• Ναυτιλία

    Πόλυς Χατζηιωάννου: «Decarbonization is the name of the game»

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Πόλυς Χατζηιωάννου ναυτιλία

    Πόλυς Χατζηιωάννου, επικεφαλής Safe Bulkers


    Το ιστορικό χαμηλό στις παραγγελίες bulk carriers και οι εκτιμήσεις για ανάκαμψη της ζήτησης για την μεταφορά φορτίων χύδην, σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές στα ναυπηγεία οδήγησαν την Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου πίσω στις ιαπωνικές γιάρδες. Την ίδια στιγμή χαρακτηρίζει την παγκόσμια προσαρμογή σε αυτό που ονομάζουμε «decarbonization», ως «the name of the game», για την επόμενη πενταετία.

    Στο τέλος Οκτωβρίου η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία κατέθεσε παραγγελία για ένα νέο kamsarmax πλοίο χωρητικότητας 82.000 τόνων, ενώ ο επικεφαλής της εταιρείας κ. Πόλυς Χατζηιωάννου με αφορμή τον σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων για το εννεάμηνο του 2020, αποκάλυψε ότι η εταιρεία της οποία ο στόλος αριθμεί 42 πλοία εκ των οποίων τα 32 είναι από ιαπωνικά ναυπηγεία, σχεδιάζει να επεκτείνει το ναυπηγικό της πρόγραμμα τους επόμενους μήνες.

    «Έχουμε τα μάτια μας ανοικτά διότι στην αγορά οι τιμές είναι χαμηλές, πέντε με έξι εκατ. κάτω από τα προηγούμενα δεδομένα», σημείωσε ο κ. Χατζηιωάννου, ο οποίος σχολιάζοντας την παραγγελία του νέου πλοίου, που θα κοστίσει 30 εκατ. δολάρια, ως «χαμηλό όλων των εποχών». Και μάλιστα το πλοίο, αλλά και όσα θα ακολουθήσουν είναι απόλυτα συμβατά, με όσα προβλέπονται για την προστασία του περιβάλλοντος από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.

    «Από κάπου πρέπει να αρχίσουμε» σημειώνει όσον αφορά την ανανέωση του στόλου,

    Πρόσφατα ο κ. Πόλυς Β. Χατζηιωάννου, στο 7ο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link, ανέφερε: «Εμείς στην Safe Bulkers παρακολουθούμε πολύ στενά την αγορά, παραμένουμε σε εγρήγορση για ευκαιρίες που μπορεί να προκύψουν οι οποίες ταιριάζουν με τις βασικές μας στρατηγικές ανάπτυξης και μόχλευσης.»

    Για την κατάσταση της αγοράς στο ίδιο συνέδριο είχε μιλήσει και ο επικεφαλής της Star Bulk Πέτρος Παππάς. Ο Έλληνας εφοπλιστής τόνιζε «προφητικά»… «Η αβεβαιότητα που δημιουργούν οι μελλοντικοί περιβαλλοντικοί κανονισμοί έχουν συμβάλει στην μείωση των υπό παραγγελία πλοίων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, προκαλώντας έναν περιορισμό της αύξησης προσφοράς πλοίων. Ταυτόχρονα αναμένεται ανάκαμψη της ζήτησης για την μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου λόγω των συγχρονισμένων πακέτων δημοσιονομικής τόνωσης των οικονομιών, με επίκεντρο τα έργα υποδομών, για την αντιμετώπιση της κρίσης του Covid-19.».

    Οι παραγγελίες

    Μόλις 152 πλοία, που αποτελούν παραγγελίες 47 ελληνικών εταιρειών, βρίσκονται υπό κατασκευή σε όλα τα ναυπηγεία του κόσμου. Και αυτό παρά την «έξαρση» των τελευταίων ημερών, στις οποίες καταγράφηκαν νέες συμφωνίες για ναυπηγήσεις αξίας 65 εκατ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει σε ετήσια βάση η Naftiliaki, στο ελληνικών συμφερόντων orderbook κυριαρχούν τα δεξαμενόπλοια όλων των τύπων, αφού αντιπροσωπεύουν το 82% των παραγγελιών σε όρους πλοίων και το 90% σε όρους χωρητικότητας. Συνολικά 85 δεξαμενόπλοια δηλαδή, μεταφορικής δυνατότητας 13,93 εκατ. τόνων. Ένα χρόνο πριν στο ελληνικών συμφερόντων orderbook βρίσκονταν 40 πλοία περισσότερα, αν και στα δεξαμενόπλοια η «διαφορά» είναι μόλις 80.000 τόνοι. Κάτι που σημαίνει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές που παραδοσιακά διαθέτουν μεταξύ άλλων και τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων μεταφοράς ξηρούν χύδην φορτίου (bulk carriers), έχουν κάνει «κράττει» όσον αφορά το ξηρό φορτίο.

    Μεταξύ των Ελλήνων που έχουν καταθέσει παραγγελίες είναι οι Kyklades Maritime του ομίλου Αλαφούζου για δύο σούπερ τάνκερ. Τον ίδιο αριθμό σούπερ τάνκερ, έχουν υπό παραγγελία η Cenrtal Tankers του Βαγγέλη Πιστιόλη, και η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου. Σε άλλες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων, η Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση έχει συμφωνήσει για δύο suezmax tankers η Samos Steamship για δύο aframaxes, και η Aegean Shipping του Γιώργου Μελισσανίδη για τρία aframaxes.

    Επίσης η Neda Maritime της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου έχει βάλει παραγγελίες για μέχρι δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, ενώ και οι Pleiades της οικογένειας Περατικού για ένα agramax.

    Επίσης η Benelux Overseas, έχει καταθέσει παραγγελία για μέχρι τρία δεξαμενόπλοια παραγώγων πετρελαίου, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης εγκατάστασης συστημάτων scrubber.

    Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη βρίσκεται σε συζητήσεις με ναυπηγεία στη Κίνα και την Ν. Κορέα για να κατασκευάσει τουλάχιστον έξι containerships μεταφορικής δυνατότητας 12.500 κουτιών.

    Όσον αφορά τις παραδόσεις πλοίων περίπου 90 πλοία θα παραδοθούν σε ελληνικές εταιρείες μέσα στο 2020, μεταξύ των οποίων τα δύο τελευταία eco friemdly LPG carriers του της Stealth Gas του Χάρη Βαφειά. Πρόκειται για το 29ο και 30ο πλοίο στη σειρά που παραλαμβάνει η εταιρεία ενώ ακολουθεί ακόμα ένα στις αρχές του 2021.

    Διαβάστε ακόμα: 

    Ναυτιλία: Σε ρότα επανένωσης ΣΕΕΝ και ΕΕΚΔΝ

    Κοινοτικά κονδύλια για τη μετάβαση στην πράσινη εποχή μέχρι το 2030 διεκδικεί η ελληνική ακτοπλοΐα

    Συνεχίζουν τις αγοραπωλησίες στη second hand αγορά οι Έλληνες εφοπλιστές – Οι τελευταίες κινήσεις

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