• Ναυτιλία

    Ιστορική πρωτιά για την Costamare του Κ. Κωνσταντακόπουλου στη Διώρυγα του Παναμά

    • NewsRoom

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος


    Το Neopanamax πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων TRITON, ιδιοκτησίας της Costamare Inc. του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου,  είναι πλέον το μεγαλύτερο πλοίο που πέρασε ποτέ από τη Διώρυγα του Παναμά, μετά την επέκτασή της το 2016.

    Το TRITON, πλάτους 51,2 μέτρων, μήκους 369 μέτρων και χωρητικότητας 14.462 TEU, διήλθε από τη Διώρυγα στις 15 Μαΐου 2019, μεταξύ 02:00 και 18:00 τοπική ώρα, καθ’ οδόν από το Καοσιούνγκ της Ταιβάν προς το Κολόν του Παναμά.

    Έσπασε, έτσι, το ρεκόρ που κατείχε από τον Αύγουστο του 2017 το CMA CGM THEODORE ROOSEVELT, μήκους 365,96 μέτρων, πλάτους 48,25 μέτρων και χωρητικότητας 14.414 TEU, ανοίγοντας τον δρόμο για τη διέλευση μεγαλύτερων Neopanamax πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Παναμά.

    Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων TRITON, ιδιοκτησίας της Costamare Inc.

    Η διέλευση του «TRITON» έγινε εφικτή μετά την αύξηση του επιτρεπόμενου πλάτους από τα 49 μέτρα στα 51,25 μέτρα, και την κατ’ εξαίρεση αύξηση του επιτρεπόμενου μήκους των 366 μέτρων στα 369, μετά από σειρά επιτυχών δοκιμών.

    Η απόφαση για την αύξηση του επιτρεπόμενου πλάτους ελήφθη από την υπεύθυνη για τη Διώρυγα υπηρεσία της κυβέρνησης του Παναμά (Panama Canal Authority – ACP) τον Ιούνιο του 2018, μετά από δύο χρόνια επιτυχούς λειτουργίας της διευρυμένης Διώρυγας, και επιτρέπει σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 20 σειρές, αντί για 19 έως τότε, να διέλθουν από τις δεξαμενές Neopanamax της Διώρυγας.

    Το μέγιστο επιτρεπόμενο μήκος πλοίου παραμένει επισήμως στα 366 μέτρα, αλλά η ACP κάνει εξαιρέσεις κατά περίπτωση για πλοία όπως το «TRITON» και μπορεί να αυξήσει το επιτρεπόμενο μήκος στα 369 μέτρα, μετά από επιτυχείς δοκιμές.

    Σύμφωνα με τον πλοίαρχο του πλοίου, Μάρκο Πράγια, «η διέλευση του μεγαλύτερου έως τώρα πλοίου από τη Διώρυγα του Παναμά ολοκληρώθηκε με επιτυχία, χάρη στην υποδειγματική συνεργασία της εταιρείας μας και των ναυλωτών με την εταιρεία διαχείρισης της Διώρυγας, καθώς και χάρη στη μεθοδική εργασία του πληρώματος του πλοίου και των πλοηγών της Διώρυγας».

    «Πρόκειται για μια ιστορική στιγμή για τη διεθνή ναυσιπλοΐα και ελπίζουμε ότι θα ανοίξει τον δρόμο για μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να πραγματοποιούν δρομολόγια μέσω της Διώρυγας του Παναμά, δίνοντας έτσι περισσότερες επιλογές στους μεταφορείς και αξιοποιώντας στο μέγιστο τις δυνατότητες της διευρυμένης Διώρυγας», κατέληξε.

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