• Ναυτιλία

    Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν και πούλησαν 379 πλοία συνολικής αξίας 8,2 δισ. δολαρίων – Αυξήθηκε κατά 23 πλοία ο ελληνόκτητος στόλος

    Έλληνες εφοπλιστές


    Συνεχίζουν με αμείωτο ενδιαφέρον τις αγορές πλοίων από “δεύτερο χέρι” οι Έλληνες εφοπλιστές αυξάνοντας σταθερά τον ελληνόκτητο στόλο και ενισχύοντας συνεχώς το ρόλο τους στις παγκόσμιες μεταφορές πετρελαιοειδών.

    Απο την επεξεργασία των στοιχείων του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, από την αρχή του έτους έως και τις 2 Οκτωβρίου, οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν συνολικά 201 πλοία και πλήρωσαν 4.3057 δισ. δολάρια, ενώ ταυτόχρονα πούλησαν 178 πλοία και εισέπραξαν 3.935,8 δισ. δολάρια.

    Με άλλα λόγια, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 23 πλοία, ενώ ο συνολικός τζίρος από τις αγοραπωλησίες πλοίων ανήλθε σε 8.241,5 δισ. δολάρια.

    Αναλυτικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 34 δεξαμενόπλοια, κατά 10 φορτηγά πλοία, αλλά μειώθηκε κατά 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και κατά 3 σε πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

    Ειδικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 94 φορτηγά πλοία, 99 δεξαμενόπλοια, 3 πλοία κοντέινερ και 3 μεταφοράς φυσικού αερίου. Επίσης, πούλησαν 84 φορτηγά πλοία, 65 τάνκερ, 18 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 6 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

    Συνολικά, παγκοσμίως πωλήθηκαν και αγοράστηκαν 1.443 πλοία, που η συνολική τους αξία προσέγγισε τα 30.937,2 δισ. δολάρια.

    Στις αγορές πλοίων, μετά τους Έλληνες, ακολουθούν οι Κινέζοι με 166 πλοία, οι Τούρκοι με 53 πλοία, οι Σιγκαπουριανοί με 43 πλοία, της Μέσης Ανατολής με 38 πλοία, οι Γερμανοί με 32 πλοία, οι Ολλανδοί 31 πλοία, οι Ιταλοί με 17 πλοία, οι Νορβηγοί 15 πλοία και από διάφορες χώρες 803 πλοία.

    Στις πωλήσεις πλοίων δεύτεροι είναι οι Ιάπωνες με 125 πλοία και ακολουθούν οι Κινέζοι με 111 πλοία, οι Σιγκαπουριανοί 86 πλοία και οι Γερμανοί με 69 πλοία.

    Επίσης, οι Έλληνες έρχονται πρώτοι και στις διαλύσεις πλοίων με 20 πλοία και ακολουθούν οι Κινέζοι με 19 πλοία, οι Αμερικανοί με 15 πλοία, η Ινδοί με 15 πλοία και οι Ιάπωνες με 14 πλοία, ενώ από διάφορες χώρες διέλυσαν 320 πλοία.

    Συνολικά διαλύθηκαν 403 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 12.641 εκατ. dwt.

    Τα περισσότερα πλοία διαλύθηκαν στο Μπαγκλαντές με 92 πλοία και ακολουθεί η Ινδία με 81 πλοία, η Τουρκία με 46 πλοία, το Πακιστάν 30 πλοία και σε διάφορες χώρες 154 πλοία.

    Διαβάστε επίσης

    Έλληνες εφοπλιστές: Με 174 πλοία κυριάρχησαν στις αγοραπωλησίες φορτηγών πλοίων – Αγόρασαν 92 και πούλησαν 82



    ΣΧΟΛΙΑ