• Ναυτιλία

    Okeanis Eco Tankers (οικογένεια Αλαφούζου): Κέρδη 53 εκατ. δολάρια

    Αλαφούζος

    Αριστείδης Αλαφούζος – Γιάννης Αλαφούζος


    Η Okeanis Eco Tankers, του Γιάννη και Αριστείδη Αλαφούζου, αφού εξασφάλισε για τα δεξαμενόπλοια της, VLCC, ναύλο 70.000 δολάρια την ημέρα, είχε κατά το δεύτερο τρίμηνο σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών.

    Η εισηγμένη εταιρεία, στο χρηματιστήριο του Όσλο, είχε κέρδη 53 εκατομμυρίων δολαρίων για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου, από μόλις 7,9 εκατομμύρια δολάρια, το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

    Η εταιρεία θα δώσει μέρισμα ανά μετοχή, 1,50 δολάρια.

    Η εταιρεία ιδρύθηκε στις 30 Απριλίου 2018 σύμφωνα με τους νόμους της Δημοκρατίας των Νήσων Μάρσαλ και είναι εισηγμένη στο Oslo Bors με το σύμβολο OET.

    Ο στόλος αποτελείται από έξι σύγχρονα δεξαμενόπλοια Suezmax που είναι εξοπλισμένα με scrubber και οκτώ σύγχρονα δεξαμενόπλοια VLCC εξοπλισμένα με scrubber.

    Η Okeanis Eco Tankers Corp. για το δεύτερο τρίμηνο, αναλυτικότερα, είχε τα εξής οικονομικά αποτελέσματα:

    • Έσοδα ισοδύναμου χρονικής ναύλωσης και Προσαρμοσμένο EBITDA 91,2 εκατ. δολαρίων και 77,4 εκατ. δολαρίων, αντίστοιχα. Προσαρμοσμένο κέρδος και προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή για την περίοδο των 53 εκατομμυρίων δολάρια ή 1,65 δολάρια ανά μετοχή.

    • Καθημερινή τιμή TCE σε όλο τον στόλο 72.000 δολάρια ανά ημέρα λειτουργίας. Τιμές VLCC και Suezmax TCE 71.600 δολάρια και 72.600 δολάρια ανά ημέρα λειτουργίας, αντίστοιχα.

    • Ημερήσια λειτουργικά έξοδα πλοίων 8.929 δολάρια ανά ημερολογιακή ημέρα, συμπεριλαμβανομένων των τελών διαχείρισης.

    • Το 3ο τρίμηνο του 2023 μέχρι σήμερα, το 76% των διαθέσιμων spot ημερών VLCC  ήταν με  TCE 65.800 δολάρια την ημέρα και το 64% των διαθέσιμων ημερών με spot Suezmax  με μέση τιμή TCE 55.600 δολάρια ανά ημέρα.

    • Η εταιρεία κατέβαλε ποσό περίπου 51,5 εκατομμυρίων δολαρίων ή 1,60 δολαρίων ανά μετοχή τον Ιούνιο του 2023 ως επιστροφή καταβεβλημένου κεφαλαίου.

    • Στις 27 Ιουνίου 2023, η εταιρεία συνήψε πιστωτική διευκόλυνση ύψους 113 εκατομμυρίων δολαρίων που παρείχε η ABN AMRO Bank N.V. Τα έσοδα χρησιμοποιήθηκαν για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενων χρεών στο πλοίο VLCC Nissos Keros και στα πλοία Suezmax “Κίμωλος” και “Φολέγανδρος”. Η Διευκόλυνση αποπληρώνεται ανά τρίμηνο, λήγει σε 5 χρόνια και τιμολογείται κατά 190 μονάδες βάσης πάνω από το Επιτόκιο Χρηματοδότησης.

    • Επίσης, στις 27 Ιουνίου 2023, η εταιρεία προπλήρωσε τη χρηματοδότηση του scrubber ύψους 1,4 εκατομμυρίων δολαρίων.

    • Στις 18 Ιουλίου, η εταιρεία δήλωσε ότι θα αγοράσει πάλι το πλοίο Suezmax Milos, από τον χρηματοδότη της πώλησης και μίσθωσης που έγινε τον Φεβρουάριο του 2024. Η εταιρεία σκοπεύει να χρηματοδοτήσει τη συναλλαγή μέσω εσόδων από νέα δανειακή διευκόλυνση για το πλοίο που θα διερευνηθεί εν ευθέτω χρόνω.

    Το Διοικητικό Συμβούλιο δήλωσε επιστροφή κεφαλαίου 1,50 δολάρια ανά μετοχή στους μετόχους. Η πληρωμή τοις μετρητοίς θα καταγραφεί ως επιστροφή του καταβεβλημένου κεφαλαίου και θα καταβληθεί την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2023 στους μετόχους.

    Διαβάστε επίσης

    Το υπουργείο Ναυτιλίας χρηματοδότησε με 450.000 ευρώ τον ξύλινο πεζόδρομο στη Ρόδο

    Attica Group: Δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία ακτοπλοΐας στον κόσμο – Δύναται να μεταφέρει με τα πλοία της 43.623 επιβάτες

    Okeanis Eco Tankers (Γιάννης και Αριστείδης Αλαφούζος): Δάνειο ύψους 113 εκατ. δολαρίων



    ΣΧΟΛΙΑ