• Business

    Μ. Σταφυλοπάτης: Σχέδια επέκτασης για τη Byzantine Maritime

    σταφυλοπατης μαριος

    Ο εφοπλιστής Μάριος Σταφυλοπάτης (αριστερά) με τη σύζυγό του, Μαριάννα (δεξιά) και τον Γιώργο Ραφαήλ (μέση)


    Η ναυτιλιακή Byzantine Maritime Corporation, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Μάριου Σταφυλοπάτη, βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου της καθώς λέγεται ότι έχει προχωρήσει στην παραγγελία έως και 2 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου LR2 (χωρητικότητας 115.000-dwt) στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daehan Shipbuilding.

    Το mononews.gr ήλθε σε επικοινωνία με την εταιρεία του κ. Σταφυλοπάτη, ωστόσο, μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν ήταν δυνατό να επιβεβαιώσει την είδηση.

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ορισμένων brokers, η συμφωνία περιλαμβάνει ένα πλοίο με την option για άλλο ένα ίδιας χωρητικότητας. Το πρώτο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στο στόλο της Byzantine μέχρι και τα τέλη του 2017, ενώ το δεύτερο – σε περίπτωση που η ναυτιλιακή κάνει χρήση της option – αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές του 2018.

    Οι brokers ισχυρίζονται ότι η τιμή για κάθε ένα από τα δύο δεξαμενόπλοια ανήλθε στο ποσό των 44-45 εκατ. δολαρίων, ωστόσο, κάποιοι επιμένουν ότι η ναυτιλιακή του κ. Σταφυλοπάτη και τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία δεν έχουν οριστικοποιήσει ακόμη την παραγγελία καθώς οι συζητήσεις συνεχίζονται.

    Παρόλα αυτά, αξίζει να αναφερθεί πως η Byzantine δεν είναι η μοναδική ναυτιλιακή συμφερόντων Σταφυλοπάτη που προχωράει σε παραγγελία δεξαμενόπλοιων αυτού του τύπου. Η ναυτιλιακή Colonial Navigation, η οποία έχει έδρα τη Νέα Υόρκη των Ηνωμένων Πολιτειών, αλλά και η Western Shipping (με έδρα τη Σιγκαπούρη) είχαν παραγγείλει δεξαμενόπλοια τύπου LR2, που κατασκευάστηκαν το 2009 και το 2010 στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Sungdong.

    μαριος σταφυλοπατης
    Το χωρητικότητας 56.140-dwt φορτηγό πλοίο “Marianna” (κατασκευής 2010) της Byzantine Maritime Corporation

    Παράλληλα, οι άνωθεν εταιρείες διαθέτουν στους στόλους τους και 4 δεξαμενόπλοια τύπου LR1, τα οποία είχαν κατασκευαστεί το 2004 και το 2005 στα επίσης νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία STX Offshore & Marine Engeeniring (STX Offshore & Shipbuilding), καθώς και 5 δεξαμενόπλοια τύπου MR.

    Σε αυτό το σημείο αναφέρεται ότι τα εν λόγω ναυπηγεία έκαναν αίτηση στις 21 Οκτωβρίου του 2016 για υπαγωγή στην πτωχευτική νομοθεσία των ΗΠΑ σε δικαστήριο του Τέξας, σε μια προσπάθεια να προστατεύσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία από τους πιστωτές τους. Την ίδια στιγμή, βρίσκονται σε διαδικασία πώλησης όλων των δραστηριοτήτων τους εκτός Ν. Κορέας.

    Η ναυτιλιακή Byzantine Maritime διαθέτει και διαχειρίζεται αυτή την περίοδο ένα στόλο που αποτελείται από 11 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα οποία είναι όλα τύπου supramax. Τα έξι από αυτά η εταιρεία τα παρήγγειλε στα ιαπωνικά ναυπηγεία IHI το έτος 2006 για 30-31 εκατ. δολάρια το καθένα.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Σταφυλοπάτης εισήλθε στην αγορά των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LPG) το έτος 2013. Οι εταιρείες του, Western Shipping και Colonial Navigation, διαθέτουν 4 δεξαμενόπλοια LPG χωρητικότητας 38.000-cbm το καθένα, τα οποία κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard (HMD) το 2015 και το 2016.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Jefferies: Μειώνει τις εκτιμήσεις για την αγορά των τάνκερ. Πού θα κυμανθούν οι τιμές των ναύλων.

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αδ. Πολέμης: Πούλησε πλοίο για scrap

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononews-dinoume-5-doroepitages-apo-ta-attica-axias-1000-evro/82999

     



    ΣΧΟΛΙΑ