

Mononews Shipping 20: H νέα γενιά των Ελλήνων εφοπλιστών
Η ελληνική ναυτιλία υπήρξε ιστορικά πεδίο ανάπτυξης ισχυρών προσωπικοτήτων που άφησαν έντονο το στίγμα τους στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη.
Το mononews.gr ετοίμασε μία λίστα αφιερωμένη στη νέα γενιά του ελληνικού εφοπλισμού.
20 πρόσωπα που έχουν δώσει σημαντικά δείγματα γραφής και σταδιακά κερδίζουν τον δικό τους χώρο σε έναν από τους πιο απαιτητικούς και στρατηγικής σημασίας κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας.
Κάποια από αυτά έχουν ήδη αναλάβει σημαντικούς ρόλους στις οικογενειακές επιχειρήσεις, δίνοντας το δικό τους στίγμα και εισάγοντας φρέσκιες ιδέες και προσεγγίσεις.
Άλλα έχουν επιλέξει να χαράξουν αυτόνομη πορεία, επιδιώκοντας να χτίσουν κάτι νέο, θέτοντας τις δικές τους βάσεις με οδηγό την τόλμη και τη στρατηγική σκέψη.
Κοινός παρονομαστής είναι το όραμα και η αποφασιστικότητα να διατηρήσουν και να εξελίξουν τον ηγετικό ρόλο της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλία.
Στην εποχή της ενεργειακής μετάβασης, των αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών και του τεχνολογικού και ψηφιακού μετασχηματισμού της ναυτιλιακής βιομηχανίας, τα πρόσωπα αυτά δείχνουν έτοιμα να ανταποκριθούν στις προκλήσεις και να αφήσουν το δικό τους αποτύπωμα.
Η παρουσίαση που ακολουθεί γίνεται με αλφαβητική σειρά.
Επιμέλεια αφιερώματος: Σάββας Αθανασίου, Λίλιαν Μαργαρίτη

Σήφης Ι. Βαρδινογιάννης
SEKAVIN Bunkering Stations S.A.
Ο Σήφης Ι. Βαρδινογιάννης είναι ένα από τα ανερχόμενα μέλη της ευρύτερης οικογένειας Βαρδινογιάννη, μιας από τις ισχυρότερες επιχειρηματικές δυναστείες στην Ελλάδα, με σημαντική παρουσία στη ναυτιλία, στην ενέργεια και σε άλλους τομείς του επιχειρείν.
Γιος του Γιάννη και εγγονός του Σήφη Βαρδινογιάννη, φέρει ένα βαρύ οικογενειακό όνομα και συνάμα έχει επιφορτιστεί να συνεχίσει με επιτυχία τη ναυτιλιακή παράδοση της κρητικής φαμίλιας της Σφακίων.
Σήμερα, ο Σήφης Ι. Βαρδινογιάννη είναι διευθύνων σύμβουλος της SEKAVIN Bunkering Stations S.A., μιας εταιρείας του ομίλου της οικογένειας Βαρδινογιάννη Avin, αλλά και μέλος της διοίκησης της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων.
Μία από τις πρόσφατες επιτυχίες του είναι η συμφωνία που υπέγραψε, ως CEO της SEKAVIN, με την Global Chartering Limited ‒ joint venture του κολοσσού μεταλλευμάτων Arcelor Mittal και της Drylog, συμφερόντων του Πήτερ Γ. Λιβανού.
Η συμφωνία αφορά τη στρατηγική συνεργασία με επίκεντρο την αλυσίδα ανεφοδιασμού πλοίων με ναυτιλιακά καύσιμα.
Επισημαίνεται ότι η SEKAVIN διαθέτει παρουσία σε περίπου τετρακόσιους λιμένες σε όλο τον κόσμο και η συνεργασία έχει ως στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού ναυτιλιακών καυσίμων της GCL.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SEKAVIN, για τη επίτευξη αυτής της συνεργασίας, που θα αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις και τα έσοδα της εταιρείας, τόνισε: «Με τη συνεργασία μας, ενισχύουμε τη δέσμευσή μας να διασφαλίσουμε έναν σταθερό και έτοιμο για το μέλλον του ανεφοδιασμού καυσίμων για τον στόλο και τον ευρύτερο κλάδο».
O Σήφης I. Βαρδινογιάννης αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης με πτυχίο στη Βιολογία και τη Γενετική και από το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins με πτυχίο στη Βιοτεχνολογία.
Τα τελευταία χρόνια συμμετέχει ενεργά μέσα από διάφορες διευθυντικές θέσεις στη SEKAVIN Bunkering Stations S.A., η οποία είναι φυσικός προμηθευτής και έμπορος καυσίμων και λιπαντικών πλοίων στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1979 ως μέλος του ομίλου Βαρδινογιάννη, έχει εξελιχθεί σε ηγέτη του κλάδου στη φυσική προμήθεια ναυτιλιακών καυσίμων και λιπαντικών στην Ελλάδα.
Όσοι συνεργάζονται με τον Σήφης Ι. Βαρδινογιάννη μιλούν για την σεμνότητα του, την εχεμύθειά του και την εμπεριστατωμένη με επιχειρήματα άποψη του για όλα τα θέματα.
Ο πατέρας του, Γιάννης Βαρδινογιάννης, έχει μακροχρόνια παρουσία στον χώρο της ναυτιλίας μέσω διαφόρων θέσεων που κατείχε, όπως επικεφαλής της ΑΝΕΚ και της Hellenic Seaways, αλλά και άλλων ναυτιλιακών εταιρειών.
Πρόσφατα ο Σήφης Ι. Βαρδινογιάννης επένδυσε στην ψηφιακή πλατφόρμα Vsltec, που ίδρυσε ο Θεοχάρης Β. Τερζής. Πρόκειται για ένα project που αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι ναυτιλιακές εταιρείες προμηθεύονται τεχνικές υπηρεσίες. Η συμμετοχή του έγινε μέσω της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

Βύρων Βασιλειάδης
V Group
Ο Βύρων Βασιλειάδης είναι ανερχόμενο πρόσωπο στον χώρο του εφοπλισμού, έχοντας, όμως, ήδη σημαντική παρουσία στον χώρο των υπηρεσιών της ναυτιλίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Είναι πρόεδρος του V Group, ενός ομίλου εταιρειών που δραστηριοποιείται στις υπηρεσίες διαχείρισης αποβλήτων και την εμπορία ενέργειας.
Πρόσφατα, η ναυτιλιακή του, Venergy Maritime, ολοκλήρωσε την πρώτη της παραγγελία για ναυπήγηση νεότευκτων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων MR στα ναυπηγεία K Shipbuilding της Νότιας Κορέας.
Τα δύο πρώτα νεότευκτα πλοία χωρητικότητας 50.000 dwt πρόκειται να παραδοθούν το πρώτο τρίμηνο του 2027, με την τιμή κάθε πλοίου να φτάνει τα 50 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς.
Η παραγγελία σηματοδοτεί την απόφαση του Βύρωνα Βασιλειάδη να «χτίσε» ένα σύγχρονο στόλο τάνκερ για την Venergy Maritime, η οποία ιδρύθηκε το 2021 και μόλις πρόσφατα παρέλαβε τα πρώτα της πλοία.
Πρόκειται για δύο μεταχειρισμένα δεξαμενόπλοια MR, κατασκευής 2018, το Captain Nikos και το Captain Leon, τα οποία αγόρασε πρόσφατα έναντι συνολικού τιμήματος 75 εκατ. δολαρίων από την ιταλική Premuda, όπως αναφέρουν ναυλομεσιτικές πηγές.
Ο Βύρων Βασιλειάδης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1977. Τελείωσε τις σπουδές του το 1995 στο ACS – American Community Schools και κατόπιν απέκτησε Bachelor Degree -με διάκριση- στο Business Science στο Deree College.
Κατάγεται από την Κωνσταντινούπολη και την Κάρπαθο. Ο παππούς του, Αλέξανδρος Βασιλειάδης, ήταν ναυλομεσίτης, ο οποίος το 1957 ξεκίνησε να εργάζεται στη Θηραϊκή Ατμοπλοΐα, ενώ ο παππούς του από την πλευρά της μητέρας του, Βύρων Τζιλαλής, με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη, είχε εργοστάσιο πλαστικού και κεριών.
Ο Βύρων Βασιλειάδης θεωρείται ένας πολύ επιτυχημένος επιχειρηματίας, καθώς μαζί με τον μικρότερο αδελφό του, Φίλιππο, έχουν δημιουργήσει την εταιρεία Antipollution ANE, που ασχολείται με τα απόβλητα των λιμανιών, καθώς και την Green A.E., μία από τις πρώτες ελληνικές εταιρείες εμπορίας και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
Είναι νυμφευμένος με την Εριέττα Κούρκουλου-Λάτση από το 2020 και έχουν αποκτήσει δύο παιδιά.

