Κωστής Κωνσταντακόπουλος, Επικεφαλής Costamare
Περιεχόμενα
Η μετοχή της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας Costamare του Κωστή Β. Κωνσταντακόπουλου, έκλεισε την Παρασκευή στα 13,63 δολάρια και η αξία της από την αρχή του έτους (2 Ιανουαρίου) έχει κερδίσει 19,35%.
Βέβαια, στις 25 Ιουνίου, η μετοχή είχε 17,19 δολάρια και τα κέρδη της ήταν 40%. Σήμερα η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ανέρχεται σε 1,7 δισ. δολάρια.
Ναυτιλιακοί και οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν ότι οι στόλοι μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων βοηθούνται από τις συνεχιζόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα.
Ειδικότερα, η Ερυθρά Θάλασσα είναι το σημείο εισόδου για τα πλοία που χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία διαχειρίζεται σημαντικό ποσοστό του παγκόσμιου εμπορίου.
Η Διώρυγα του Σουέζ αντιπροσωπεύει τη συντομότερη θαλάσσια διαδρομή για τη μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Ωστόσο, οι επιθέσεις των μαχητών Χούτι της Υεμένης σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν διαταράξει το θαλάσσιο εμπόριο.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αναστείλει τη διέλευση των πλοίων τους μέσω αυτής της διαδρομής.
Η μειωμένη διαθεσιμότητα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων λόγω των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα έχει οδηγήσει σε αύξηση του κόστους μεταφοράς.
Η Costamare επωφελείται από την αύξηση των τιμών χύδην ξηρού φορτίου. Η χαμηλότερη παραγωγική ικανότητα αναμένεται να ενισχύσει τα κέρδη. Τα ποσοστά είναι πιθανό να παραμείνουν υψηλά για αρκετό καιρό, γεγονός που θα βοηθήσει τις ναυτιλιακές μετοχές όπως η Costamare.
Άλλο στοιχείο για την Costamare είναι η επικέντρωση της εταιρείας στον εκσυγχρονισμό και τη χρηματοδοτική μίσθωση πλοίων.
Τον Απρίλιο, ενώ δημοσίευσε τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2024, η διοίκηση δήλωσε ότι εξασφάλισε συμβόλαια για το 97% και το 80% του στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για το 2024 και το 2025, αντίστοιχα, δημιουργώντας με τη σειρά του αισιόδοξα συμβατικά έσοδα 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων με υπολειπόμενη χρονική διάρκεια ναύλωσης 3,4 χρόνια.
Η επένδυση της CMRE στη Neptune Maritime Leasing υπογραμμίζει την εστίαση της εταιρείας στην επέκταση της πλατφόρμας χρηματοδοτικής μίσθωσης.
Η Stifel αναπροσάρμοσε την τιμή-στόχο για την Costamare Inc. (NYSE:CMRE), από 14,00 σε 15,00 δολάρια, διατηρώντας παράλληλα την αξιολόγηση Hold για τη μετοχή.
Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την οικονομική της θέση, η Costamare εξαργύρωσε τις προνομιούχες μετοχές της σειράς Ε για να μειώσει τις υποχρεώσεις της. Η εταιρεία πρότεινε ότι αυτή η εξαγορά αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής για την ενίσχυση του ισολογισμού.
Η ρευστότητα
Κέρδη και ρευστότητα είναι τα κεντρικά χαρακτηριστικά της Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου.
Η ρευστότητα διαμορφώθηκε στα 1, 118 δισ. δολάρια, ενώ τα κέρδη ανήλθαν σε 102 εκατ. δολάρια, στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Τα συνολικά έσοδα έφτασαν τα 509 εκατ. δολάρια και το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα που θα διατεθεί στους μετόχους φτάνει τα 91,4 εκατ. δολάρια, που σημαίνει 0,77 δολάρια ανά μετοχή.
Στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2023 τα κέρδη ήταν 67.394 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το 100% και 88% των καθαρών ημερών λειτουργίας του στόλου των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων έχουν εξασφαλιστεί για το 2024 και το 2025, αντίστοιχα.
Τα συμβασιοποιημένα έσοδα για τον στόλο containerships είναι ύψους περίπου 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων με σταθμισμένη διάρκεια 3,5 ετών.
Στο διάστημα από το πρώτο τρίμηνο μέχρι και πριν λίγες ημέρες, η εταιρεία έκλεισε συμφωνίες ναύλωσης για επτά containerships, έξι από αυτά σε προθεσμιακή βάση, για περίοδο που κυμαίνεται από 24 έως 36 μήνες και με πρόσθετα συμβατικά έσοδα ύψους 224 εκατ. δολαρίων.
Η εταιρεία διαθέτει έναν στόλο από 68 containerships, 39 bulk carriers, ενώ μέσω της πλατφόρμας διαχειρίζεται έναν στόλο από 54 πλοία.
Επίσης, όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά, έχοντας σήμερα χρηματοδοτήσει 25 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία συνολικού ύψους περίπου 285 εκατ. δολαρίων.
