• Ναυτιλία

    Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν και πούλησαν 332 πλοία – Η αξία τους υπερβαίνει τα 7,1 δισ. δολ.

    Έλληνες εφοπλιστές


    Οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν από την αρχή του έτους πρώτοι στις αγορές πλοίων «από δεύτερο χέρι», πρώτοι στις πωλήσεις και στις διαλύσεις πλοίων. Κάθε ημέρα αγοράζουν ή πωλούν πάνω από ένα πλοίο.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied από την 1η Ιανουαρίου έως τις 7 Αυγούστου, οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 183 πλοία και πλήρωσαν 3.878,3 δισ. δολάρια, ενώ πούλησαν 149 πλοία και εισέπραξαν 3.280,5 δισ. δολάρια.

    Με άλλα λόγια ο τζίρος από τις αγοραπωλήσεις ανέρχεται σε 7.158,8 δισ. δολάρια.

    Οι Έλληνες αγόρασαν 88 φορτηγά πλοία, 89 δεξαμενόπλοια, 3 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 2 πλοία μεταφοράς gas.

    Συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο έγιναν 1.198 αγοραπωλησίες πλοίων, αξίας 35,7 δισ. δολαρίων.

    Στις αγορές πλοίων, μετά τους Έλληνες ακολουθούν οι Κινέζοι με 141 πλοία, οι Τούρκοι με 41 πλοία, οι Ελβετοί με 41 πλοία, της Σιγκαπούρης με 39 πλοία, οι Γερμανοί με 30 πλοία, οι Ολλανδοί με 27 πλοία, της Μέσης Ανατολής με 22 πλοία, οι Ιταλοί με 15 πλοία, οι Ινδονήσιοι με 14 πλοία.

    Στις πωλήσεις δεύτεροι έρχονται οι Ιάπωνες με 113 πλοία, οι Κινέζοι με 105 πλοία, της Σιγκαπούρης με 81 πλοία, οι Γερμανοί με 63 πλοία και οι Νορβηγοί 55 πλοία.

    Στις Διαλύσεις πλοίων πρώτοι έρχονται οι Έλληνες εφοπλιστές με 14 πλοία. Συνολικά οδηγήθηκαν 325 πλοία. Στο Μπαγκλαντές διαλύθηκαν 72 πλοία, στις Ινδίες 67 πλοία, στην Τουρκία 41 πλοία, στο Πακιστάν 29 πλοία.

    Όπως αναφέρει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν σταθερά σε μεγαλύτερα πλοία που έχουν επίσης μεγαλύτερη αποδοτικότητα και περιβαλλοντικά οφέλη λόγω των οικονομιών κλίμακας» και εξηγεί: «Από το 2014, η αύξηση της μεταφορικής ικανότητας (σε dwt) του ελληνόκτητου στόλου είναι πολύ μεγαλύτερη από την αύξηση του αριθμού των πλοίων. Το 2014 η μέση χωρητικότητα των ελληνόκτητων πλοίων ήταν 71.308 dwt, ενώ σήμερα υπολογίζεται σε 86.247 dwt, αριθμός σχεδόν διπλάσιος από τον αντίστοιχο του παγκόσμιου στόλου (45.020 dwt).

    Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η ναυτιλία είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο εμπορευματικών μεταφορών. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι τα τελευταία 50 χρόνια, αν και το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο έχει τετραπλασιαστεί σε όγκο, ωστόσο οι εκπομπές CO2 από τη ναυτιλία έχουν μόλις διπλασιαστεί. Σε σύγκριση με άλλους κλάδους, οι εκπομπές CO2 από τη ναυτιλία παραμένουν σε σχετικά χαμηλό επίπεδο – στο 2,5% των συνολικών εκπομπών παγκοσμίως».

    Διαβάστε επίσης:

    Ακτινογραφία των ακτοπλοϊκών εταιρειών: Αδύνατος κρίκος παραμένει η ΑΝΕΚ – Το σχέδιο διάσωσης



    ΣΧΟΛΙΑ