Μιχάλης Δημητριάδης – Ευγενίδης
Aegean Sea Lines
Ο Μιχάλης Δημητριάδης – Ευγενίδης είναι διευθύνων σύμβουλος της ακτοπλοϊκής εταιρείας Aegean Sea Lines, ενώ ταυτόχρονα συμμετέχει και στο διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Είναι γιος του Λεωνίδα Δημητριάδη – Ευγενίδη, ο οποίος συνεχίζει να διευθύνει το τεράστιο έργο εκπαιδευτικής προσφοράς στο Ίδρυμα Ευγενίδου, με συνεχή διεύρυνση των δράσεων του.
Ο Μιχάλης Δημητριάδης – Ευγενίδης είναι απόφοιτος Ηλεκτρολόγος και Ηλεκτρονικός Μηχανικός με εμπειρία στη διαχείριση έργων, την ανάλυση δεδομένων και την επιχειρησιακή ανάπτυξη στον ναυτιλιακό κλάδο.
Φοίτησε στο IBDP Geitonas School S.A., στη συνέχεια απέκτησε MBA in Shipping στο University of the Aegean και αποφοίτησε από το Electrical and Electronics Engineering στο University of Surrey.
Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στην Αγγλία, ακολούθησε η ενασχόληση με τη διαχείριση και ανάλυση ναύλων μεταφοράς σκαφών δια θαλάσσης στην Tailored Yachting Solutions και εν συνεχεία ανέλαβε ηγετικό ρόλο στη λειτουργία της Aegean Sea Lines, επιβλέποντας την αγορά, μετασκευή και λειτουργία πλοίων της κατηγορίας «cruise ferry».
Παράλληλα, έχει ενεργή συμμετοχή σε θεσμικούς φορείς, όπως είναι ο ΣΕΕΝ, καθώς και στην ανάπτυξη του δικτύου ναυτιλιακών πρακτορείων του ομίλου Ευγενίδη.
Ο Μιχάλης Δημητριάδης – Ευγενίδης συνδυάζει τεχνικές γνώσεις, οργανωτικές ικανότητες και στρατηγική σκέψη και αντίληψη για τη βέλτιστη λειτουργία και ανάπτυξη εταιρειών στον χώρο της ναυτιλίας.
Επισημαίνεται ότι η Aegean Sea Lines, είναι πλοιοκτήτρια του πλήρως ανακαινισμένου, pet friendly επιβατηγού-οχηματαγωγού «Άνεμος», το οποίο εκτελεί καθημερινά δρομολόγια στις Δυτικές Κυκλάδες, με χωρητικότητα 13.047 τόνους, μήκος 136 μέτρων και μεταφορική ικανότητα 1.700 επιβατών και 350 οχημάτων. Για τη μετασκευή του συγκεκριμένου πλοίου, επενδύθηκε ποσό ύψους 7 εκατ. ευρώ.
Ο Μιχάλης Δημητριάδης Ευγενίδης επιμένει στον σχεδιασμό ενός οδικού χάρτη για την ακτοπλοΐα, γιατί όπως υποστηρίζει «αν δεν γίνει αυτό, το μέλλον της ανταγωνιστικότητας της ακτοπλοΐας που στηρίζει τη νησιωτικότητα και τον πολίτη θα είναι δυσοίωνο».
Την άποψη του αυτή την στηρίζει στο γεγονός ότι «το 41% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών το έτος 2035» και υποστηρίζει ότι «η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν ο κλάδος και η πολιτεία».

Πασχάλης Διαμαντίδης
Velos Shipping
Ο Πασχάλης Διαμαντίδης αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας γενιάς Ελλήνων εφοπλιστών που δεν αρκέστηκαν στη συνέχιση της οικογενειακής επιχείρησης, αλλά επέλεξαν να χαράξουν τη δική τους αυτόνομη πορεία στον απαιτητικό χώρο της ναυτιλίας.
Με πτυχία Οικονομικών και Διοίκησης Επιχειρήσεων, θήτευσε στις ναυτιλιακές Delta Tankers και Marmaras Navigation του πατέρα του, Διαμαντή Διαμαντίδη, ενός από τους πλέον επιφανείς Έλληνες εφοπλιστές. Μέσα από αυτήν τη διαδρομή, απέκτησε πολύτιμη εμπειρία και ουσιαστικά εφόδια, τόσο σε τεχνικό όσο και σε στρατηγικό επίπεδο, που του επέτρεψαν να κατανοήσει σε βάθος τις απαιτήσεις και τις προκλήσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Το 2019 αποφάσισε να ακολουθήσει ανεξάρτητη πορεία, ιδρύοντας την δική του ναυτιλιακή εταιρεία, τη Velos Tankers, με έδρα τα Νησιά Μάρσαλ.
Με ξεκάθαρο όραμα και στρατηγική σκέψη εστίασε στην αγορά των LR και MR δεξαμενόπλοιων.
Επένδυσε μεθοδικά και χωρίς υπερβολές. Ακολούθησε μια συντηρητική στρατηγική ανάπτυξης, προχωρώντας σε επιλεκτικές εξαγορές πλοίων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.
Η επιλογή ενός συνετού επιχειρηματικού μοντέλου, με βασική αρχή την αποφυγή τραπεζικού δανεισμού, αποτυπώνει τη βαθιά επιρροή της φιλοσοφίας του πατέρα του, την οποία δείχνει να ακολουθεί με συνέπεια.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα της εταιρείας, «στοχεύουμε στην οικοδόμηση μακροπρόθεσμης και βιώσιμης ανάπτυξης. Εμπνευσμένοι από την παράδοσή μας».
Το 2022 ο εφοπλιστής έκανε το επόμενο βήμα και επεκτάθηκε στον χώρο του ξηρού φορτίου, ιδρύοντας τη Velos Dry, και ενισχύοντας έτσι την παρουσία του σε δύο βασικούς πυλώνες της ναυτιλίας.
Σήμερα, έξι χρόνια μετά την ίδρυση της Velos, ο στόλος της αριθμεί 13 πλοία -9 τάνκερ και 4 bulkers-επιβεβαιώνοντας ότι ο Πασχάλης Διαμαντίδης έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως ένας σοβαρός και συνεπής παίκτης στον ναυτιλιακό στίβο, με διακριτό αποτύπωμα και ξεκάθαρη στρατηγική.

