• Ναυτιλία

    Η ναυτιλιακή ιστορία της οικογένειας Σταφυλοπάτη ξεκίνησε από την Σίφνο, εδραιώθηκε στην Κωνσταντινούπολη και γιγαντώθηκε στον Πειραιά

    Η Λάρα Σταφυλοπάτη


    Η ναυτική ιστορία της οικογένειας Σταφυλοπάτη ξεκίνησε από την Κωνσταντινούπολη. Ο πρόγονοι τους βρέθηκαν εκεί από τη Σίφνο.

    Πρόδρομος της ναυτιλιακής δραστηριότητας ήταν ο Θεμιστοκλής Σταφυλοπάτης που γεννήθηκε το 1888 και πέθανε το 1967. Ο Θεμιστοκλής εργάστηκε αρχικά σε μια Αγγλική ναυτιλιακή εταιρεία, αλλά αποκτώντας εμπειρία και γνωριμίες ίδρυσε το δικό του ναυτικό πρακτορείο με το οποίο αντιπροσώπευε ελληνικά και ξένα πλοία που διέρχονται από τα Δαρδανέλια με κατεύθυνση προς την Μαύρη Θάλασσα και αντίστροφα.

    Μετά την Μικρασιατική καταστροφή και τις ραγδαίες πολιτικές και στρατιωτικές εξελίξεις στην Τουρκία, ο Θεμιστοκλής Σταφυλοπάτης αποφάσισε να μετεγκατασταθεί στον Πειραιά, δεδομένου ότι οι συνθήκες στην Κωνσταντινούπολη ως προς το επιχειρείν των Ελλήνων κατέστη εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση.

    Στον Πειραιά ήρθε το 1930 και άνοιξε αμέσως γραφείο, ενώ αγόρασε δύο ατμόπλοια, τα οποία για μια δεκαετία έκαναν ταξίδια. Όμως, η ρότα των δύο αυτών ατμοπλοίων διακόπηκε βίαια αφού καταστράφηκαν από βομβαρδισμούς κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου.

    Ο Θεμιστοκλής Σταφυλοπάτης, κουβαλώντας αυξημένο πατριωτικό φορτίο από την Κωνσταντινούπολη δεν ασφαλίστηκε σε ξένες εταιρείες, αλλά επίλεξε να ασφαλιστεί στο Ελληνικό Δημόσιο, με αποτέλεσμα να μην εισπράξει πολεμικές αποζημιώσεις.

    Μετά τον πόλεμο, ο Θεμιστοκλής Σταφυλοπάτης, συμμετείχε σε συνεργατικά εφοπλιστικά σχήματα, ενώ αργότερα απέκτησε ένα δικό του πλοίο.

    Το 1970, τα παιδιά του Θεμιστοκλή, Φραγκίσκος, που γεννήθηκε το 1945 και ο Μάριος, που γεννήθηκε το 1949, ίδρυσαν την ναυτιλιακή εταιρεία Byzantine Maritime Corporation, η οποία ξεκίνησε την πλοιοδιαχείριση με δύο φορτηγά πλοία που μετέφεραν ξυλεία.

    Μέσα στην οικονομική και ναυτιλιακή κρίση της δεκαετίας του ’80 η εταιρεία του Φραγκίσκου και του Μάριου, αξιοποίησε τις ευκαιρίες που δημιουργήθηκαν από τον κύκλο της ναυτιλιακής κρίσης και ενίσχυσαν τον στόλο τους με εντυπωσιακό ρυθμό.

    Έτσι, το 1986 διαχειρίζονταν δέκα φορτηγά πλοία που η χωρητικότητα τους ήταν 240.000 κόρων. Η χωρητικότητα του στόλου αυξήθηκε τα επόμενα πλοία και ανήλθε σε 300.000 κόρους.

    Στη συνέχεια άντλησαν κεφάλαια από την κεφαλαιαγορά των ΗΠΑ και προχώρησαν στη ναυπήγηση νεότευκτων πλοίων στα Ναυπηγεία της Κορέας και της Κροατίας.

    Το 2000, με ένα φιλόδοξο αναπτυξιακό πρόγραμμα ο στόλος της Byzantine αριθμούσε 15 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 770.000 dwt.

    Η εταιρεία εκτός από γραφεία στον Πειραιά διαθέτει γραφεία στη Σιγκαπούρη και στη Νέα Υόρκη.

    Η BMC είναι κατά κύριο λόγο εταιρεία διαχείρισης πλοίων. Η επιτυχία της στη διαχείριση πλοίων βασίζεται στην παροχή γρήγορων, αξιόπιστων και αξιόπιστων υπηρεσιών.

    Η Byzantine Maritime Corp. διαθέτει επίσης αποκεντρωμένο γραφείο διαχείρισης στόλου με έδρα τις ΗΠΑ. Το γραφείο είναι δομημένο για να διαχειρίζεται έναν αριθμό πλοίων για ιδιοκτήτες στην άμεση γεωγραφική τους περιοχή.

