• Ναυτιλία

    Πωλήσεις τάνκερ ύψους άνω των 550 εκατ. δολαρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές – Οι επικερδείς κινήσεις

    Άννα Αγγελικούση, Ν. Μουνδρέας (επάνω), Β. Λαλιώτης, Μαρία Αγγελικούση (κάτω)


    Ιδιαίτερα δραστήριοι στις πωλήσεις τάνκερ εμφανίζονται το τελευταίο διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές, εξασφαλίζοντας σε αρκετές περιπτώσεις αξιόλογα κέρδη.

    Η βελτίωση που εμφανίζει η συγκεκριμένη αγορά έχει οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων, τις οποίες σπεύδουν να εκμεταλλευτούν πετυχαίνοντας συμφέρουσες συμφωνίες πώλησης δεξαμενόπλοιων που είχαν αγοράσει κατά το παρελθόν σε χαμηλότερες τιμές.

    Σύμφωνα με την Intermodal, από τις αρχές Ιουνίου μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 22 πωλήσεις δεξαμενόπλοιων ποικίλων μεγεθών από ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές, συνολικής αξίας άνω των 550 εκατ. δολαρίων.

    “Αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές θέλησαν να καρπωθούν τις υψηλές αξίες προκειμένου να επιτύχουν αξιοσημείωτο κέρδος, δεδομένης της χαμηλότερης τιμής στην οποία είχαν αποκτήσει τα συγκεκριμένα πλοία”, αναφέρει ο Γιάννης Παργανάς, επικεφαλής ανάλυσης της Intermodal.

    “Η έντονη κινητικότητα στην αγορά των μεταχειρισμένων τάνκερ μπορεί να δικαιολογηθεί από πολλούς παράγοντες. Αφενός από τους φόβους για μία πιθανή παγκόσμια ύφεση, η οποία θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση πετρελαίου και συνεπώς την ανάγκη για tanker tonnage και αφετέρου από τα υψηλά κέρδη που επιφέρουν οι τωρινές τιμές των πλοίων κατά την πώληση τους. Επιπλέον, ορισμένοι πλοιοκτήτες σπεύδουν να ανανεώσουν τους στόλους τους με νεότερα τάνκερ, δεδομένου ότι η πλειονότητα των 22 που πουλήθηκαν έχουν κατασκευαστεί πριν το 2010 και μόνο ένα μετά από τη συγκεκριμένη χρονολογία”, εξηγεί ο αναλυτής.

    Στο σύνολο του 2022 -μέχρι τις 21 Αυγούστου- οι εγχώριοι πλοιοκτήτες είχαν πουλήσει 53 τάνκερ αποκομίζοντας 1,19 δισ. δολάρια, με βάση τα στοιχεία της Allied Shipbroking.

    Αναδιάρθρωση στόλων

    Στην πώληση δύο δεξαμενόπλοιων προχώρησε η Maran Tankers, συμφερόντων της Μαρίας Αγγελικούση, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του στόλου της, σύμφωνα με την Intermodal.

    Συγκεκριμένα, πούλησε το aframax τάνκερ Maran Sagitta που κατασκευάστηκε το 2009, στην Performance Shipping της οικογένειας Παληού έναντι τιμήματος 27,6 εκατ. δολαρίων.

    Επίσης, κατά τη ναυλομεσιτική άλλαξε χέρια ένα εκ των παλαιότερων πλοίων της, το VLCC Maran Andromeda, κατασκευής 2005, στην άκρως συμφέρουσα τιμή των 37 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του πλοίου κυμαίνεται στα 35,6 εκατ. δολάρια. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο αγοραστής είναι από τη Μέση Ανατολή.

    Η Pantheon Tankers συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση, η οποία βρίσκεται σε ρότα αναδιάρθρωσης του στόλου της, πούλησε δύο από τα παλαιότερα πλοία της. Πρόκειται για τα χωρητικότητας 59,100 dwt, Astro Polaris και Astro Phoenix, κατασκευής 2004, έναντι 43 εκατ. δολαρίων συνολικά.

    Σημαντικά κέρδη

    Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η ναυτιλιακή Kondinave, συμφερόντων του εφοπλιστή Αλέξη Κονδύλη, πούλησε ένα aframax τάνκερ ηλικίας 16 ετών, σε τιμή διπλάσια από αυτή που το είχε εξαγοράσει πριν από πέντε χρόνια.

    Πρόκειται για το χωρητικότητας 106,000 dwt, Oberon, κατασκευής 2006, που άλλαξε χέρια έναντι 25 εκατ. δολαρίων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θυγατρική της Kondinave είχε αποκτήσει το συγκεκριμένο πλοίο σε δημοπρασία έναντι 13,8 εκατ. δολαρίων.

    Η ναυτιλιακή, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, διαχειρίζεται 15 πλοία, εκ των οποίων τα πέντε τάνκερ και 10 bulkers.

    Η Westport Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Τσάγκαρη, πούλησε σύμφωνα με την Intermodal το χωρητικότητας 115,600 dwt τάνκερ Nicholas (κατασκευής 2007) σε εταιρεία κινεζικών συμφερόντων, έναντι 27,7 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη.

    Το συγκεκριμένο aframax είχε αγοράσει η ελληνική ναυτιλιακή πριν από πέντε μήνες με την ονομασία Taurus Sun, έναντι 17,2 εκατ. δολαρίων.

    Η Sea World Management & Trading, συμφερόντων του Βασίλη Λαλιώτη, προχώρησε τον Ιούνιο στην πώληση του χωρητικότητας 106,100 dwt Sea Beech, κατασκευής 2003, με το τίμημα να ανέρχεται στα 15-16 εκατ. δολάρια σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers.  Κατά την VesselsValue η αξία του πλοίου, το οποίο έχει μετονομαστεί σε Liana, εκτιμάται στα 23,5 εκατ. δολάρια.

    Σε μία άκρως επικερδής κίνηση προχώρησε η ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας ΜουνδρέαΣύμφωνα με την Intermodal πούλησε πρόσφατα το χωρητικότητας 105,335 dwt τάνκερ Baroness, κατασκευής 2011, στην τιμή των 33 εκατ. δολαρίων, κερδίζοντας περίπου 11 εκατ. δολάρια.

    Η NGM εξαγόρασε στο τέλος του 2020 το aframax, που τότε ονομάζονταν Pamisos, στην τιμή των 22 εκατ. δολαρίων.

    Τον Ιούλιο, η εταιρεία είχε πουλήσει και το 150,000 dwt aframax A Symphony (κατασκευής 2001), έναντι 12,8 εκατ. δολαρίων. Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο τάνκερ το 2021 υπέστη ζημιά μετά από σύγκρουση έξω από το κινεζικό λιμάνι Κινγκντάο. Το πλοίο έχει μετονομαστεί σε Cathay Phoenix.

    Σύμφωνα με την Intermodal, σε πωλήσεις τάνκερ έχουν προχωρήσει από τις αρχές Ιουνίου μέχρι σήμερα και οι ναυτιλιακές Coral Shipping, Prime Marine Management, Golden Energy Management, OceanGold Tankers.

    Διαβάστε ακόμη:

    Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Η ελληνική ναυτιλία εισφέρει στο ΑΕΠ το 7% και φέρνει 17 δισ. δολάρια ετησίως

    Performance Shipping: Απέκτησε το πρώτο δεξαμενόπλοιο με 36,5 εκατ. δολάρια



    ΣΧΟΛΙΑ