• Ναυτιλία

    “Παραλύει” η αγορά διάλυσης πλοίων

    • Εριέττα Κομνηνού


    Η πανδημία του κορονοϊού έχει σχεδόν παραλύσει την αγορά διάλυσης πλοίων στη Νότια Ασία, καθώς τα μέτρα lockdown που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις επεκτείνονται σε περισσότερες χώρες της περιοχής.

    Το Πακιστάν ανέστειλε όλες τις εργασίες στα ναυπηγεία ανακύκλωσης πλοίων Gadani την περασμένη εβδομάδα για ελάχιστη περίοδο τεσσάρων εβδομάδων. Όλοι οι φορείς ανακύκλωσης πλοίων έχουν λάβει οδηγίες να τηρούν αυστηρά τα νέα μέτρα που επιβλήθηκαν.

    Η Ινδία έχει επίσης διατάξει την αναστολή της ανακύκλωσης για όλα τα πλοία που φθάνουν στο Alang, των οποίων η τελευταία ημερομηνία αναχώρησης ήταν μετά τις 13 Μαρτίου. Εκείνα που αναχώρησαν από λιμάνι πριν από τις 13 Μαρτίου θα έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν στο Alang, ωστόσο τα ξένα πληρώματα θα τεθούν σε καραντίνα 14 ημερών στο λιμάνι άφιξης.

    Σημειώνεται ότι η χώρα βρίσκεται σε lockdown για 21 ημέρες.

    Δεν αποτελεί έκπληξη η έλλειψη δραστηριότητας δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά, ωστόσο, υπάρχει ενδιαφέρον από ορισμένους αγοραστές για πλοία, ανέφερε στο εβδομαδιαίο της report, η Clarksons Platou Shipbroking.

    “Αρκετά φορτηγά πλοία συνεχίζουν να βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, ωστόσο οι αγοραστές με μετρητά είναι διατεθειμένοι να δώσουν λιγότερα ποσά από αυτά που ζητούν οι πωλητές. Δεν υπάρχουν πολλοί πρόθυμοι αγοραστές, καθώς αρκετοί αντιμετωπίζουν δυσκολίες στις ταμειακές τους ροές και λόγω του κλίματος που επικρατεί”.

    Η Clarksons πρόσθεσε ότι καθώς ολοένα και πιο πολλά λιμάνια υιοθετούν νέους περιορισμούς, περισσότεροι πλοιοκτήτες θα επιδιώξουν τη συμφωνία «as is» για να αποφύγουν το τελευταίο ταξίδι προς τους προορισμούς ανακύκλωσης – επομένως θα πέσει στους αγοραστές η ευθύνη και το βάρος να αποφασίσουν με ποιο τρόπο θα διαθέσει το πλοίο, σε μεταγενέστερο στάδιο.

    Η μόνη τοποθεσία που παραμένει ανοιχτή προς το παρόν είναι το Μπαγκλαντές, όπου ολοκληρώθηκαν αυτή την εβδομάδα αρκετές συμφωνίες,  σύμφωνα με την GMSτη μεγαλύτερη αγοράστρια πλοίων με μετρητά στον κόσμο,  καθώς οι ναυτιλιακές προσπαθούν να ολοκληρώσουν τα deals πριν τελικά επιβληθεί καθολικό lockdown.

    Τέλος, και η Τουρκία αναμένεται να ακολουθήσει την ίδια πορεία και να σταματήσει τη δραστηριότητα, καθώς τα πλοία αρχίζουν να απομακρύνονται από την επαρχία Aliaga και δεν έχουν ανακοινωθεί νέες συμφωνίες, εκτιμά η GMS.

     



    ΣΧΟΛΙΑ