• Ναυτιλία

    Η Maran Tankers αντιμέτωπη με αίτημα αποζημίωσης για θάνατο εργάτη σε ναυπηγείο

    • Ερριέτα Κομνηνού


    Η χήρα ενός άνδρα, ο οποίος έχασε τη ζωή του κατά τη διαδικασία διάλυσης ενός δεξαμενόπλοιου, το οποίο προηγουμένως ανήκε στη ναυτιλιακή Maran Tankers,  επιδιώκει να ζητήσει από την εταιρεία αποζημίωση, στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου.

    Η δικηγορική εταιρεία Leigh Day, που εξειδικεύεται σε θέματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα,  εκπροσωπεί τη χήρα του Kahalil Mollah, ο οποίος σκοτώθηκε τον Μάρτιο του 2018, όταν έπεσε στο διαλυτήριο Zuma Enterprise, στο Chittagong του Μπαγκλαντές, κατά τη διάρκεια της διάλυσης του χωρητικότητας 300,000 dwt τάνκερ Ekta (κατασκευής 1995).

    Το συγκεκριμένο πλοίο, είχε πριν την ονομασία Maran Centaurus και ανήκε στην Maran Tankers, εταιρεία του ομίλου Αγγελικούση.

    Ο δικηγόρος της Leigh Day, Oliver Holland, ο οποίος χειρίζεται την υπόθεση, δήλωσε στο tradewinds ότι η αξίωση έχει κατατεθεί στο Ανώτατο Δικαστήριο και η αρχική ακρόαση αναμένεται τους επόμενους μήνες.

    Η Leigh Day επικαλείται αμέλεια, παράβαση του καθήκοντος µέριµνας και αδικαιολόγητο πλουτισμό από τον πρώην ιδιοκτήτη του πλοίου.

    Ο ισχυρισμός αδικαιολόγητου πλουτισμού βασίζεται στην απόφαση της Maran Tankers να πουλήσει το πλοίο για διάλυση στο Chittagong – το οποίο είναι επίσημα γνωστό ως Chattogram – εξασφαλίζοντας περισσότερα χρήματα από όσα θα είχε κερδίσει αν το πουλούσε σε ένα ναυπηγείο με υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας.

    Το πλοίο, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, είχε πουληθεί για διάλυση στην τιμή των 16 εκατ. δολαρίων.

    Ο Holland επισήμανε: “Η πελάτης μας υποστηρίζει ότι μεγάλες διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες όπως η Maran, που πωλούν τα πλοία τους για παλιοσίδερα στις παραλίες της Νότιας Ασίας, πρέπει να το πράξουν γνωρίζοντας τις περιβαλλοντικές ζημίες και τους σοβαρούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια εργαζομένων.”

    “Αυτές οι ναυτιλιακές εταιρείες πραγματοποιούν τεράστια κέρδη πουλώντας τα πλοία τους στις παραλίες της Νότιας Ασίας αντί να τα ανακυκλώνουν σωστά στα ναυπηγεία της Ευρώπης, της Τουρκίας ή της Κίνας”.

    Η Maran αρνήθηκε να σχολιάσει την υπόθεση πριν από την αρχική ακρόαση. Το ποσό της απαίτησης δεν έχει γνωστοποιηθεί.

    Σημειώνεται ότι το δεξαμενόπλοιο δεν ανήκε στην Maran Tankers κατά τη στιγμή του ατυχήματος και είχε πωληθεί σε άλλη εταιρεία, η οποία το οδήγησε σε διάλυση. Οι συγγενείς του Mollah έχουν ήδη λάβει αποζημίωση από το ναυπηγείο.

    Το νομικό ζήτημα σχετικά με το αν ένας πλοιοκτήτης έχει καθήκον να μεριμνά για τους εργάτες ναυπηγείων που διαλύουν ένα πλοίο, το οποίο δεν έχουν πλέον στην κατοχή τους, πρέπει να κριθεί από το Ανώτατο Δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου.

    Η προηγούμενη απόπειρα είχε γίνει το 2018 από την Leigh Day, η οποία επιχείρησε να ζητήσει αποζημίωση από τη βρετανική ναυτιλιακή Zodiac Maritime για τους σοβαρούς τραυματισμούς που υπέστη ο Mohamed Edris, εργάτης του ναυπηγείου, κατά την διάλυση ενός containership, δεν κατόρθωσε να φτάσει στο δικαστήριο.

    Τα δύο μέρη κατέληξαν σε εμπιστευτικό εξωδικαστικό διακανονισμό.

    Η υπόθεση έρχεται στο προσκήνιο σε μία περίοδο κατά την οποία οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν όλο και μεγαλύτερο έλεγχο στις πωλήσεις των πλοίων για διάλυση, στα ναυπηγεία που βρίσκονται στα παράλια της Νότιας Ασίας.

    Η Σύμβαση της Βασιλείας για την εξαγωγή αποβλήτων εφαρμόζεται σήμερα αυστηρά από ορισμένα κράτη.

     



    ΣΧΟΛΙΑ