Γιάννης Π. Δράγνης
Goldenport Shipmanagement
Ο Γιάννης Δράγνης, ο οποίος τιμήθηκε το 2024 με το βραβείο Newsmaker της Χρονιάς, ως εκπρόσωπος της νέας γενιάς του ελληνικού εφοπλισμού από τα Lloyd’s List-Greek Shipping Awards, αποτελεί έναν από τους ανερχόμενους πυλώνες της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας.
Η εταιρεία που διευθύνει, η Goldenport Shipmanagement, κατέχει και διαχειρίζεται 30 πλοία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της και βρίσκεται στην 44η θέση στον πίνακα με τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές.
Γιος του Παρασκευά Δράγνη, ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στον όμιλο Goldenport το 2001 ως εμπορικός διευθυντής του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και κοντέινερ.
Ανέλαβε Διευθύνων Σύμβουλος της Goldenport Holdings Inc. το 2012 και είναι μεταξύ των συνιδρυτών της Oceangold Tankers Inc., η οποία ειδικεύεται σε πλοία τύπου LR2, LR1 και MR2.
Επίσης, ασχολήθηκε ενεργά μαζί με τον αδερφό του, Βασίλη, με την ίδρυση και τη διαχείριση της Golden Yachts, η οποία ειδικεύεται στη διαχείριση superyachts.
Διαθέτει πτυχίο (BSc) στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και μεταπτυχιακό δίπλωμα (MSc) στη Ναυτιλία, το Εμπόριο και τα Οικονομικά από το CASS Business School του Λονδίνου.
Σημαντικός σταθμός στην ιστορία της Goldenport Holdings ήταν η είσοδος της στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου (LSE) τον Aπρίλιο του 2006, απ’ όπου άντλησε 115 εκατ. δολάρια.
Από την ημέρα που ο Γιάννης Δράγνης ανέλαβε τη διεύθυνση της Goldenport Group of Companies, το 2012, φάνηκαν οι ηγετικές του ικανότητες.
Σχεδίασε ένα πρόγραμμα ναυπήγησης νεότευκτων πλοίων, ενώ το 2016 πέτυχε την απόκτηση και ανακεφαλαιοποίηση των πλοίων που ανήκαν στην Goldenport Holdings Inc., τα οποία απορροφήθηκαν από τον όμιλο Goldenport.
Επίσης σχεδίασε και βρίσκεται στο στάδιο υλοποίησης το έργο FSRU του Βόλου, το οποίο χρηματοδοτείται από την Goldenport, και αναμένεται να ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια για την Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες.
Ο Γιάννης Δράγνης ηγήθηκε επίσης της διαφοροποίησης του οικογενειακού ναυτιλιακού ομίλου στην αγορά των υπεράκτιων πλοίων υποστήριξης μέσω της εξαγοράς του στόλου της Atlantic Navigation, σε συνεργασία με τη Maas Capital και την Allianz Marine Services.
Με την εξειδικευμένη στην παροχή υψηλών προδιαγραφών και υπηρεσιών Golden Yachts, δημιούργησε τρεις εγκαταστάσεις για την κατασκευή, την μετασκευή και την τακτική συντήρηση superyachts, καθώς και τη στρατηγική συνεργασία με την Fraser Yachts, όσον αφορά τη διαχείριση περισσότερων από 50 superyachts στην Ανατολική Μεσόγειο.
Συμμετείχε επίσης στην ίδρυση του Μη Κερδοσκοπικού Ιδρύματος Δράγνη και στην απόκτηση του κτηρίου της Τράπεζας της Ελλάδος στον Βόλο, με στόχο και σκοπό να στηρίξει την τοπική κοινωνία, με κοινωνικές δράσεις, πολιτιστικές εκδηλώσεις και υποτροφίες για φοιτητές.

Αλεξία Ιγγλέση
Alberta Shipmanagement
Η Αλεξία Ιγγλέση εκπροσωπεί μια νέα γενιά στελεχών στη ναυτιλία που επαναπροσδιορίζει την παραδοσιακή κληρονομιά με τους όρους της σύγχρονης επιχειρηματικότητας και του διεθνούς ανταγωνισμού.
Ανήκει στην πέμπτη γενιά της οικογένειας Ιγγλέση, μιας από τις μακροβιότερες οικογένειες του ελληνικού εφοπλισμού, με ρίζες που φτάνουν ως το 1875 και τη Σάμο — όπου ξεκίνησαν το ταξίδι τους τα πρώτα ιστιοφόρα της οικογένειας, μεταφέροντας εμπορεύματα.
Με σπουδές στην Ιστορία και στα Οικονομικά στο Princeton University και με πτυχίο Νομικής από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, η Αλεξία Ιγγλέση συνδυάζει την ακαδημαϊκή κατάρτιση με το υπόβαθρο που της προσφέρει η εμπειρία και η παράδοση της οικογένειάς της στον κλάδο.
Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της στην οικογενειακή ναυτιλιακή Samos Steamship, όπου κατείχε διευθυντική θέση από το 2015 έως το 2019. Χρονιά κατά την οποία η Αλεξία και η αδελφή της Ισμήνη, μαζί με τον πατέρα τους, Νικόλα Ιγγλέση, αποχώρησαν από τη εταιρεία για να ακολουθήσουν αυτόνομη πορεία στον κλάδο.
Ίδρυσαν την Alberta Shipmanagement, η οποία ξεκίνησε με «προίκα» τέσσερα τάνκερ και τρία πλοία ξηρού φορτίου από την μητρική και μέσα σε λίγα χρόνια σημείωσε αλματώδη ανάπτυξη.
Σήμερα η εταιρεία, στην οποία η Αλεξία Ιγγλέση αποτελεί βασικό στέλεχος, διαχειρίζεται έναν σύγχρονο στόλο 23 πλοίων —12 δεξαμενόπλοια διαφόρων κατηγοριών και 11 bulkers— κατασκευασμένων σε κορυφαία ναυπηγεία στην Ιαπωνία και την Κορέα, με αυστηρές προδιαγραφές που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των μεγαλύτερων ναυλωτών διεθνώς.
Στο επίκεντρο της φιλοσοφίας της βρίσκονται η τεχνολογική υπεροχή, η περιβαλλοντική συμμόρφωση και η λειτουργική αξιοπιστία.
Η Αλεξία Ιγγλέση έχει ενεργή παρουσία και στον δημόσιο διάλογο για τη ναυτιλία, συμμετέχοντας σε διεθνή συνέδρια όπως το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και το Slide2Open Shipping Finance Conference, όπου έχει διατυπώσει τεκμηριωμένες απόψεις για τις προκλήσεις του κλάδου, αλλά και τις επιπτώσεις των γεωπολιτικών και οικονομικών εξελίξεων στην παγκόσμια ναυτιλία.
Με όραμα, αίσθημα ευθύνης και διεθνή προσανατολισμό, η Αλεξία Ιγγλέση συνεχίζει τη βαριά κληρονομιά της οικογένειάς της και γράφει το δικό της κεφάλαιο συμμετέχοντας ενεργά στις εξελίξεις της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλίας.

Φραγκίσκος Κανελλάκης
Alpha Bulkers, Pantheon Tankers, Alpha Gas
Ο Φραγκίσκος Χρ. Κανελλάκης είναι Managing Director στον οικογενειακό ναυτιλιακό όμιλο που διαχειρίζεται έναν σύγχρονο στόλο πλοίων μέσω των εταιρειών, Alpha Bulkers, Pantheon Tankers και Alpha Gas, με έδρα την Αθήνα.
Οι εν λόγω ναυτιλιακές εξυπηρετούν τις αγορές ξηρού φορτίου, πετρελαίου και φυσικού αερίου αντίστοιχα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ο όμιλος υποστηρίζει σταθερά τα τελευταία χρόνια την ελληνική σημαία, με την οποία ταξιδεύουν πάνω από τα μισά πλοία του, απασχολώντας, επιπλέον, μεγάλο αριθμό Ελλήνων αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού.
Ενεργό ρόλο στην διαχείριση του έχουν επίσης, η μητέρα του Φραγκίσκου Κανελλάκη, Άννα Α. Αγγελικούση, και ο αδερφός του, Αντώνης Χρ. Κανελλάκης.
Ο όμιλος χρονολογείται από το 1947, όταν ο παππούς του Φραγκίσκου, ο αείμνηστος Αντώνης Αγγελικούσης, ίδρυσε την πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία.
Σήμερα, ο στόλος αποτελείται από 80 πλοία, καθιστώντας τον έναν από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους στην Ελλάδα, με εργατικό δυναμικό άνω των 4.000 υπαλλήλων, που εργάζονται στα πλοία και στα γραφεία.
Συνεχίζοντας την ταχεία ανάπτυξή του, ο όμιλος έχει επενδύσει πρόσφατα σε 14 νεότευκτα πλοία, επεκτείνοντας περαιτέρω την παρουσία του και στους τρεις τομείς της αγοράς.
Ο Φραγκίσκος Κανελλάκης πήρε πτυχίο Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών από το University of York της Αγγλίας και στη συνέχεια ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές στα Χρηματοοικονομικά στο Imperial College του Λονδίνου.
Ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα το 2004 στην Agelef Maritime Services Limited στο Λονδίνο. Το 2005, μετακόμισε στην έδρα του ομίλου στην Αθήνα, όπου εντάχθηκε σταδιακά σε διάφορα τμήματα και θέσεις στην Alpha Tankers & Freighters.
Ο Φραγκίσκος Κανελλάκης διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών από το 2018 έως τον Φεβρουάριο του 2025.
Είναι επίσης μέλος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής του DNV και συμμετέχει στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (HELMEPA). Επιπλέον, είναι μέλος του Committee της Strike & Delay Class του NorthStandard.
Είναι παντρεμένος με τη Μαρίλη Γλύπτη και έχουν έναν γιο, τον Χρήστο.

