• Ναυτιλία

    Ιωάννης Μαρτίνος: Τρία σενάρια της Signal Group προβλέπουν πόσο θα αυξηθεί η ζήτηση για τάνκερ αποθήκευσης πετρελαίου

    Μαρτίνος

    Ιωάννης Μαρτίνος, Signal Group


    Τρία σενάρια σχετικά με το πώς θα επηρεάσουν οι περικοπές παραγωγής πετρελαίου του ΟΠΕΚ τις απαιτήσεις για πλωτή αποθήκευση και πως θα κυμανθεί η ζήτηση για τάνκερ VLCC, επεξεργάστηκαν οι αναλυτές της εταιρείας Signal Group, συμφερόντων του εφοπλιστή Ιωάννη Μαρτίνου.

    Ειδικότερα, οι αναλυτές Ιωάννης Ψαρρός, Κωστής Χατζημιχάλης και Σεμίραμις Ασημακοπούλου αναλύοντας τα δεδομένα εν όψει της κρίσιμης συνάντησης του ΟΠΕΚ+ την Πέμπτη που μπορεί να σηματοδοτήσει τη μείωση της παραγωγής, κατέληξαν σε τρία σενάρια, τα οποία στηρίζονται στα ενδεχόμενα η παραγωγή αργού πετρελαίου να ξεπεράσει τη ζήτηση κατά 10%, 15% και 20%.

    Τα τρία σενάρια για την υπέρ-παραγωγή πετρελαίου, όπως αναφέρει η κα Ασημακοπούλου, είναι το ήπιο, το μεσαίο και το σενάριο του “μαύρου κύκνου”. Για τη διαμόρφωση τους οι αναλυτές έλαβαν υπόψη τρεις βασικές προϋποθέσεις: την ημερήσια παραγωγή ακατέργαστου πετρελαίου στα 85 εκατομμύρια βαρέλια, τα πραγματικά επίπεδα εξάντλησης της χερσαίας αποθήκευσης τα οποία σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του OilX κυμαίνονται στα 650 εκατομμύρια βαρέλια και την υπόθεση ότι θα χρειαστούν τρεις μήνες για την επιστροφή της προσφοράς/ζήτησης στα κανονικά επίπεδα.

    Οι ειδικοί της αγοράς πετρελαίου έχουν ήδη προειδοποιήσει για κατάρρευση της ζήτησης του εμπορεύματος κατά την περίοδο της πανδημίας λόγω των ταξιδιωτικών απαγορεύσεων και άλλων περιοριστικών μέτρων.

    Σύμφωνα με την ανάλυση της Signal, στο ήπιο σενάριο η αγορά θα χρειαστεί για αποθήκευση επιπλέον 57,5 VLCC τάνκερ, με τον αριθμό να αυξάνεται στα 249 πλοία και 440 πλοία αντίστοιχα, να επικρατήσουν τα επόμενα δύο σενάρια.

    Τα τάνκερ αυτά αντιστοιχούν σε αποθήκευση 115 εκατομμυρίων βαρελιών, 497 εκατ. βαρελιών και 880 εκατομμυρίων βαρελιών, αντίστοιχα.

    Πηγή: The Signal Group

    “Πολλοί εκτιμούν ότι η παγκόσμια χερσαία αποθήκευση μπορεί να φτάσει στα όρια της τις επόμενες εβδομάδες, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πρόσθετη ζήτηση δεξαμενόπλοιων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν ως πλωτοί χώροι αποθήκευσης”, ανέφερε η Signal.

    “Εν αναμονή της περικοπής στην παραγωγή πετρελαίου που ενδέχεται να ανακοινωθεί σύντομα εν όψει της συνάντησης του ΟΠΕΚ+, αναλύσαμε τρία σενάρια για να ποσοτικοποιήσουμε τον πιθανό αντίκτυπο της υπερπροσφοράς αργού πετρελαίου στην παγκόσμια προσφορά VLCC”, επισημαίνουν οι αναλυτές.

    Και συνεχίζουν λέγοντας ότι: “Στη Signal, ασχολούμαστε διεξοδικά με την καταμέτρηση των πλοίων και την κατανόηση της βραχυπρόθεσμης εμπορικής διαθεσιμότητας τους. Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η παρακολούθηση του τομέα των VLCC, καθώς πρωταγωνιστούν το τελευταίο διάστημα στη ναυλαγορά”.

    Άλλοι παράγοντες που θα επηρεάσουν το αποτέλεσμα είναι μεταξύ άλλων, η έκταση της μείωσης της ζήτησης από τα διυλιστήρια και το σχετικό χρονοδιάγραμμα, η απόφαση του ΟΠΕΚ για περαιτέρω περικοπή της παραγωγής, η αντίδραση των άλλων παραγωγών πετρελαίου,  ανέφερε η Signal.

    Προς το παρόν, θεωρούμε πιο πιθανό το ήπιο σενάριο, τονίζουν οι αναλυτές. Ωστόσο, επισημαίνουν ότι πρέπει να παρακολουθήσουν την εξέλιξη των στοιχείων που αφορούν στα φορτία και στη διαθεσιμότητα πλοίων στα τέλη Απριλίου και στις αρχές Μαΐου.

    Το μεγάλο ερώτημα, όπως εκτιμούν, είναι σε πιο επίπεδο τα ναύλα θα θεωρηθούν αντιοικονομικά και πότε η αγορά θα φτάσει στο “σημείο καμπής”, όπου τα ναύλα για τα κανονικά ταξίδια των VLCC λόγω της μειωμένης προσφοράς πλοίων, θα εξισορροπήσουν με τα ναύλα για αποθήκευση, με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον να στραφεί και στα μικρότερα πλοία μεταφοράς αργού για αποθήκευση”.

     



    ΣΧΟΛΙΑ