• Ναυτιλία

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Οι εφοπλιστές να επενδύσουν περισσότερα κεφάλαια στο μέλλον της βιώσιμης ναυτιλίας

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Οι εφοπλιστές να επενδύσουν περισσότερα κεφάλαια στο μέλλον της βιώσιμης ναυτιλίας

    Φωτογραφία: ΓτΠ/Δημήτρης Παπαμήτσος


    “Καλώ τους εφοπλιστές μας να βρεθούν στην πρώτη γραμμή της μάχης για την πράσινη μετάβαση επενδύοντας περισσότερα κεφάλαια στο μέλλον της βιώσιμης ναυτιλίας”.

    Αυτά τόνισε σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο τηλεοπτικό δίκτυο SkyNews και μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο (ΑΠΕ-ΜΠΕ), με αφορμή την 26η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών στη Γλασκόβη.

    Ειδικότερα, ο πρωθυπουργός απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε ότι «…όταν μιλάμε, για παράδειγμα, για τη ναυτιλία και τα πλοία που καλύπτουν μικρές αποστάσεις, θα μπορούσε κανείς να φανταστεί ότι αυτά τα πλοία θα μπορούσαν να είναι στο μέλλον ηλεκτρικά…».

    Το σχετικό ερώτημα ήταν: “υπάρχουν προοπτικές ενεργειακής μετάβασης του ακτοπλοϊκού στόλου”

    Η συνέντευξη, όπως τη μετέδωσε το ΑΠΕ – ΜΠΕ, έχει ως εξής:

    Το Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι πλέον μέρος της ΕΕ. Το βλέπετε όμως ως σύμμαχο, ειδικά στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής;

    Κ.Μ.: Θυμάμαι όταν ζητούσαμε τη συνδρομή τους (για τις πυρκαγιές) ότι οι Βόρειες χώρες δεν διαθέτουν ανάλογη εμπειρία. Αλλά με χαροποιεί που το Ηνωμένο Βασίλειο έχει θέσει τους δικούς του φιλόδοξους στόχους. Ο Πρωθυπουργός φαίνεται να είναι απόλυτα αφοσιωμένος στις πρωτοβουλίες που μπορεί να αναλάβει το Ηνωμένο Βασίλειο. Και νομίζω πως κάθε χώρα έχει τομείς με φυσικά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, εμείς πρωταγωνιστούμε στην παγκόσμια ναυτιλία. Επομένως καλώ τους εφοπλιστές μας να βρεθούν στην πρώτη γραμμή της μάχης για την πράσινη μετάβαση επενδύοντας περισσότερα κεφάλαια στο μέλλον της βιώσιμης ναυτιλίας.

    Ταυτόχρονα, θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε με το Ηνωμένο Βασίλειο στο θέμα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας. Πρόκειται για μεγάλο θέμα για το Ηνωμένο Βασίλειο και θα είναι ένα σημαντικό θέμα και για την Ελλάδα.

    Η Ελλάδα κατέχει περίπου το ένα πέμπτο του παγκόσμιου στόλου. Η ναυτιλία είναι μια από τις δραστηριότητες που ευθύνονται περισσότερο για τις εκπομπές αυτή τη στιγμή. Πώς μπορεί να σταματήσει αυτό;

    Κ.Μ.: Ας θέσουμε τα πράγματα σε ένα πλαίσιο. Το 90% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται μέσω πλοίων. Η ναυτιλία ευθύνεται για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών. Δεν είναι κάτι ασήμαντο, αλλά δεν είναι κάτι τεράστιο. Θα πρέπει να αναλάβουμε το μερίδιο που μας αναλογεί. Η ναυτιλία θα πρέπει να αναλάβει το μερίδιό της. Αλλά δεν είναι ξεκάθαρο ποια θα είναι η τεχνολογία που θα δώσει λύση στο πρόβλημα. Για το λόγο αυτό χρειαζόμαστε περισσότερη έρευνα και ανάπτυξη (R&D). Θα πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο στις λύσεις που αναπτύσσονται αυτή την στιγμή.

    Μιλάμε άραγε για πυρηνοκίνητα πλοία ή για πλοία που κινούνται με υδρογόνο;

    Κ.Μ.: Όχι, το υδρογόνο είναι μάλλον το πιο πιθανό σενάριο. Αλλά εμείς είμαστε οι διαχειριστές και θα πρέπει να συνεργαστούμε με τα ναυπηγεία, θα πρέπει να συνεργαστούμε με τους κατασκευαστές μεγάλων μηχανών. Αυτοί είναι που θα καθοδηγούν τις τεχνολογικές καινοτομίες. Η ναυτιλία θα είναι ο πελάτης της τεχνολογίας που αυτοί θα παράγουν. Αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να έχουμε μια εικόνα για το μέλλον της ναυτιλίας. Για το λόγο αυτό δημιουργούμε, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, ένα ινστιτούτο ερευνών για να διερευνήσουμε το μέλλον της βιώσιμης ναυτιλίας. Γιατί ειλικρινά προς το παρόν δεν έχουμε την απάντηση.

    Διαβάστε επίσης

    Ποιοι είναι οι 73 πανίσχυροι εκατομμυριούχοι Έλληνες εφοπλιστές!



    ΣΧΟΛΙΑ