Αντώνης Λαιμός
Enesel Group
Ο Αντώνης Λαιμός, εφοπλιστής πέμπτης γενιάς, ανήκει στη νέα ομάδα ηγετών που διαμορφώνουν τη σύγχρονη ελληνική ναυτιλία με δυναμισμό, στρατηγικό όραμα και υψηλό αίσθημα ευθύνης.
Το όνομα Λαιμός είναι από τα πιο εδραιωμένα στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή, με ιστορία 177 ετών.
Εδώ και αρκετά χρόνια, ο Αντώνης Λαιμός έχει ενεργό ρόλο στη διοίκηση –σήμερα κατέχει τη θέση του Προέδρου- και τη χάραξη στρατηγικής του ομίλου Enesel S.A. Ο οποίος αν και έχει τις ρίζες του στο 1848, μετονομάστηκε το 2003, με την συγχώνευση των οικογενειακών εταιρειών Avra Shipmanagement και Sealuck Shipping.
Η δημιουργία του ομίλου Enesel δεν ήταν απλώς μια επιχειρηματική κίνηση, αλλά η έκφραση μιας νέας προσέγγισης, με σεβασμό στην παράδοση και με σαφή διεθνή προσανατολισμό.
H εταιρεία διαχειρίζεται ένα διαφοροποιημένο στόλο 29 πλοίων που αποτελείται από σύγχρονα δεξαμενόπλοια υψηλών προδιαγραφών, containerships και bulkers, μέσης ηλικίας 7,8 ετών.
Ο Αντώνης Λαιμός σπούδασε Nομικά στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, με ειδίκευση στο Διεθνές Εμπόριο και στη συνέχεια εντάχθηκε στην οικογενειακή ναυτιλιακή.
Μαζί με τον αδελφό του, Φίλιππο, χαράσσουν το επόμενο κεφάλαιο του Enesel Group, εστιάζοντας σε στρατηγικές συνεργασίες με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Έχουν οικοδομήσει έναν όμιλο ναυτιλιακών και εμπορικών εταιρειών με παρουσία από την Ευρώπη μέχρι τη Μέση Ανατολή και τη Νοτιοανατολική Ασία. Παράλληλα, φροντίζουν ώστε οι αξίες, οι αρχές και το ήθος που διαμόρφωσαν την ταυτότητα του Ομίλου να παραμένουν αναλλοίωτα.
Οι δύο τους μοιράζουν τον χρόνο τους ανάμεσα στην Αθήνα και το Λονδίνο, τιμώντας τις ρίζες τους, χωρίς να χάνουν την επαφή με τις εξελίξεις της διεθνούς ναυτιλίας.
Ο Αντώνης Λαιμός είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών από το 2012 και Αντιπρόεδρος από το 2022.
Επίσης, είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του κορυφαίου ασφαλιστικού οργανισμού θαλάσσιων μεταφορών The Swedish Club από το 2005.
Πέρα από τις επαγγελματικές του δραστηριότητες, ο εφοπλιστής αφιερώνει σημαντικό χρόνο και πόρους σε φιλανθρωπικές δράσεις.
Μαζί με τον Φίλιππο, είναι βασικοί χρηματοδότες της Common Seas – Υγιείς θάλασσες για όλους, ενός φιλανθρωπικού οργανισμού που επικεντρώνεται στην εξάλειψη των πλαστικών από τους ωκεανούς. Ενώ μέσα από τη φιλανθρωπική τους οργάνωση, το Ίδρυμα Avra, υποστηρίζουν πολλές μη κερδοσκοπικές πρωτοβουλίες.

Σουζάνα Π. Λασκαρίδη
Lavinia Corporation, BlueCycle
Η Σουζάνα Π. Λασκαρίδη δεν ηγείται μόνο της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης που γιγάντωσε ο πατέρας της, Πάνος Λασκαρίδης. Με πρωτοπόρες και καινοτόμες δράσεις, όπως το Real Time Graduates και το BlueCycle εισάγει στον ελληνικό εφοπλισμό φρέσκες ιδέες και νέα πρότυπα λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών.
Ανήκει στην νέα γενιά των εφοπλιστών, που έχουν ευρύτερη μορφωτική κατάρτιση, εξειδικευμένη γνώση και ασχολούνται ενεργά με τις ναυτιλιακές οικογενειακές επιχειρήσεις χαράζοντας την στρατηγική ανάπτυξης τους.
Σήμερα, η Σουζάνα Λασκαρίδη, παιδί του Πάνου και της Μαριλένας Λασκαρίδη, είναι πρόεδρος στην εταιρεία Lavinia Corporation που ιδρύθηκε το 1977, καθώς και στην Laskaridis Shipping Company Ltd., που διαθέτουν πάνω από 60 φορτηγά πλοία, τάνκερ και ένα στόλο με αλιευτικά – ψυγεία.
Με άλλα λόγια, έχει την συνολική ευθύνη και την διαχείριση ενός στόλου που αποτελείται πάνω από 90 πλοία.
Εργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση από το 2007 και εµπλέκεται σε όλους τους τοµείς της καθηµερινής διοίκησης.
Είναι ενεργό µέλος της Ελληνικής Ναυτιλιακής Κοινότητας, συµµετέχει στην επιτροπή του Hellenic War Risks Association, του United Kingdom Defense Club καθώς και στην RINA Decarbonization Committee.
Ωστόσο, ταυτόχρονα με την καθημερινή παρακολούθηση της διαχείρισης των πλοίων, η Σουζάνα Λασκαρίδη, καινοτομεί με δράσεις και πρωτοβουλίες, διευρύνοντας το πεδίο της ναυτιλίας με νέες μορφές κοινωνικής προσφοράς.
Μια τέτοια δράση, που εμπνεύστηκε και υλοποίησε, είναι και το πρόγραμμα Real Time Graduates, που είναι μία πρωτοβουλία μη- κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που συνδέει τους αποφοίτους Ναυτιλιακών Σχολών και άλλων κλάδων της Ναυτιλίας με το Ελληνικό Ναυτιλιακό Cluster.
Είναι εμπνευσμένη από το πρόγραμμα πρακτικής άσκησης που λειτουργεί στην Laskaridis Shipping Co.Ltd. εδώ και πολλά χρόνια.
Με το Real Time Graduates συνεργάζονται εταιρείες απ’ όλους τους κλάδους της Ναυτιλίας όπως διαχειρίστριες εταιρείες, μεσίτες, ναυλομεσιτικά γραφεία, νηογνώμονες, νομικά και τεχνικά γραφεία, και άλλα.
Στόχος του προγράμματος είναι να παρέχει θέσεις εργασίας και ολιγόμηνης μαθητείας. Μέσα από το πρόγραμμα Real Time Graduates, οι εταιρείες έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν με νέους και πρόθυμους πτυχιούχους και, ενδεχομένως, να βρουν πολύτιμους υπαλλήλους για το μέλλον ενώ ταυτόχρονα βοηθούν νέα παιδιά να κάνουν τα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα.
Επίσης, το 2019, η Σουζάνα Λασκαρίδη ίδρυσε την εταιρεία BlueCycle, την πρώτη ολοκληρωμένη εταιρεία στην Ευρώπη που επικεντρώνεται στην ανακύκλωση των θαλασσίων πλαστικών απορριμμάτων, τα οποία προέρχονται από ναυτιλιακές και αλιευτικές δραστηριότητες.

