ο μεγαλύτερος επενδυτής της.

    Παράλληλα, η πώληση μείωσε τη συμμετοχή της στο 17,2% από 25,2%.

    Σημειώνεται ότι η Oaktree, υπό την ηγεσία του Howard Marks, υπήρξε μακροπρόθεσμος υποστηρικτής και των δύο ιδιοκτητών ξηρού φορτίου.

    Ο επενδυτής χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πιο υπομονετικούς επενδυτές private equity στη ναυτιλία.



    ΣΧΟΛΙΑ