Η εταιρεία ολοκλήρωσε την πώληση του πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, Adventure, χωρητικότητας 33.755 DWT, κατασκευής 2011. Τα καθαρά έσοδα από την πώληση μετά την αποπληρωμή του χρέους ανήλθαν σε 7,1 εκατομμύρια δολάρια.
Η συμφωνία για την πώληση του πλοίου ξηρού χύδην φορτίου 58.018 DWT, κατασκευής 2009, Oracle, αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του τρίτου τριμήνου 2024. Εκτιμώμενα καθαρά έσοδα από την πώληση μετά από προπληρωμή χρέους 4,0 εκατομμυρίων δολαρίων
Τέλος, όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά, έχοντας επί του παρόντος 25 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία για ένα συνολικό ποσό περίπου 285 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η ιστορική εξέλιξη
2023
Εισήλθε στον χώρο ναυτιλιακής μίσθωσης (χρηματοδότησης) μέσω της Neptune Maritime Leasing Limited ως κορυφαίος επενδυτής.
2022
Ολοκλήρωσε μια κοινοπρακτική διευκόλυνση 500 εκατομμυρίων δολαρίων και της απονεμήθηκε από τη Marine Money το Βραβείο Bank Debt Deal of the Year Award για το 2022.
Καθιέρωσε μια νέα πλατφόρμα λειτουργίας ξηρού φορτίου χύδην για την ενίσχυση της παρουσίας της Costamare ξηρού χύδην φορτίου με ναύλωση πλοίων ξηρού φορτίου χύδην εντός και εκτός, συνάπτοντας συμβάσεις ναύλωσης και χρησιμοποιώντας συμφωνίες μελλοντικής μεταφοράς εμπορευμάτων.
2021
Η Costamare εισέρχεται στον τομέα ξηρού χύδην φορτίου, αποκτώντας 45 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου.
Η Costamare μέσω της εξ ολοκλήρου θυγατρικής της Costamare Participations Plc, κυκλοφόρησε ένα ορόσημο μη εξασφαλισμένο ομόλογο €100 εκατ. στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Η Costamare Participations Plc είναι η πρώτη ποντοπόρα ναυτιλιακή εταιρεία που εκδίδει τίτλο σταθερού εισοδήματος στην ελληνική κεφαλαιαγορά.
Η Costamare απέκτησε το μετοχικό κεφάλαιο της York Capital, σε πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 11.000 TEU, τέσσερα από τα οποία ναυπηγήθηκαν το 2017 και ένα εκ των οποίων ναυπηγήθηκε το 2016. Η εξαγορά ανέβασε το ιδιοκτησιακό μερίδιο της εταιρείας σε αυτά τα πέντε πλοία στο 100%.
2020
Η Costamare ολοκληρώνει με επιτυχία την τέταρτη Σωρευτική Εξαγοράσιμη Διαρκή Προνομιούχα Μετοχή της, εκδίδοντας 4,6 εκατομμύρια μετοχές (NYSE: CMRE PR Ε). Η Blue Net Chartering GmbH & Co. KG διορίστηκε από την εταιρεία ως αποκλειστικός πάροχος υπηρεσιών μεσιτείας ναυλώσεων.
Η Costamare παρήγγειλε πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 12.690 TEU στην Jiangsu Yangzijiang Shipbuilding Group. Τα πλοία σχεδιάστηκαν να παραδοθούν μεταξύ του δεύτερου τριμήνου του 2020 και του δεύτερου τριμήνου του 2021 και κατά την παράδοση ξεκίνησαν μια δεκαετή χρονοναύλωση στην Yang Ming Marine Transport Corp.
Η Costamare απέκτησε το 60% των μετοχών της York Capital σε πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 14.000 TEU, κατασκευής 2016. Από τις 12 Νοεμβρίου 2018 κατέχει το 100% μετοχικό κεφάλαιο σε αυτά τα πέντε πλοία. Τα πλοία λειτουργούν με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις στην Evergreen που λήγει το 2026.
2018
Η Costamare ολοκληρώνει με επιτυχία την τέταρτη Σωρευτική Εξαγοράσιμη Διαρκή Προνομιούχα Μετοχή της, εκδίδοντας 4,6 εκατομμύρια μετοχές (NYSE: CMRE PR Ε).
Η Blue Net Chartering GmbH & Co. KG διορίστηκε από την εταιρεία ως αποκλειστικός πάροχος υπηρεσιών μεσιτείας ναυλώσεων.
Η Costamare παρήγγειλε πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 12.690 TEU στην Jiangsu Yangzijiang Shipbuilding Group. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ του δεύτερου τριμήνου του 2020 και του δεύτερου τριμήνου του 2021 και κατά την παράδοση θα ξεκινήσουν μια δεκαετή χρονοναύλωση στην Yang Ming Marine Transport Corp.
Η Costamare απέκτησε το 60% των μετοχών της York Capital σε πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 14.000 TEU, κατασκευής 2016. Από τις 12 Νοεμβρίου 2018 κατέχουμε το 100% μετοχικό κεφάλαιο σε αυτά τα πέντε πλοία. Τα πλοία λειτούργησαν με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις στην Evergreen που λήγουν το 2026.