Οδυσσέας Λασκαρίδης
Laskaridis Maritime S.A., Alimia
Ο Οδυσσέας Λασκαρίδης είναι διευθύνων σύμβουλος των ναυτιλιακών εταιρειών Laskaridis Maritime S.A. και του ομίλου Alimia.
Είναι γιος του Θανάση Κ. Λασκαρίδη και της Αλεξάνδρας Βοβολίνη.
Ανήκει στη νέα γενιά των εφοπλιστών που σπούδασε σε πανεπιστήμια του εξωτερικού και μετά από μια εκπαιδευτική περίοδο σε διάφορες θέσεις και εταιρείες, ανέλαβε νευραλγικό και διευθυντικό πόστο στις οικογενειακές επιχειρήσεις.
Απέκτησε πτυχίο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Πανεπιστήμιο του Κεντ και Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη Ναυτιλία, το Εμπόριο και τα Χρηματοοικονομικά από το Bayes Business School (πρώην Cass Business School).
Η επαγγελματική του εμπειρία ξεκίνησε κάνοντας αρχικά πρακτική στον Όμιλο Libra, της οικογένειας Λογοθέτη, και στη συνέχεια σε διάφορα τμήματα της JPMorgan.
Μερικά χρόνια αργότερα, το 2010, εντάχθηκε στις οικογενειακές ναυτιλιακές Lavinia και Laskaridis Shipping. Όπου πέρασε από διάφορα τμήματα για να αποκτήσει εμπειρία πριν αναλάβει τη θέση και τον ρόλο του CEO.
Το 2021, μετά την πώληση των συμμετοχών της οικογένειας Αθανάσιου Λασκαρίδη στη Lavinia του Πάνου Λασκαρίδη, δημιουργήθηκαν η Laskaridis Maritime S.A. και ο όμιλος Alimia.
Ο Οδυσσέας Λασκαρίδης πλέον είναι Διευθύνων Σύμβουλος και των δύο εταιρειών και χαράσσει το μέλλον τους, διευθύνοντας ένα σύγχρονο στόλο 28 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 2.449.165 dwt με μέσο όρο ηλικίας τα 4 έτη.

Κάλλη Ν. Λιβανού
Kyla Shipping
Η Κάλλη Ν. Λιβανού, κόρη του Νικόλαου Λιβανού, προέρχεται από οικογένεια με ισχυρή ναυτιλιακή παράδοση. Ανήκει σε μια νέα γενιά εφοπλιστών που εισάγουν νέα δυναμική στον κλάδο, με τεχνοκρατική αντίληψη και διεθνή εμπειρία.
Η επαγγελματική της διαδρομή ξεκίνησε στη Νέα Υόρκη, όπου το 2012 εντάχθηκε στην CION Investments και ασχολήθηκε με τα δομημένα προϊόντα χρηματοδότησης χρέους για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά και τη χορήγηση εξασφαλισμένων δανείων σε μεσαίου μεγέθους αμερικανικές επιχειρήσεις.
Το 2014 επέστρεψε στην «καρδιά» του ναυτιλιακού γίγνεσθαι και εντάχθηκε στην Kyla Shipping, την ναυτιλιακή της οικογένειας Λιβανού. Μια «μπουτίκ» εταιρεία διαχείρισης πλοίων, που ιδρύθηκε το 2003 και διαθέτει στόλο με εννέα φορτηγά πλοία.
Με γραφεία στην Αθήνα και την Μανίλα, η Kyla Shipping προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου που όχι μόνο καλύπτουν, αλλά ξεπερνούν τα διεθνή πρότυπα σε θέματα ασφάλειας, περιβαλλοντικής προστασίας και ικανοποίησης πελατών.
Η Κάλλη Λιβανού, που κατέχει από το 2021 την θέση του Chief Commercial Officer, έχει υπό την εποπτεία της το σύνολο των εμπορικών δραστηριοτήτων της εταιρείας: από τη ναύλωση και τις επιχειρήσεις μέχρι τη χρηματοδότηση και την ασφάλιση.
Δραστήρια και πολυδιάστατη, έχει συμμετάσχει προσωπικά στην επίβλεψη νεότευκτων στη Νότια Κορέα και σε επισκευές πλοίων σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Κίνα, αποδεικνύοντας ότι η στρατηγική σκέψη συνυπάρχει αρμονικά με την επιχειρησιακή αντίληψη.
Η ακαδημαϊκή της πορεία, εξίσου εντυπωσιακή. Πτυχιούχος του Babson College με Bachelor of Science και κάτοχος Master of Science από το Columbia University, αμφότερα με διακρίσεις, φέρνει στην ελληνική ναυτιλία ένα προφίλ ηγεσίας που σπανίζει: συνδυάζει τη γνώση με την πράξη, την παράδοση με τη φρεσκάδα της νέας σκέψης.
Η δράση της δεν περιορίζεται στον επιχειρηματικό χώρο.
Από το 2020 συμμετέχει ενεργά στο Διοικητικό Συμβούλιο της HELMEPA – της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, που αποτελεί θεσμό-ορόσημο για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης στη ναυτιλία.
Το 2022, μάλιστα, ανέλαβε τη θέση της αναπληρώτριας ταμία, ενώ παράλληλα εκπροσωπεί την Kyla Shipping σε διεθνή ναυτιλιακά φόρουμ, δίνοντας το παρών σε κρίσιμες συζητήσεις για το μέλλον του κλάδου.

Νικόλας Κ. Μαρτίνος
Thenamaris
Στην εποχή της πράσινης μετάβασης και της τεχνολογικής εξέλιξης της ναυτιλίας, η νέα γενιά των Ελλήνων εφοπλιστών αναδεικνύεται ως καταλύτης των εξελίξεων. Ανάμεσά τους, ξεχωριστή θέση κατέχει ο Νικόλας Μαρτίνος, επικεφαλής του ναυτιλιακού ομίλου Thenamaris.
Γιος του γνωστού εφοπλιστή Ντίνου Μαρτίνου και εγγονός της εμβληματικής Νουνού Μαρτίνου, μιας από τις πιο χαρισματικές προσωπικότητες στην ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας, έχει αναλάβει εδώ και αρκετά χρόνια, από αρκετά νεαρή ηλικία, τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης.
Με σπουδές οικονομικών στο Λονδίνο και τις Ηνωμένες Πολιτείες, και με φρέσκια οπτική, έχει καταφέρει να οδηγήσει τη Thenamaris στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Ο όμιλος, που ιδρύθηκε το 1972, φέρει σήμερα τη σφραγίδα της εμπειρίας και της αξιοπιστίας, ενώ υπό την καθοδήγηση του Νικόλα Μαρτίνου έχει υιοθετήσει ένα σύγχρονο και πολυεπίπεδο μοντέλο ανάπτυξης.
Ο εφοπλιστής έχει ηγηθεί μιας σειράς στρατηγικών πρωτοβουλιών, επεκτείνοντας τη δραστηριότητα της Thenamaris στον τομέα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και υγροποιημένου πετρελαίου (LPG) και προσαρμόζοντας το στόλο στις εξελισσόμενες ανάγκες της αγοράς και στις απαιτήσεις της ενεργειακής μετάβασης.
Η βιώσιμη ναυτιλία, η εταιρική κοινωνική ευθύνη και η καινοτόμος τεχνολογία αποτελούν βασικούς άξονες της στρατηγικής του, καθιστώντας την εταιρεία πρότυπο σύγχρονης ναυτιλιακής διαχείρισης.
Ο στόλος της αποτελείται από 93 πλοία διαφόρων κατηγοριών (tankers, bulk carriers, containerships, LNG και LPG carriers), με συνολική αποτίμηση που αγγίζει τα 5,32 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VesselsValue.
Παράλληλα, ο Νικόλας Μαρτίνος διαδραματίζει ενεργό ρόλο στα κοινά της ελληνικής ναυτιλίας, ως μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Στις εκλογές του περασμένου Φεβρουαρίου, μάλιστα, εξελέγη τρίτος σε ψήφους, επιβεβαιώνοντας την αναγνώριση που χαίρει στον ναυτιλιακό κόσμο.
Εκτός από επιτυχημένος εφοπλιστής, ο Νικόλας Μαρτίνος έχει καταφέρει να διακριθεί και στον χώρο της μουσικής ως DJ και παραγωγός, με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Nick Martin.