    Η BMC ναυτολογεί ναυτικούς για τον στόλο της μέσω ενός ξεχωριστού γραφείου επάνδρωσης ναυτικών με έδρα τις Φιλιππίνες. Το γραφείο είναι υπεύθυνο για την πρόσληψη, την εκπαίδευση και την εξέλιξη της σταδιοδρομίας όλου του ναυτικού προσωπικού της BMC.

    Η Byzantine Maritime Corporation,όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, ξεκίνησε τη λειτουργία της στις αρχές της δεκαετίας του 1970 και από τότε διατήρησε έναν μεσαίου έως μικρού μεγέθους στόλο φορτηγών χύδην που εξυπηρετούσε τους πελάτες της κυρίως στο εμπόριο σιτηρών της Βόρειας Αμερικής.

    Τα τελευταία 30 χρόνια, η BMC εξελίχθηκε από έναν μικρό ευέλικτο διαχειριστή σε μια επιχείρηση πλοιοδιαχείρισης bulker μικτού μεγέθους με handies, handymaxes, panamaxes και capes.

    Ο στόχος ήταν τότε να καλύψουν τις συλλογικές απαιτήσεις των πελατών φορτίου τους στις διάφορες εμπορικές συναλλαγές της Βόρειας Αμερικής καθώς και να επεκταθούν σε παγκόσμιες αγορές, συμπεριλαμβανομένης μιας εταιρείας εκμετάλλευσης για εισαγωγές λιπασμάτων στη Βραζιλία, South Carrier Navigation Corp.

    Η Byzantine Maritime του Μάριου Σταφυλοπάτη παρέλαβε μέσα στο 2022 τρία gas ship από τα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard. Η επένδυση προσέγγιζε τα 140 εκατ. δολάρια.

    Η ναυτιλιακή Byzantine Maritime, της οικογένειας Σταφυλοπάτη, πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση τριών πλοίων handysize bulkers, με χωρητικότητα 41.000 dwt.

    Σήμερα, ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 9 πλοία, τα οποία κατασκευάσθηκαν από το 2008 έως το 2014.

    Η Λάρα Σταφυλοπάτη

    Η Λάρα Σταφυλοπάτη, είναι κόρη του Μάριου Σταφυλοπάτη, έχει σπουδάσει Shipping Trade and Transport στο London Metropolitan University. Μετά τις σπουδές της, εργάστηκε στο Λονδίνο στους ναυλομεσιτικούς οίκους SSY και Breamar. Με την επιστροφή της στην Ελλάδα το 2001 ξεκίνησε να δουλεύει στην οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση Byzantine Maritime, όπου πλέον έχει αναλάβει καθήκοντα στο Management της εταιρείας όπως επίσης και στο family office. Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται στον τομέα της κοινωνικής αλληλεγγύης μέσω από τον “ΔΕΣΜΟ”.

    Η Λάρα Σταφυλοπάτη, έχει καλλιτεχνικές ευαισθησίες και ασχολείται με τη ζωγραφική. Μάλιστα, σε μια συνέντευξη της που έδωσε στην Ηλία Μπίσια, δήλωσε ότι “η καλλιτεχνική δημιουργία της, συντηρεί την επαγγελματική μου ζωή”.


    Σε αυτή τη συνέντευξη στα “Ναυτικά Χρονικά” επισήμανε:

    “Ως προς τα εικαστικά, έχω ιδιαίτερη αγάπη στην Αμερικανίδα ζωγράφο Georgia O’Keeffe. Στα ναυτιλιακά, οι φυσιογνωμίες που με έχουν καθορίσει είναι ο πατέρας μου, Μάριος Σταφυλοπάτης, και ο θείος μου Φραγκίσκος Σταφυλοπάτης. Ο πατέρας μου είναι εκείνος που μου έμαθε, με πολλή αγάπη, να βάζω μακροπρόθεσμους στόχους, να τολμώ, να ρισκάρω και πρωτίστως να βρίσκω λύσεις ‒ ο ίδιος είναι ιδιαίτερα εύστροφος και επινοητικός και νιώθω απέναντί του απέραντη ευγνωμοσύνη. Όσο για το κομμάτι της αισθητικής, και αυτό από εκείνον το κληρονόμησα. Όπως μου αποκάλυψε πρόσφατα, παλιότερα ζωγράφιζε και ο ίδιος, διακρίθηκε μάλιστα για το ταλέντο του στο σχολείο, αφού ήταν ο πρώτος της τάξης του στη ζωγραφική.

    Παράλληλα ο θείος μου, με τον οποίο συνεργάζομαι στενά εδώ και δύο δεκαετίες, παραμένει, με το πάντα σύγχρονο και ανήσυχο πνεύμα του, καθημερινή πηγή έμπνευσης για μένα. Είναι ένας εξαιρετικά ανοιχτόμυαλος άνθρωπος, ο οποίος μου έχει διδάξει όσα ξέρει με μεγάλη αφοσίωση. Όπως καταλαβαίνετε, η σχέση μεταξύ ναυτιλίας και τέχνης είναι για μένα όντως στενή”.

    Διαβάστε επίσης:

    Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Επιστολή του δημάρχου Χαϊδαρίου] στον πρωθυπουργό – «Δεν θα επιτρέψουμε να εγκατασταθούν τερματικοί σταθμοί LNG»



    ΣΧΟΛΙΑ