• Ναυτιλία

    Προειδοποίηση από τον Όμιλο Αγγελικούση: Το χάος στον Παναμά μπορεί να περάσει και στο Σουέζ

    • Bloomberg
    Μαρία Αγγελικούση, Όμιλος Αγγελικούση

    Μαρία Αγγελικούση


    Η πρωτοφανής συμφόρηση στη Διώρυγα του Παναμά θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε καθυστερήσεις στη Διώρυγα του Σουέζ στην Αίγυπτο, επηρεάζοντας δυνητικά τα φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), σε μια περίοδο που η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, σύμφωνα με ανώτατο στέλεχος του ελληνικού ναυτιλιακού κολοσσού Angelicoussis Group.

    «Η Διώρυγα του Σουέζ θα πρέπει να πάρει πολύ περισσότερα πλοία» λόγω της κρίσης στον Παναμά, δήλωσε ο Sveinung Støhle, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Αγγελικούση, σε συνέδριο στην Αθήνα. «Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος αναμονής και στις δύο πλευρές πιθανότατα θα αυξηθεί», πρόσθεσε.

    Η έλλειψη βροχοπτώσεων έχει στεγνώσει μια βασική λίμνη στο κανάλι του Παναμά, παρακωλύοντας τις αποστολές μέσω μιας από τις σημαντικότερες πλωτές οδούς του κόσμου. Οι καθυστερήσεις που προέκυψαν έχουν ήδη ανατρέψει το παγκόσμιο εμπόριο, αναγκάζοντας ορισμένα πλοία να κάνουν το μακρύ ταξίδι γύρω από τη Νότια Αμερική.

    Η Διώρυγα του Σουέζ, η οποία αποτελεί εναλλακτική διαδρομή για τα πλοία που ταξιδεύουν μεταξύ ΗΠΑ και Ασίας, έχει χειριστεί τα προβλήματα συμφόρησης «πολύ καλά κατά τη διάρκεια των ετών», περιορίζοντας το πρόβλημα, αλλά προφανώς είναι κάτι που πρέπει να γνωρίζετε, είπε ο Støhle.

    Το Σουέζ έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα από την πλωτή οδό του Παναμά, με αποτέλεσμα να μπορεί να χειρίζεται περισσότερα πλοία την ημέρα.

    Ο Όμιλος Αγγελικούση, υπενθυμίζεται, εξυπηρετεί τις αγορές πετρελαίου, φυσικού αερίου και ξηρού φορτίου. Με έναν στόλο 29,5 εκατ. dwt, είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Ελλάδας, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services.

    Κίνδυνος για το LNG

    Λόγω των προβλημάτων στη Διώρυγα του Παναμά, μπορούν να περάσουν μόνο οι εταιρείες που έχουν προκρατήσει slots, σύμφωνα με τον Støhle. Σήμερα, από το κανάλι διέρχονται μόλις τέσσερα ή πέντε πλοία LNG τον μήνα, σε σύγκριση με ένα την ημέρα πριν από την κρίση, είπε.

    Η παρατεταμένη συμφόρηση θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε μια πιο «σφιχτή» αγορά, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για καύσιμα στον κόσμο. Συνήθως για να μεταφερθούν 1 εκατ. τόνοι LNG LNG από τις ΗΠΑ στην Κίνα χρειάζονται δύο πλοία, σύμφωνα με τον Støhle.

    «Εάν δεν μπορεί κανείς να περάσει από τη Διώρυγα του Παναμά, για τον ίδιο όγκο πρέπει να προσθέσετε ένα ακόμη πλοίο», είπε. «Από πού θα πάρετε τα πλοία; Αυτό θα είναι μια πρόκληση».

    Η Ευρώπη ειδικότερα εξαρτάται όλο και περισσότερο από το LNG καθώς αντικαθιστά το φυσικό αέριο από τη Ρωσία, τον πρώην κορυφαίο προμηθευτή της περιοχής. Αυτό θα συνεχιστεί για άλλα τρία ή τέσσερα χρόνια, αν και η πραγματική μακροπρόθεσμη ζήτηση για το καύσιμο θα είναι στην Ασία, γεγονός που σημαίνει ότι θα χρειαστεί περισσότερα πλοία να ταξιδεύουν μεγαλύτερες αποστάσεις, σύμφωνα με τη Μαρία Αγγελικούση, διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας.

    Παρότι ναυπηγούνται περισσότερα πλοία, μεγάλο μέρος των παλαιότερων πλοίων αποσύρεται σταδιακά.

    «Η αγορά θα είναι σε ισορροπία, αν όχι σφιχτή», ανέφερε στο ίδιο συνέδριο.

    Στο ίδιο συνέδριο, η Μαρία Αγγελικούση ανέφερε ότι «Οι εκτιμήσεις μας για την πορεία του LNG είναι θετικές σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο, καθώς βλέπουμε τη ζήτηση για φυσικό αέριο να αυξάνεται κατά 3%-4% τα επόμενα δέκα χρόνια».

    Διαβάστε επίσης

    Αγγελικούση: Θετικές οι προοπτικές της ζήτησης LNG κατά 4% τα επόμενα χρόνια



    ΣΧΟΛΙΑ