ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί διαχρονικά βασικό συντελεστή του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας, χωρίς δημοσιονομικό κόστος και όπως αναφέρει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών οι θαλάσσιες μεταφορές συνεισφέρουν συνολικά περίπου το 7% του ελληνικού ΑΕΠ, άμεσα και έμμεσα, προσφέροντας σχεδόν 200 χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Η ναυτιλία παρέχει επίσης σημαντικές καθαρές εισροές στην ελληνική οικονομία. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το 2021 οι εισροές στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών από τις θαλάσσιες μεταφορές, όχι μόνο ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019, αλλά είναι οι υψηλότερες που έχουν καταγραφεί μετά το 2008 και ανέρχονται σε πάνω από 17 δισεκατομμύρια ευρώ.
Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι η ελληνική ναυτιλία παρέχει τόσο σημαντικές εισροές στην Ελλάδα, παρότι δραστηριοποιείται εμπορικά σε ολόκληρο τον πλανήτη, εξυπηρετώντας, σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα, το εμπόριο τρίτων χωρών.
Παράλληλα με την προσδοκώμενη συνέχιση της εξέλιξης της ποντοπόρου ναυτιλίας, τονίζει η ΕΕΕ η επιτάχυνση της προόδου σε τομείς όπως η απασχόληση στα πλοία, ο ναυτιλιακός εξοπλισμός, οι υπηρεσίες κ.α. μπορεί να βελτιώσει θεαματικά την έμμεση και επαγωγική επίδραση του τομέα της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία.
Διαβάστε επίσης:
Β. Κορκίδης: Πρόκληση για την ακτοπλοΐα η ανανέωση του στόλου της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λιόν… σε ελεύθερη πτώση: Ζημίες 200 εκατ. ευρώ, χρέη-φαντάσματα και ο λογαριασμός του Τέξτορ
- Αποκάλυψη – Θοδωρής Λιβάνιος στο mononews: Ο εκλογικός νόμος για τις εθνικές κάλπες του 2027 δεν πρόκειται να αλλάξει
- Tο Χριστουγεννιάτικο Μπαζάρ της Καλλιπάτειρας, ο Μιχάλης Μανιάτης και η συλλογή του στη Θεσσαλονίκη και τα βραβεία για τις γυναίκες που ξεχώρισαν
- Πόλεμος Νταβιντιάν – Παπαμιμίκου στο Open: Ποιος πραγματικά κρατά το τιμόνι του σταθμού του Ιβάν Σαββίδη;