• Ναυτιλία

    Maersk: Εταιρεία παραγωγής πράσινης μεθανόλης δημιουργεί η οικογένεια δισεκατομμυριούχων

    • Bloomberg
    Vincent Clerc, CEO της ναυτιλιακής Maersk

    Vincent Clerc, CEO της ναυτιλιακής Maersk


    Mία νέα εταιρεία παραγωγής πράσινης μεθανόλης δημιουργεί η οικογένεια δισεκατομμυριούχων πίσω από την AP Moller-Maersk Α/S, σε μια προσπάθεια να βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών ρύπων στη ναυτιλιακή βιομηχανία, έναν από τους μεγαλύτερους ρυπαντές στον κόσμο.

    Παράλληλα, η Maersk έχει παραγγείλει 25 πλοία πράσινης μεθανόλης, ενώ σήμερα παρουσίασε το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κινείται με πράσινη μεθανόλη.

    Το πλοίο διαθέτει δύο μηχανές: Η μία κινείται με τα παραδοσιακά καύσιμα και η άλλη με πράσινη μεθανόλη.

    Πρόκειται για καύσιμο που βασίζεται σε βιομάζα ή σε δεσμευμένο από την ατμόσφαιρα άνθρακα ή σε υδρογόνο από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

    Σε επίπεδο αριθμών το νέο πλοίο της Maersk εκπέμπει 100 τόνους διοξειδίου του άνθρακα λιγότερους την ημέρα σε σύγκριση με τα πλοία που χρησιμοποιούν ντίζελ.

    Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή κοινότητα, η πράσινη μεθανόλη αναμένεται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO), ενώ αναδύεται ως ένα από τα βασικά «οχήματα» που θα οδηγήσουν, με ταχύτητα και ασφάλεια, σε ένα μέλλον καθαρής ενέργειας στη ναυτιλία.

    Εταιρεία «μεγάλης κλίμακας»

    Η νέα εταιρεία, που ονομάζεται C2X, θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει εγκαταστάσεις παραγωγής «μεγάλης κλίμακας», ενώ αναμένει ετήσια δυναμικότητα άνω των τριών εκατομμυρίων τόνων πράσινης μεθανόλης μέχρι το 2030, σύμφωνα με δήλωση του οικογενειακού ταμείου AP Moller Holding A/S.

    Αυτή η κίνηση, αποτελεί σημαντική εξέλιξη σε μια βιομηχανία που αντιμετωπίζει τεράστια έλλειψη καυσίμου ουδέτερου άνθρακα.

    Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 153.000 τόνοι παραγωγικής ικανότητας πράσινης μεθανόλης σε λειτουργία σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Bloomberg.

    Η APMH εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση για μεθανόλη και κυρίως πράσινη, θα μπορούσε να τριπλασιαστεί σε περίπου 300 εκατομμύρια τόνους ετησίως έως το 2050.

    «Πλώρη» για απαλλαγή από το πετρέλαιο

    Ο «απογαλακτισμός» της ναυτιλιακής βιομηχανίας από το πετρέλαιο είναι βασικό συστατικό στον αγώνα κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

    Η Maersk, η οποία διαχειρίζεται έναν στόλο περίπου 700 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είναι από μόνη της υπεύθυνη για περίπου το 0,1% όλων των ανθρωπογενών εκπομπών CO2.

    Η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη έχει αναγνωρίσει την πράσινη μεθανόλη ως την καλύτερη τεχνολογία για την επίτευξη του στόχου της να γίνει ουδέτερη ως προς τον άνθρακα το 2040.

    Η C2X θα πωλεί προϊόντα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς και σε χημικές εταιρείες.

    Ο κύριος ιδιοκτήτης της θα είναι η APMH, η οποία έχει περιουσιακά στοιχεία περίπου 110 δισεκατομμυρίων δολαρίων και διευθύνεται από τον Robert Maersk Uggla, τον δισέγγονο του ιδρυτή της ναυτιλιακής εταιρείας.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η Maersk θα κατέχει μερίδιο 20%.

    Η νέα εταιρεία θα διευθύνεται από τον Brian Davis, έναν πρώην βετεράνο της Shell, ενώ επικεφαλής οικονομικών θα είναι ο Alastair Maxwell, πρώην Morgan Stanley και Goldman Sachs Group.

    Θα ξεκινήσει με 60 υπαλλήλους και αυτή τη στιγμή επιδιώκει έργα κοντά στη Διώρυγα του Σουέζ στην Αίγυπτο και στην Ισπανία.

    Η μεγαλύτερη απειλή για την πράσινη μετάβαση

    Σύμφωνα με την Maersk, η μεγαλύτερη απειλή για την πράσινη μετάβασή της είναι η έλλειψη καυσίμων στην αγορά.

    Την ίδια στιγμή, λίγες εταιρείες ενέργειας παράγουν πράσινη μεθανόλη, επειδή επί του παρόντος υπάρχει μικρή ζήτηση, ενώ οι πλοιοκτήτες είναι απρόθυμοι να ναυπηγήσουν πράσινα πλοία, λόγω του ότι η αγορά καυσίμων είναι τόσο μικρή.

    Ωστόσο, υπάρχουν ενδείξεις ότι η πράσινη μεθανόλη κεντρίζει πλέον το ενδιαφέρον της ναυτιλιακής κοινότητας.

    Φέτος, οι γραμμές μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, έχουν ζητήσει περισσότερα από τριπλάσια πλοία που μπορούν να πλεύσουν με καύσιμο, σε σύγκριση με το υγροποιημένο φυσικό αέριο, γεγονός που δεν μειώνει τόσο τις εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με το Bloomberg.

    Διαβάστε επίσης: 

    Αθανάσιος Φειδάκης: Δύο ακόμη νεότευκτα για την Globus Maritime, κόστους 75,5 εκατ. δολ.

    Globus Maritime (Γιώργος Φειδάκης): Πρόσθετο δάνειο $25 εκατ. και πωλήσεις 2 πλοίων

    Πρόταση εξαγοράς της Navios Maritime Holdings από την NSAC της Αγγελικής Φράγκου



    ΣΧΟΛΙΑ