Γιώργος Μελισσανίδης
Aegean Shipping
Ο Γιώργος Μελισσανίδης είναι εφοπλιστής δεύτερης γενιάς, που αυτονομήθηκε από τη μητρική εταιρεία που ίδρυσε ο πατέρας του, Δημήτρης Μελισσανίδης, και δημιούργησε ένα σύγχρονο πράσινο στόλο, ενώ ταυτόχρονα δραστηριοποιείται και σε άλλους επιχειρηματικούς τομείς με εντυπωσιακή επιτυχία και αποτελεσματικότητα.
Γεννήθηκε το 1981, κατέχει πτυχίο ναυτιλιακών σπουδών από το Πανεπιστήμιο Southampton Solent και θεωρείται από τις ανερχόμενες προσωπικότητες της ελληνικής ναυτιλίας.
Διακρίνεται για την σεμνότητα του και την περιορισμένη έκθεση του στη δημοσιότητα.
Από το 2007, ο Γιώργιος Μελισσανίδης, είναι ο Διευθυντής και Πρόεδρος της Aegean Shipping Management S.A., εταιρείας διαχείρισης πετρελαιοφόρων και πρόσφατα της Aegean Eco Carriers S.A., εταιρείας διαχείρισης φορτηγών χύδην φορτίου. Αμφότερες ανήκουν στον όμιλο Aegean Shipping.
Υπό τη διοίκησή του, το ηλικιακό προφίλ του στόλου της Aegean Shipping βελτιώθηκε δραστικά με την πάροδο των ετών, μέσω της αντικατάστασης της παλαιότερης χωρητικότητας με νεότερα σύγχρονα πλοία που πληρούν υψηλές προδιαγραφές.
Οδηγούμενος από τη νοοτροπία και την επιθυμία του για συνεχή βελτίωση του στόλου, το 2014 η Aegean Shipping έγινε η πρώτη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που έλαβε την πιστοποίηση IS022301 Business Continuity από την Loyd’s Register Quality Assurance (LRQA).
Αυτή ήταν η πέμπτη πιστοποίηση συστήματος διαχείρισης που απονεμήθηκε στην εταιρεία υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Μελισσανίδη, μετά το ISO 9001 για τη Διαχείριση Ποιότητας, το IS014001 για τη Διαχείριση Περιβάλλοντος, το OHSAS 18001 για το Σύστημα Διαχείρισης Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία και το 15050001 για τη Διαχείριση Ενέργειας.
Σήμερα, η Aegean Shipping διαθέτει ιδιόκτητο στόλο 14 πλοίων, που αποτελείται από 8 δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου και χημικών, 6 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, ενώ πρόσφατα παρήγγειλε 4 δεξαμενόπλοια τύπου LR2, κατηγορίας πάγου με ημερομηνίες παράδοσης μεταξύ Σεπτεμβρίου 2026 και Ιουλίου 2027.
Τα τέσσερα πλοία, είναι χωρητικότητας 114.000 dwt και κατασκευάζονται στο ναυπηγείο Cosco Shipping Heavy Yangzhou.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η Aegean Shipping παρουσιάζει με διαφάνεια την προσέγγισή της σε θέματα βιωσιμότητας μέσω της ετήσιας έκθεσης ESG.
Ο Γιώργος Μελισσανίδης είναι ένα σημαντικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ενώ στις άλλες δραστηριότητες του περιλαμβάνονται πολυάριθμες επενδύσεις στην ενέργεια, τα ακίνητα και άλλους τομείς. Επίσης, διαθέτει συλλογή πολυτελών και συλλεκτικών μοντέλων αυτοκινήτων.
Παράλληλα, είναι εκδότης και ιδιοκτήτης της εφημερίδας ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, του ιστότοπου της και της τηλεόρασής της.
Είναι νυμφευμένος με την Σίσυ Κωνσταντινίδου και πρόσφατα απέκτησαν το πρώτο τους παιδί. Η Σίσυ Κωνσταντινίδου είναι επιστήμων κλινικός φαρμακοποιός και διευθυντικό στέλεχος στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών.

Πέτρος Παναγιωτίδης
Castor Maritime, Toro Corp, Robin Energy
Με αφετηρία πέντε χρόνια εμπειρίας στη ναυτιλιακή αγορά και στο investment banking, ο Πέτρος Παναγιωτίδης, γιος του εφοπλιστή Βίλλυ Παναγιωτίδη, αποφάσισε να χαράξει τον δικό του δρόμο στη ναυτιλία συνδυάζοντας τεχνογνωσία, όραμα και διεθνή προσανατολισμό.
Τον Σεπτέμβριο του 2017 ίδρυσε την Castor Maritime, με έδρα την Κύπρο, και ένα μόλις πλοίο, το οποίο απέκτησε έναντι 7,5 εκατ. δολαρίων.
Τον Φεβρουάριο του 2019, ο νεαρός τότε εφοπλιστής προχώρησε σε ένα τολμηρό και ασυνήθιστο βήμα: πέτυχε την άμεση εισαγωγή της εταιρείας στην αγορά του Nasdaq, χωρίς την παραδοσιακή IPO και την άντληση κεφαλαίων από την έκδοση νέων μετοχών.
Αρχικός του στόχος ήταν να δραστηριοποιηθεί στην αγορά ξηρού φορτίου. Ωστόσο στην πορεία έσπευσε να εκμεταλλευτεί τις ελκυστικές ευκαιρίες της αγοράς, σε όλες τις κατηγορίες και τα μεγέθη πλοίων.
Με μεθοδικές και στοχευμένες κινήσεις κατάφερε να δημιουργήσει μέχρι τα τέλη του 2021, ένα στόλο με 29 πλοία.
Στα τέλη του 2022, ο Πέτρος Παναγιωτίδης ίδρυσε τη Toro Corp., ως spin-off της Castor Maritime, και της μεταβίβασε οκτώ πλοία της μητρικής. Εισήχθη και αυτή στο Nasdaq τον Μάρτιο του 2023.
Δύο χρόνια αργότερα, το 2025, ακολουθώντας και πάλι το ίδιο μοντέλο, ίδρυσε την Robin Energy, spin-off της Toro, με προίκα ένα τάνκερ. Οι μετοχές διαπραγματεύονται επίσης στην αγορά Nasdaq.
Με την κίνηση αυτή, ο Πέτρος Παναγιωτίδης έγινε ένας από τους ελάχιστους Έλληνες εφοπλιστές με τρεις ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Ο ίδιος κατέχει την θέση του προέδρου, διευθύνοντος συμβούλου και οικονομικού διευθυντή στην Castor Maritime, ενώ είναι πρόεδρος και CEO και στις Τoro και Robin Energy, διαδραματίζοντας κεντρικό ρόλο στη στρατηγική ανάπτυξη και τη διαχείριση των εταιρειών του.
Απόφοιτος του Fordham University με σπουδές στις Διεθνείς Σχέσεις και τα Μαθηματικά, και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στο Management and Systems από το NYU, ο Πέτρος Παναγιωτίδης εκπροσωπεί επάξια την τρίτη γενιά της οικογένειας Παναγιωτίδη στη ναυτιλία.
Το 2023 τιμήθηκε με το Lloyd’s List Next Generation Shipping Award, μια διάκριση που επιβεβαιώνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στη νέα γενιά του ελληνικού εφοπλισμού.

Μιλένα Παππά
Star Bulk
Με σύγχρονη ματιά, ακαδημαϊκή εξειδίκευση και πολυεπίπεδη εμπειρία στον χώρο της ναυτιλίας, η Μιλένα Παππά αποτελεί χαρακτηριστικό εκπρόσωπο της νέας γενιάς Ελλήνων εφοπλιστών που τιμούν την παράδοση, ανοίγοντας ταυτόχρονα νέους δρόμους για το αύριο.
Αποφοίτησε, με διακρίσεις, από τα τμήματα Ψυχολογίας και Κοινωνιολογίας του Cornell University της Νέας Υόρκης, συμπληρώνοντας και δευτερεύουσα ειδίκευση στην Ιταλική γλώσσα. Ωστόσο, σύντομα αποφάσισε να εστιάσει στον κλάδο της ναυτιλίας, όπου η οικογένειά της έχει ισχυρή παρουσία.
Η ακαδημαϊκή της πορεία συνεχίστηκε στο Cass Business School του Λονδίνου, όπου απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο (M.Sc.) στη Ναυτιλία, το Εμπόριο και τα Χρηματοοικονομικά.
Η καριέρα της ξεκίνησε από τη Merrill Lynch, στο τμήμα private wealth, σε μια περίοδο έντονης επιχειρηματικής κινητικότητας. Στη συνέχεια εργάστηκε στην CoeClerici Group, στον τομέα Διαχείρισης Κινδύνου, ενώ έχει προϋπηρεσία και στο οικονομικό και εμπορικό τμήμα της Oceanbulk Maritime, της οποίας πλέον συν-ηγείται.
Σήμερα, η Μιλένα Παππά διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην Star Bulk, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κλάδου ξηρού φορτίου παγκοσμίως.
Κατέχει τη θέση της Εμπορικής Διευθύντριας (Commercial Director), με ευθύνη για τις αγοραπωλησίες πλοίων (S&P), τα εμπορικά projects και τις σχέσεις με τους επενδυτές.
Παράλληλα, από τον Αύγουστο του 2024 επέστρεψε στο Διοικητικό Συμβούλιο της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακής, όπου συμμετείχε και κατά το παρελθόν, από τον Οκτώβριο του 2009 έως τον Αύγουστο του 2014.
Είναι επίσης σύμβουλος της INTERCHART SHIPPING INC., του αποκλειστικού ναυλομεσίτη της Star Bulk.
Η Μιλένα Παππά συνδυάζει με επιτυχία τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες με την κοινωνική προσφορά.
Είναι ενεργό μέλος σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, όπως η HELMEPA, που στοχεύει στη μείωση της ρύπανσης από πλοία και στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, και το Just World International, που προσφέρει πρόσβαση σε εκπαίδευση και βασικές ανάγκες σε παιδιά από ευάλωτες περιοχές του πλανήτη.
Επίσης, από τον Σεπτέμβριο του 2024 είναι εκπρόσωπος της Star Bulk στο Διοικητικό Συμβούλιο του ναυτασφαλιστικού οργανισμού GARD.
Εκτός από την επιτυχημένη επαγγελματική της πορεία, η Μιλένα Παππά ξεχωρίζει για τα πολυσχιδή της ενδιαφέροντα.
Είναι συλλέκτρια έργων τέχνης και λάτρης της ιππασίας, ενώ η αγάπη της για τα άλογα την οδήγησε στην δημιουργία και διαχείριση του δικού της εκτροφείου.
Πρόσφατα, επεκτάθηκε και στον κλάδο αυτοκινήτου, καθώς είναι μία από τους τρεις επενδυτές που φέρνουν την αντιπροσωπεία της Mini Moke στην Ελλάδα.

Γιάννης Δ. Προκοπίου
Centrofin Management
Ο Γιάννης Προκοπίου είναι CEO της Centrofin Management Inc., μιας ναυτιλιακής εταιρείας δεύτερης γενιάς.
Είναι πτυχιούχος Μηχανολόγος Μηχανικός και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Ναυτιλία, το Εμπόριο και τα Χρηματοοικονομικά.
Με περισσότερα από δώδεκα χρόνια εμπειρίας στον ναυτιλιακό κλάδο, παραμένει στενά εμπλεκόμενος τόσο στις εμπορικές όσο και στις τεχνικές δραστηριότητες της εταιρείας.
Τα τελευταία τρία χρόνια ηγείται της Centrofin, που δημιούργησε ο πατέρας του, ο εφοπλιστής Δημήτρης Προκοπίου, δίνοντας έμφαση στην πρακτική και καθημερινή διαχείριση, ισορροπώντας μεταξύ ναυλώσεων και επίβλεψης των τεχνικών και λειτουργικών θεμάτων του στόλου.
Η ασφάλεια αποτελεί σταθερή προτεραιότητα για την εταιρεία, τόσο εν πλω όσο και στη στεριά, ενώ δίνεται μεγάλη έμφαση στη συμμόρφωση με περιβαλλοντικούς κανονισμούς και στη βελτίωση της απόδοσης.
Η Centrofin επενδύει στον ανθρώπινο παράγοντα, προωθώντας μια κουλτούρα ίσων ευκαιριών και ενσωμάτωσης σε όλα τα επίπεδα.
Το τεχνικό υπόβαθρο του Γιάννη Προκοπίου και η βαθιά κατανόηση των παγκόσμιων ναυτιλιακών αγορών συμβάλλουν ουσιαστικά στην καθοδήγηση της εταιρείας μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Υπό την ηγεσία του, η Centrofin υλοποιεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου, με δώδεκα νεότευκτα πλοία υπό παραγγελία, επιβεβαιώνοντας τη μακροπρόθεσμη στρατηγική της εταιρείας και τη δέσμευσή της στις αρχές της βιωσιμότητας και της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας.

Ιωάννα Προκοπίου
Sea Traders, Prominence Maritime
Οι διεθνείς πρωτοβουλίες που ανέλαβε η Ιωάννα Προκοπίου για τα θέματα των καυσίμων και του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης για την απανθρακοποίηση την ανέδειξαν σε κορυφαίο παράγοντα της παγκόσμιας ναυτιλίας. Άλλωστε, δεν είναι τυχαία η εκλογή της στην διοίκηση της BIMCO, αλλά και η απόφαση των μελών του διεθνούς οργανισμού να της αναθέσουν από το 2027 την προεδρία της.
Η δευτερότοκη κόρη του ισχυρού εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, δραστηριοποιείται στο χώρο της ναυτιλίας με δύο εταιρείες, την Prominence Maritime S.A. και την Sea Traders S.A., με τις οποίες διαχειρίζεται 15 ποντοπόρα πλοία.
Παράλληλα, συμμετέχει ενεργά σε διοικητικά προεδρεία και θέσεις ευθύνης των σημαντικότερων θεσμικών φορέων της ναυτιλίας, όπως η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και η Ένωση Πλοιοκτητών Κύπρου, το North of England P&I Club, σε τεχνικές επιτροπές Νηογνωμόνων, σε κοινωφελείς ομάδες, όπως ο «ΔΕΣΜΟΣ», ενώ είναι από τα ιδρυτικά μέλη της «ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ».
H Ιωάννα Προκοπίου είναι κάτοχος πτυχίου Ηλεκτρολόγου και Ηλεκτρονικού Μηχανικού του πανεπιστημίου του Bath (2000), και Master Ναυτιλίας, Χρηματοοικονομικών και Εμπορίου του πανεπιστημίου City University του Λονδίνου, ενώ έχει παρακολουθήσει το πρόγραμμα Leadership Development του πανεπιστημίου Harvard.
Είναι CEO της Sea Traders SA και ιδρύτρια της Prominence Maritime SA. Κατά το χρονικό διάστημα από το 2003 έως και το 2007 εργάστηκε σε διάφορα τμήματα των οικογενειακών ναυτιλιακών Dynacom Tankers Management και Dynagas Ltd, ενώ μεταξύ 2007 και 2009 ήταν επικεφαλής των τμημάτων S&P και Projects και στις δύο εταιρείες.
Το 2010 ίδρυσε την Prominence Maritime S.A. μιας εταιρεία που άρχισε να επενδύει σε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου. Την ίδια χρονιά τέλεσε τον γάμο της με τον Γιάννη Καΐρη, που συμμετείχε τότε στην Kairis Brothers Shipping, που φέρεται ότι πούλησε το τελευταίο της πλοίο το 2018.
Παράλληλα, η Ιωάννα Προκοπίου ασχολείται με το real estate, τον σχεδιασμό και την ανακαίνιση κτηρίων και το human resourcing.
Έχει τιμηθεί με το Βραβείο Ευκράντη 2020 για τη Διεθνή Προβολή της Ελληνικής Ναυτιλίας, εκδήλωση που διοργανώνουν κάθε χρόνο τα «Ναυτικά Χρονικά» σε συνεργασία με το Ίδρυμα «Αικατερίνη Λασκαρίδη».

