Ναυτιλία

Η ελληνική ναυτιλιακή που επεκτείνεται στην αγορά των supramaxes


Περισσότερα από τρία χρόνια μετά την πρώτη της αγορά supramax στα τέλη του 2016, η ελληνική ναυτιλιακή Varco SA, που φέρεται να ελέγχεται από μέλη της οικογένειας Βαρσάμη, απέκτησε τουλάχιστον ένα ακόμα πλοίο supramax από την κινεζική Luhai Group.

Η εταιρεία φέρεται να είναι η νέα ιδιοκτήτρια του πλοίου Baoji (χωρητικότητας 56.700 dwt, κατασκευής 2013), το οποίο προηγουμένως είχε αναφερθεί ότι είχε πωληθεί σε ελληνική εταιρεία από τη Luhai, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, έναντι περίπου 11,5 με 11,6 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την Equasis, το πλοίο ανήκει από τις 13 Ιανουαρίου στον στόλο της Varco και έχει μετονομαστεί σε V Star.

Ορισμένοι ναυλομεσίτες που επικαλείται το TradeWinds αναφέρουν μάλιστα ότι το deal της Varco με τη Luhai είναι μεγαλύτερο και περιλαμβάνει και το αδελφό πλοίο Baoxiang (επίσης χωρητικότητας 56.700 dwt, κατασκευής 2013), επίσης γύρω στα 11,5 εκατ. δολάρια. Και αυτό το πλοίο φημολογείτο ότι πουλήθηκε τον Δεκέμβριο, αν και αρχικά εκτιμάτο ότι είχε καταλήξει σε κινεζική εταιρεία.

Εφόσον επιβεβαιωθούν οι παραπάνω πληροφορίες, η Varco διαθέτει πλέον τρία supramaxes, όλα κινεζικής κατασκευής και με παρόμοιες προδιαγραφές. Το πρώτο της supramax ήταν το V Bravo (χωρητικότητας 56.700 dwt, κατασκευής 2012), το οποίο αγόρασε έναντι 8 με 8,3 εκατ. δολαρίων στα τέλη του 2016, όταν οι τιμές των πλοίων κινούνταν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

Λίγα είναι γνωστά για την ταυτότητα της Varco, μίας εταιρείας που επισήμως ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2015, όμως είχε δραστηριότητα από πριν. Πηγές της αγοράς που επικαλείται το TradeWinds τη συνδέουν με την οικογένεια Βαρσάμη, που βρίσκεται πίσω από την επιτυχημένη εταιρεία χρωμάτων και βερνικιών Vernilac.

Η εταιρεία αρχικά δραστηριοποιείτο κυρίως στα τάνκερ, όμως το καλοκαίρι του 2018 πούλησε και τα δύο handysize τάνκερ που είχε στον στόλο της. Δεν είναι σαφές αν η Varco έχει άλλα τάνκερ ή αν σχεδιάζει να επιστρέψει σε αυτήν την αγορά.

Πάντως, η ιστοσελίδα της, η οποία είναι υπό κατασκευή, περιγράφει την εταιρεία ως διαχειρίστρια τόσο τάνκερ, όσο και πλοίων ξηρού φορτίου, χωρίς να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες.