• Ναυτιλία

    Ποδαρικό με πωλήσεις τάνκερ από τους Έλληνες εφοπλιστές

    (επάνω) Ν. Μαρτίνος, Αγγ. Φράγκου (κάτω) Ν. Τσάκος, Μ. Σταφυλοπάτης, Θ. Μαρτίνος


    Ο κλάδος των τάνκερ δείχνει να κερδίζει έδαφος στη second hand αγορά κατά τις πρώτες εβδομάδες του 2023, με αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές να εκμεταλλεύονται τις υψηλές τιμές που έχουν διαμορφωθεί.

    «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες προχωρούν σε πωλήσεις μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων καθώς οι τιμές έχουν εκτοξευτεί. Οι βασικοί αγοραστές είναι Τούρκοι και ναυτιλιακές από τη Μέση Ανατολή, που πιθανόν ψάχνουν για πλοία για την μεταφορά ρωσικού αργού και προϊόντων πετρελαίου, για τα οποία οι ευρωπαϊκές κυρώσεις θα ισχύσουν από τις 5 Φεβρουαρίου», αναφέρει ο κ. Γιάννης Παργανάς, επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης της Intermodal.

    Την ίδια ώρα, οι εγχώριες εταιρείες στρέφονται σταδιακά στο ξηρό φορτίο, όπου οι τιμές των πλοίων έχουν πέσει και υπάρχουν αγοραστικές ευκαιρίες.

    Οι τελευταίες κινήσεις στη second hand αγορά

    Στην πώληση ενός παλαιάς κατασκευής τάνκερ προχώρησε σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η Thenamaris με επικεφαλής τον Νικόλα Μαρτίνο, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα υψηλό τίμημα.

    Στα εβδομαδιαία τους report η Xclusiv Shipbrokers και η Intermodal αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή πούλησε το χωρητικότητας 116,900 dwt aframax τάνκερ Seamagic (κατασκευής 2007) έναντι 47 εκατ. δολαρίων.

    Αν επιβεβαιωθεί η συναλλαγή θα αποτυπώσει την μεγάλη ζήτηση για πλοία κατηγορίας Ice Class 1, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν ρωσικό αργό στα παγωμένα βόρεια ύδατα – ανεξάρτητα από τις δυτικές κυρώσεις και τα ανώτατα όρια τιμών του πετρελαίου που επιβλήθηκαν μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή Navios Maritime Partners, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου, προχώρησε στην πώληση δύο τάνκερ LR1, επίσης κατηγορίας ice class. Πρόκειται για τα χωρητικότητας 63,500 dwt τάνκερ Lumen N και Aurora N κατασκευής 2008. Τα πλοία άλλαξαν χέρια στην τιμή των 23 εκατ. δολαρίων έκαστο, ενώ σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική κατέληξαν σε Τούρκους αγοραστές.

    Οι πωλήσεις κατά τους αναλυτές εντάσσονται στις κινήσεις ανανέωσης του στόλου της που πραγματοποιεί από πέρυσι η εταιρεία, εστιάζοντας στα παλαιότερης κατασκευής πλοία.

    Kατά την Seasure, η Eastern Mediterranean Maritime του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, πούλησε σε αγοραστές από τη Μέση Ανατολή το aframax Syra, χωρητικότητας 105,700 dwt, κατασκευής 2010, στην τιμή των 39,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του κατά την VesselsValue εκτιμάται στα 41,3 εκατ. δολάρια.

    H Intermodal αναφέρει ότι το supramax Astra Perseus, χωρητικότητας 58,519 dwt και κατασκευής 2012 πουλήθηκε έναντι 16,55 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο ανήκει στο στόλο της Union Commercial, συμφερόντων των Μιχάλη και Παντελή Σκούφαλου.

    H Colonial Navigation συμφερόντων του Μάριου Σταφυλοπάτη, πούλησε σε αγοραστές από τη Μέση Ανατολή το χωρητικότητας 71,830 dwt τάνκερ τύπου LR1 Petali Lady, που ναυπηγήθηκε το 2004, στην τιμή των 18,8 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την Intermodal.

    Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές ο όμιλος Τσάκου προχωρά στην πώληση των έξι MR τάνκερ του στόλου του, κατασκευής 2005.

    Στο εβδομαδιαίο της report η Xclusiv Shipbrokers, αναφέρει ότι τα ηλικίας 18 ετών δεξαμενόπλοια Afrodite, Ajax, Apollon, Ariadne, Adis και Artemis, χωρητικότητας 53,100 dwt, άλλαξαν χέρια στην τιμή των 21 εκατ. δολαρίων έκαστο, δηλαδή 126 εκατ. δολάρια συνολικά. Το όνομα του αγοραστή δεν είναι γνωστό.

    Άλλες πηγές αναφέρουν ότι η αγοραπωλησία δεν έχει ολοκληρωθεί.

    Σύμφωνα με την VesselsValue, το Capesize Aquasalwador, χωρητικότητας 180,000 dwt, που κατασκευάστηκε το 2012, πουλήθηκε στην Laskaridis Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λασκαρίδη, στην τιμή των 27 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue εκτιμάται στα 25,26 εκατ. δολάρια.

    Διαβάστε ακόμη:

    Μελίνα Τραυλού: Η Neptune Lines ιδρύει νέα εταιρεία και εισέρχεται στα logistics

     Ευάγγελος Μαρινάκης διευρύνει την Capital Gas με τρία πλοία αξίας 535 εκατ. δολαρίων



    ΣΧΟΛΙΑ