Χρυσάνθη Στεφάνου
Bright Navigation Inc.
Η Χρυσάνθη Γ. Στεφάνου είναι από τα νέα πρόσωπα της ελληνικής ναυτιλίας που έχουν ενεργή και ουσιαστική παρουσία στα διοικητικά συμβούλια του Propeller Club και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Ο ρόλος της στην οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση, που δημιούργησαν ο πατέρας της, Γεώργιος Στεφάνου, και ο θείος της, Δημήτρης Στεφάνου, είναι καθοριστικός στη διαχείριση 25 ποντοπόρων πλοίων και 5 ακτοπλοϊκών.
Συγκέντρωσε πρόσφατα τα βλέμματα της ναυτιλίας, όταν με επιχειρήματα και εκλαϊκευμένο λόγο επιχείρησε να περιγράψει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στη μετάβασή τους στα νέα σύγχρονα και πράσινα πλοία.
«Εάν φτάσουμε στο σημείο και δεν υπάρχει κάποια βοήθεια από το κράτος για να μπορέσουμε να το κάνουμε αυτό, δηλαδή τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία, απλά θα τελειώσει η εταιρεία […] Μέχρι ένα σημείο θα προσπαθήσουμε. Από ένα σημείο και μετά θα εγκαταλείψουμε», επισήμανε δυναμικά στην ομιλία της στο συνέδριο για την επιβατηγό ναυτιλία που έγινε στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Η Χρυσάνθη Στεφάνου, κόρη του καπετάνιου Γιώργου Στεφάνου και της Λασκαρώς Στεφάνου, ανήκει στη δεύτερη γενιά πλοιοκτησίας μιας αυτοδημιούργητης ναυτικής οικογένειας από τις Στενιές της Άνδρου.
Ο πατέρας της και ο θείος της Δημήτρης, οι οποίοι σπούδασαν στο Ναυτικό Λύκειο της Άνδρου, είναι οι ιδρυτές των ναυτιλιακών εταιρειών Bright Maritime Corporation, Bright Navigation Inc. και Golden Star Ferries, οι οποίες διαχειρίζονται είκοσι πέντε ποντοπόρα φορτηγά πλοία και πέντε ακτοπλοϊκά.
Η Χρυσάνθη Στεφάνου είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου στον όμιλο εταιρειών της οικογένειας της, έχοντας ξεκινήσει την καριέρα της το 2008, μετά την αποφοίτησή της από το τμήμα Διοίκησης και Οικονομίας του ΤΕΙ Κρήτης.
Η εμπειρία της εκτείνεται από τον τομέα της επάνδρωσης πληρωμάτων με την Bright Maritime Corporation, μέχρι τον τομέα της εμπορικής ναυτιλίας, με τις εταιρείες Bright Navigation Inc. και Sea Gate Navigation Ltd..
Η δυναμική της προσωπικότητα και το πάθος της για την επιχειρηματικότητα την ωθούν καθημερινά να επιδιώκει όχι μόνο την ανάπτυξη των υφιστάμενων οικογενειακών της επιχειρήσεων αλλά και τη δημιουργία νέων εντός και εκτός ναυτιλίας.
Ως εκ τούτου, τα τελευταία δύο χρόνια στο αντικείμενο του επιχειρηματικού της ενδιαφέροντος έχει ενταχθεί και ο ξενοδοχειακός κλάδος.
Έχει παρακολουθήσει διάφορα εκπαιδευτικά σεμινάρια και προγράμματα, όπως το πρόγραμμα στο Leadership του Harvard Business School, το Masterclass στο ESG της HELMEPA Academy ενώ συμμετέχει σε πολλά ναυτιλιακά συνέδρια παρακολουθώντας όλες τις νέες εξελίξεις.
Η μεγάλη αγάπη που τρέφει για το νησί από το οποίο κατάγεται, την Άνδρο, ενεργοποιεί πάντα την ευαίσθητη πλευρά του χαρακτήρα της, συμμετέχοντας σε πολλές φιλανθρωπικές και φιλοζωικές δράσεις στην τοπική κοινωνία του νησιού και όχι μόνο.

Δημήτρης Ι. Χανδρής
Chandris (Hellas) Inc
Ο Δημήτρης Χανδρής, γιος του Ιωάννη Δ. Χανδρή και της Τίνας Κουμάνταρου, ανήκει στην τρίτη γενιά μιας ναυτιλιακής οικογένειας που συνέδεσε το όνομα της με την ανάπτυξη της ποντοπόρου ναυτιλίας, της κρουαζιέρας και συνέβαλε τα μέγιστα στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου ναυτιλιακού θεσμικού πλαισίου.
Τα τελευταία χρόνια είναι βασικό στέλεχος της ναυτιλιακής εταιρείας Chandris (Hellas) Inc., η οποία είναι μια παραδοσιακή ναυτιλιακή, που ειδικεύεται στη διαχείριση και λειτουργία πετρελαιοφόρων και χημικών δεξαμενόπλοιων.
Οι νέες και καινοτόμες ιδέες που εφαρμόζει στην εταιρεία και γενικά οι πρωτοποριακές απόψεις που διατυπώνει τον κατατάσσουν ανάμεσα στους μελλοντικούς κυρίαρχους της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Chandris έχει κατασκευάσει τις δύο τελευταίες δεκαετίες περισσότερα από 20 πλοία διαφόρων τύπων και μεγεθών, όπως Panamax, Aframax, Suezmax & VLCC, σε κορυφαία ναυπηγεία.
Πρόσφατα η VesselsValue κατάταξε την Chandris (Hellas) στην 25η θέση στη λίστα που δημοσιεύει κάθε χρόνο το Forbes, με 26 πλοία, συνολικής αξίας 1,323 δισ. δολαρίων.
Ο Δημήτρης Χανδρής σπούδασε στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης καθώς και στο Harvard Business School.
Εργάστηκε ως επενδυτικός τραπεζίτης στην Merrill Lynch για αρκετά χρόνια και από το 2013 συμμετέχει ενεργά στις οικογενειακές επιχειρήσεις, στους τομείς της ποντοπόρου ναυτιλίας, των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, της διαχείρισης εμπορικών ακινήτων και άλλων χρηματοοικονομικών επενδύσεων.
To 2020 ίδρυσε και έκτοτε διευθύνει την Adaptogen Capital, μία εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της αποθήκευσης ενέργειας από μπαταρίες σε κλίμακα δικτύου στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και το Βέλγιο.
Ο Δημήτρης Χανδρής θεωρεί ότι η ναυτιλία παραμένει ένας από τους βασικούς πυλώνες της παγκόσμιας οικονομίας και επισημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση «η ναυτιλία εξακολουθεί να προσφέρει πεδίο για αντισυμβατικές στρατηγικές και διαφοροποιημένες αποδόσεις».

Άλεξ Χατζηπατέρας
Dorian LPG
Με ρίζες στις Οινούσσες, πολυετή πορεία στη ναυτιλία και με ισχυρή παρουσία σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη, η οικογένεια Χατζηπατέρα συγκαταλέγεται στις πιο επιφανείς δυνάμεις της ελληνικής ναυτιλίας.
Ο Άλεξ Χατζηπατέρας, εκπρόσωπος της πέμπτης γενιάς και γιος του Τζον Χατζηπατέρα, ιδρυτή της ναυτιλιακής Dorian LPG, συνεχίζει τη διαδρομή αυτή με αποφασιστικότητα, σύγχρονο βλέμμα και βαθιά επίγνωση της ναυτιλιακής του κληρονομιάς.
Από τον Απρίλιο του 2024, έχει αναλάβει τα καθήκοντα του Chief Operating Officer (γενικού διευθυντή επιχειρήσεων) της οικογενειακής εταιρείας, που δραστηριοποιείται στην μεταφορά υγραερίου, διαχειρίζεται στόλο με 25 σύγχρονα VLGC και διατηρεί γραφεί στο Στάμφορντ, την Κοπεγχάγη και την Αθήνα.
Παράλληλα, διατηρεί τις θέσεις του ως Ανώτερος Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Dorian LPG (USA) και Managing Director της Dorian LPG Management στην Αθήνα.
Ο ρόλος του δεν είναι απλώς διοικητικός. Ο Άλεξ Χαζτηπατέρας είναι το πρόσωπο που ανέλαβε τον σχεδιασμό την οργάνωση, την εποπτεία και την ενοποίηση των ναυτιλιακών και παράκτιων δραστηριοτήτων της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Dorian LPG, σε συνεργασία με τα οικονομικά και εμπορικά στελέχη της.
Οι κύριοι τομείς ενασχόλησής του περιλαμβάνουν την εμπορική στρατηγική, τις αγοραπωλησίες πλοίων και τη διαχείριση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων της εταιρείας στην Αθήνα.
Παράλληλα, έχει συνεργαστεί στενά με μεγάλες εταιρείες του ενεργειακού κλάδου, εξασφαλίζοντας μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, όπως χρονοναυλώσεις και νέες ναυπηγήσεις, επιβεβαιώνοντας τον κομβικό του ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας.
Απόφοιτος του Georgetown University με πτυχίο στην Ιστορία και κάτοχος Executive MBA από το HEC Paris, ο Άλεξ Χατζηπατέρας ξεκίνησε την επαγγελματική ως Υπεύθυνος Ανάπτυξης Επιχειρήσεων στην Avenue A / Razorfish, μια κορυφαία εταιρεία παροχής συμβουλευτικών και ψηφιακών υπηρεσιών και διαφημιστική, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο. Εμπειρία που του χάρισε τεχνογνωσία στην καινοτομία και τη στρατηγική επικοινωνία.
Εκτός των τειχών της Dorian, ο Άλεξ Χατζηπατέρας είναι από το 2016 Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου (Director on the Members Committee) του UK P&I Club, θεσμού-πυλώνα της διεθνούς ναυτασφάλισης.


