Ναυτιλία

Και πλοία LNG ελληνικών εταιριών στη λίστα ενδιαφέροντος της Shell

Οι εφοπλιστές Πήτερ Λίβανος της GasLog και ο Χρήστος Οικονόμου της Cardiff TMS Gas


Σε αναζήτηση πλοίων μεταφοράς LNG βρίσκεται ο ενεργειακός κολοσσός Shell και αρκετές εταιρίες Ελλήνων εφοπλιστών περιλαμβάνονται στη λίστα του ενδιαφέροντος της.

Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η εταιρία αναζητά, με άκρα μυστικότητα, δύο πλοία χωρητικότητας 170,000-cbm και είναι ευέλικτη στο τύπο συστήματος πρόωσης που θα καταλήξει.

Μάλιστα, ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι τα αρμόδια στελέχη της Shell εξετάζουν τόσο τα νεότευκτα όσο και τα υφιστάμενα μοντέρνα πλοία της αγοράς. Η εταιρία αρνείται επίμονα να σχολιάσει την εμπορική της πολιτική, ωστόσο από τις αρχές του έτους υπήρξαν φήμες ότι θα προέκυπτε ανάγκη για πλοία μεταφοράς LNG.

Από τον περασμένο Μάρτιο, δημοσιεύματα ανέφεραν ότι η εταιρία βρισκόνταν στη διαδικασία καθορισμού των προδιαγραφών της για την επόμενη γενιά πλοίων. Μάλιστα, τότε ήταν που κυκλοφόρησαν σενάρια ότι η Shell θα χρειαστεί τουλάχιστον τέσσερα πλοία, με τον αριθμό να θεωρείται πιθανό ότι θα αυξηθεί σημαντικά.

Υπάλληλοι των ναυπηγείων που παρακολουθούν τις εξελίξεις στην αγορά, αναφέρουν ότι ο ενεργειακός κολοσσός εμφανίζεται να έχει διαφορετικές προσεγγίσεις και επιλογές για την αντιμετώπιση των αναγκών της. Για παράδειγμα, μπορεί να απευθυνθεί κατευθείαν στα ναυπηγεία, να συζητήσει με τις ναυτιλιακές ή να συνεργαστεί με εφοπλιστές και χρηματοδότες.

Ωστόσο, όπως φαίνεται, η πρόσφατη κίνηση της να απευθυνθεί σε μία μικρή ομάδα πλοιοκτητών, αναζωπύρωσε τα σενάρια για τις επόμενες κινήσεις της στην αγορά LNG.

Ορισμένοι μάλιστα, υποστηρίζουν ότι η Shell φιλοδοξεί να πάρει περισσότερα από δύο πλοία και έχει ήδη βολιδοσκοπήσει ορισμένα από τα νεότευκτα μεταφοράς LNG που βρίσκονται υπό κατασκευή ή που κυκλοφορούν ήδη στην αγορά.

Άλλωστε από τις αρχές του έτους σημειώνεται μεγάλη κινητικότητα στην αγορά των LNG, τόσο από παραδοσιακούς εφοπλιστές της συγκεκριμένης αγοράς όσο και από άλλους που εισέρχονται τώρα σε αυτήν, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωτοστατούν.

Εταιρίες όπως η Thenamaris (Νικόλας Μαρτίνος), Alpha Gas  (Α. Αγγελικούση), TMS Cardiff Gas (Χρ. Οικονόμου), Maran Gas Maritime (Γ. Αγγελικούσης), GasLog (Πήτερ Λιβανός), BW Gas και οι εταιρίες του John Fredriksen έχουν ισχυροποιήσει τη θέση τους στην αγορά LNG, ενώ άλλες ναυτιλιακές όπως η Minerva Marine (Ανδρέας Μαρτίνος) σπεύδουν να επενδύσουν σε αυτήν.

Σημειώνεται ότι, όπως έγραψε πρώτο το mononews.gr, την είσοδο του στην αγορά LNG δρομολογεί και ο εφοπλιστής Β. Μαρινάκης, μέσω ενός μεγαλόπνοου σχεδίου, που περιλαμβάνει την παραγγελία νέων πλοίων αξίας σχεδόν 2 δις. δολ.

Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι η Shell χρειάζεται επιπλέον πλοία, τόσο για να εξυπηρετήσει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες μεταφοράς LNG όσο και για να προχωρήσει σε αναδιαρθρώσεις του στόλου της.

Παρά το γεγονός ότι με την εξαγορά της BG Group απέκτησε αρκετά πλοία, αυτά είναι μικρότερα και λιγότερο αποδοτικά συγκριτικά με αυτά που βρίσκονται τώρα υπό κατασκευή ή έχουν παραδοθεί πρόσφατα στους ιδιοκτήτες τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Στο στόλο Έλληνα εφοπλιστή τα έξι νεότευκτα της χρεοκοπημένης Toisa

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ν. Πατέρας: Το νέο deal του εφοπλιστή και ο στόχος του… διπλασιασμού

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: To νέο εγχείρημα του Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση έχει και πάλι το όνομα της μητέρας του



ΣΧΟΛΙΑ