• Ναυτιλία

    Ουρές πλοίων από το Σενζέν μέχρι τη Σιγκαπούρη δημιουργούν οι έντονες καιρικές συνθήκες

    • Bloomberg
    Ουρές πλοίων από το Σενζέν μέχρι τη Σιγκαπούρη δημιουργούν οι έντονες καιρικές συνθήκες


    Η τροπική καταιγίδα που πλήττει τη Νότια Κίνα σε συνδυασμό με τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω πανδημίας, προκαλούν μεγάλες καθυστερήσεις πλοίων από το Σενζέν μέχρι τη Σιγκαπούρη, εντείνοντας τους φόβους για σημαντικές ελλείψεις στα ράφια την περίοδο των Χριστουγέννων.

    Τα στοιχεία του Bloomberg δείχνουν ότι υπάρχουν 67 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγκυροβολημένα στα ανοικτά του Χονγκ Κονγκ και του Σενζέν, δημιουργώντας συμφόρηση περίπου 22% μεγαλύτερη από τις μέσες ημερήσιες μετρήσεις την περίοδο Απριλίου έως 14 Οκτωβρίου.

    Ο τυφώνας Kompasu οδήγησε στο κλείσιμο των σχολείων στο Χονγκ Κονγκ και ακύρωσε τις συναλλαγές στο χρηματιστήριο του οικονομικού κόμβου την Τετάρτη.

    Έξω από τη Σιγκαπούρη υπάρχουν 37 πλοία δημιουργώντας συμφόρηση 18% μεγαλύτερη από την κανονική. Το λιμάνι της χώρας αποτελεί βασικό κόμβο για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από το ένα πλοίο στο άλλο, κατά τη μεταφορά. Έτσι, οποιαδήποτε διαταραχή εκεί είναι βέβαιο ότι θα έχει εκτεταμένες επιπτώσεις.

    Piling Up

    Σύμφωνα με τη Λιμενική Αρχή του Μπουσάν στη Νότια Κορέα, τα πλοία πρέπει να περιμένουν περίπου τρεις ημέρες για να ελλιμενιστούν και αυτό προκαλεί τη συσσώρευση.

    Τα άλλα λιμάνια

    Σχεδόν 40 πλοία είναι αγκυροβολημένα στα ανοιχτά του Λος Άντζελες, 4,5% περισσότερα από το συνηθισμένο, ενώ 11 βρίσκονται έξω από τις ακτές της Μαλαισίας στο λιμάνι του Tanjung Pelepas, δημιουργώντας συμφόρηση περίπου 25% πάνω από το μέσο όρο.

    Για τον διπλό κόμβο του Βιετνάμ, το Χο Τσι Μινχ και το Βουνγκ Ταού, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα, με την τρέχουσα συμφόρηση να είναι κατά 38% υψηλότερη από το συνηθισμένο.

    «Οι ναυτιλιακές εταιρείες και άλλοι φορείς προσπαθούν να επιλύσουν τα προβλήματα, επειδή υπάρχουν πραγματικές ανησυχίες ότι πολλά είδη που προορίζονται για την περίοδο των εορτών στο τέλος του έτους, δεν θα φτάσουν ποτέ στους καταναλωτές εγκαίρως», δήλωσε ο Um Kyung-a, αναλυτής της Shinyoung Securities στη Σεούλ. “Αυτός ο μήνας θα είναι η πιο δύσκολη περίοδος, αλλά ελπίζουμε ότι τα πράγματα θα αρχίσουν να χαλαρώνουν από το τέταρτο τρίμηνο”.

    Η συμφόρηση στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων ανά τον κόσμο προσθέτει πίεση στις ήδη προβληματικές αλυσίδες εφοδιασμού. Τα κρούσματα Covid-19 στα λιμάνια, μαζί με τις ελλείψεις σε εμπορευματοκιβώτια και εργατικά χέρια έχουν επιδεινώσει το πρόβλημα, την ώρα που οι εξαγωγείς προσπαθούν να στείλουν αγαθά στις ΗΠΑ και την Ευρώπη πριν από το τέλος του έτους.

    Μέχρι μία εβδομάδα αναμονή

    Τα σκάφη περιμένουν μία έως τρεις ημέρες για να ελλιμενιστούν στα περισσότερα μεγάλα λιμάνια της Νοτιοανατολικής Ασίας, συμπεριλαμβανομένης της Σιγκαπούρης, δήλωσε ο πρόεδρος της Singapore Logistics Association, Dave Ng. Η αναμονή διαρκεί περισσότερο από τρεις ημέρες στα μεγάλα λιμάνια της Βορειοανατολικής Ασίας και μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από μία εβδομάδα σε άλλα μέρη του κόσμου.

    «Το κόστος μεταφοράς στους ωκεανούς αυξήθηκε πέντε έως έξι φορές από τα επίπεδα προ του Covid και αυτό μεταφράστηκε σε υψηλότερο κόστος λειτουργίας για τις εταιρείες logistics», αναφέρει ο Ng.

    Η ναυτιλιακή A.P. Moeller-Maersk A/S είπε νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα ότι εκτρέπει ορισμένα πλοία από το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου λόγω της συμφόρησης που συνδέεται με την έλλειψη φορτηγών. Πολλές εταιρείες logistics δυσκολεύονται να βρουν οδηγούς για να παραλάβουν και να παραδώσουν εμπορευματοκιβώτια, προκαλώντας καθυστέρηση στο λιμάνι του Felixstowe.

    Σε επίπεδα ρεκόρ έχουν εκτιναχθεί και τα ναύλα των πλοίων φέτος. Οι τιμές για τη μεταφορά ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών στο Λος Άντζελες από τη Σαγκάη βρέθηκαν στα 12.424 δολάρια τον περασμένο μήνα πριν μειωθούν στα 11.173 δολάρια από τις 7 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τον δείκτη Drewry World Container Index. Οι τιμές προς το Ρότερνταμ από τη Σαγκάη έφτασαν στο ιστορικό υψηλό των 14.807 δολαρίων την περασμένη εβδομάδα.

    Οι εξαγωγείς και οι ναυτιλιακές εταιρείες προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές διαδρομές για να αποφύγουν την καθυστέρηση. Κάποιο φορτίο από την Κίνα αποστέλλεται τώρα στο Μπουσάν και στη συνέχεια επαναφορτώνεται σε πλοία που κατευθύνονται προς την ανατολική ακτή της Ρωσίας, προτού μεταφερθούν σε τρένα και σταλούν τελικά στην Ευρώπη.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