Ναυτιλία

Νέες φουρτούνες στο λιμάνι του Πειραιά με αφορμή την πρόθεση των Κινέζων να φτιάξουν ναυπηγείο

λιμάνι - ναυτιλία - Cosco


Με κινηματογραφική ταχύτητα «τρέχουν» οι εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά, αναφορικά με την κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ των ναυπηγοεπισκευαστών και της διοίκησης του λιμανιού.

Δεν πρόλαβε να «στεγνώσει το μελάνι» από την κοινή ανακοίνωση των χρηστών του λιμανιού για τις «υπέρμετρες» χρεώσεις του ΟΛΠ – COSCO, και μια νέα εστία φωτιάς  ξέσπασε αργά το βράδυ της Παρασκευής, με αφορμή την πρόθεση των κινέζων να φτιάξουν ναυπηγείο.

Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση του ΟΛΠ παρόντος του προέδρου Υu Zeng Gang και του διευθύνοντος συμβούλου  Zhang Anming  κάλεσε τους φορείς της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, προκειμένου να κλείσει μια και καλή η ιστορία της ίδρυσης ή μη ναυπηγείου στο λιμάνι.

Ήταν μέσα καλοκαιριού, όταν οι ναυπηγοεπισκευαστές έκλεισαν τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά (την καρδιά του λιμανιού), απαιτώντας από τους κινέζους να κάνουν πίσω, και να μην πιέσουν για να πάρουν άδεια ναυπηγείου. Στο πλευρό τους ήταν και ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης ο οποίος δήλωνε ότι η σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει το ελληνικό δημόσιο με τους Κινέζους δεν το προβλέπει.

Ο πρόεδρος του ΟΛΠ Υu Zeng Gang, συνάντησε τους ναυπηγοεπισκευαστές, και σύμφωνα με τις πληροφορίες τότε, οι οποίες δεν διαψεύστηκαν ποτέ, συμφώνησε να μην προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση ο ΟΛΠ. Ωστόσο οι ναυπηγοεπισκευαστές ζήτησαν ο ΟΛΠ να δεσμευτεί γραπτώς, κάτι που ο πρόεδρος είδε με θετικό μάτι, αλλά ζήτησε να το δουν οι νομικές υπηρεσίες.

Τελικά μετά από πολλές αναβολές, και αφού πέρασαν δύο μήνες, η διοίκηση ενημέρωσε τους επιχειρηματίες της ζώνης ότι δεν μπορεί να απεμπολήσει τυχόν μελλοντικά δικαιώματά της. Σύμφωνα με όσα διέρρευσαν, ούτε οι δικηγόροι του ΟΛΠ στην Ελλάδα το αποδέχτηκαν ούτε η Κίνα έδωσε το πράσινο φως.

Από την πλευρά τους πάντως οι ναυπηγοεπισκετές προετοιμάζονται για κινητοποιήσεις, αφού το ζήτημα του ναυπηγείου είναι θέμα ζωής και θανάτου για την βιώσιμότητά τους. Οι εγκαταστάσεις επισκευής στον ΟΛΠ, σήμερα απλά ενοικιάζονται σε όποιον έχει εργασίες σε πλοίο, και ο ΟΛΠ δεν λειτουργεί σαν ναυπηγείο. Αν αυτό αλλάξει υπάρχει έντονη ανησυχία, ότι ο ανταγωνισμός θα είναι άνισος και θα οδηγήσει στο κλείσιμο δεκάδων επιχειρήσεων της Ζώνης.

Δεν αποκλείεται να έχουμε και πάλι κλείσιμο του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ενώ σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες η διοίκηση του ΟΛΠ έχει ζητήσει ήδη αστυνομική προστασία από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά.

Σημειώνεται ότι όπως έγραψε το mononews, και η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων έβγαλε απόφαση για το θέμα, επισημαίνοντας ότι ο ΟΛΠ μόνο υποπαραχωρήσεις μπορεί να κάνει.

 


ΣΧΟΛΙΑ