Nίκος Τσάκος, εφοπλιστής Tsakos Energy Navigation
Σε παραγγελία για έως και δύο πλοία μεταφοράς LNG φέρεται να προχώρησε η ναυτιλιακή εταιρεία Tsakos Energy Navigation (TEN), ως συνήθως στα «αγαπημένα» της ναυπηγεία, Hyundai Heavy Industries, στη Νότια Κορέα.
Η συμφωνία, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το TradeWinds, προβλέπει την κατασκευή ενός πλοίου LNG έναντι περίπου 190 εκατ. δολαρίων, με οψιόν για ένα δεύτερο πλοίο.
Φημολογείται μάλιστα ότι η εταιρεία ενδεχομένως να έχει ήδη εξασφαλίσει απασχόληση για το πρώτο πλοίο.
Η κίνηση αυτή ακολουθεί μία ισχυρή τάση που καταγράφεται μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών το τελευταίο διάστημα για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων LNG σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.
Ωστόσο, η TEN μέχρι σήμερα δεν παρουσιάζει έντονη δραστηριότητα στον τομέα αυτό, καθώς παρήγγειλε το πρώτο της τέτοιο πλοίο το 2004 (είναι το Neo Energy, χωρητικότητας 149.700 cbm, κατασκευής 2007) και η επόμενη παραγγελία της ήταν το 2013 (για το Maria Energy, χωρητικότητας 174.000 cbm, κατασκευής 2016).
Και τα δύο αυτά πλοία βρίσκονται ακόμα στον στόλο της TEN και τον Μάρτιο η εταιρεία ανακοίνωσε τη ναύλωσή τους με μεσοπρόθεσμη διάρκεια.
Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, το Neo Energy είναι ναυλωμένο από την Shell και το Maria Energy από τη Cheniere Energy.
Ο ίδιος ο Νίκος Τσάκος είχε δηλώσει τον Ιούνιο στο TradeWinds Shipowners Forum της Αθήνας ότι η TEN πιστεύει στο μακροπρόθεσμο μέλλον της αγοράς του LNG και είχε προαναγγείλει ότι η εταιρεία θα παραγγείλει περισσότερα τέτοια πλοία.
Ο εφοπλιστής είχε αποκαλύψει επίσης ότι τον έχουν προσεγγίσει εταιρείες που ενδιαφέρονται για την ένταξη των δύο πλοίων LNG της TEN σε μία μεγαλύτερη εταιρεία. Είχε τονίσει πως η TEN είναι ανοιχτή σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ωστόσο ξεκαθάρισε πως χαίρεται που η εταιρεία δεν ακολούθησε αυτόν τον δρόμο.