2017
Η Costamare ολοκληρώνει επιτυχώς μια δεύτερη προσφορά κοινών μετοχών τον Μάιο του 2017, εκδίδοντας 13,5 εκατομμύρια μετοχές
2016
Η Costamare ολοκληρώνει επιτυχώς μια προσφορά κοινών μετοχών τον Δεκέμβριο του 2016, εκδίδοντας 12 εκατομμύρια μετοχές.
2015
Η Costamare ολοκληρώνει με επιτυχία την τρίτη Σωρευτική Εξαγοράσιμη Διαρκή Προνομιούχα Μετοχή της, εκδίδοντας 4,0 εκατομμύρια μετοχές (NYSE: CMRE PR D).
Η Costamare παρατείνει κατά πέντε χρόνια την επενδυτική περίοδο της Πράξης Πλαισίου με την York Capital.
2014
Η Costamare ολοκληρώνει την πρώτη φάση της στρατηγικής επέκτασής της ως δημόσια εταιρεία με την παράδοση δέκα πλοίων τελευταίας γενιάς 9.000 TEU, όλα ναυλωμένα μακροπρόθεσμα.
Η Costamare ολοκληρώνει με επιτυχία τη δεύτερη Σωρευτική Εξαγοράσιμη Διαρκή Προνομιούχα Μετοχή της, εκδίδοντας 4,0 εκατομμύρια μετοχές (NYSE: CMRE PR C).
2013
Η Costamare ολοκληρώνει με επιτυχία την πρώτη της Σωρευτική Εξαγοράσιμη Διαρκή Προνομιούχα Μετοχή, εκδίδοντας 2,0 εκατομμύρια μετοχές (NYSE: CMRE PR B).
Η Costamare σχηματίζει μια κοινοπραξία απόκτησης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με την York Capital Management.
Η Costamare Shipping συνάπτει συμφωνία συνεργασίας με την V.Ships Greece Ltd., ιδρύοντας μια shipmanagement Cell για τη διαχείριση της Costamare καθώς και πλοίων τρίτων.
2012
Η Costamare ολοκληρώνει με επιτυχία δύο επακόλουθες κοινές μετοχές τον Μάρτιο και τον Οκτώβριο του 2012, εκδίδοντας 7,5 εκατομμύρια και 7,0 εκατομμύρια μετοχές, αντίστοιχα.
2011
Η Costamare συνεχίζει να επεκτείνει τον στόλο της, παραλαμβάνοντας δέκα μεταχειρισμένα πλοία και συνάπτοντας συμβάσεις για την αγορά 10 νεότευκτων, τα οποία είχαν καθοριστεί σε μακροπρόθεσμες ναυλώσεις με την MSC και την Evergreen.
2010
Η Costamare εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με το εισιτήριο “CMRE”.
Παράδοση του νεότευκτου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 8.350 TEU, MSC Navarino, που κατασκευάστηκε από την Hudong-Zhonghua Shipbuilding (Group) Co. Ltd., Κίνα.
2008
Η ιδιοκτησία του στόλου της Costamare ενοποιήθηκε υπό τη δομή συμμετοχών της Costamare Inc.
Σύμφωνα με μια συμφωνία με τον Γερμανικό Νηογνώμονα Germanischer Lloyd, πέντε πλοία του στόλου της Costamare πρωτοπορούν επιχειρησιακά σε ένα νέο εργαλείο ευρετηρίασης εκπομπών άνθρακα, καθιστώντας τα πρώτα παγκοσμίως που συμμορφώνονται πλήρως με τις νέες διεθνείς κατευθυντήριες γραμμές για την ευρετηρίαση CO2.
2006
Η C-Man Maritime ξεκινά τις δραστηριότητές της στις Φιλιππίνες ως αποκλειστική θυγατρική επάνδρωσης και εκπαίδευσης της Costamare Shipping.
Κατά την παράδοση, τα τελευταία νεότευκτα Hyundai γίνονται πέντε από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που επιπλέουν και ξεκινούν 12ετή ναύλωση στην Cosco Container Lines.
2005
Ιδρύεται η Shanghai Costamare Ship Management Co., Ltd στη Σαγκάη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.
2003
Πέντε πλοία χωρητικότητας άνω των 8.000 TEU το καθένα παραγγέλλονται στην Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. για να παραδοθούν το 2006. Αυτά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επεκτείνονται στη συνέχεια σε χωρητικότητα 9.500 TEU το καθένα.
1998
Διευθύνων Σύμβουλος της Costamare Shipping αναλαμβάνει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος.
Παραγγέλλονται πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μετα-panamax χωρητικότητας 6.500 TEU, το μεγαλύτερο για ναυπήγηση στη Νότια Κορέα και το πρώτο post-panamax για ανεξάρτητο ιδιοκτήτη εμπορευματοκιβωτίων.
1994
Παραγγέλλονται τα πρώτα νεότευκτα – τρία πλοία 3.500 TEU από τη Samsung Heavy Industries Co., Ltd. που παραδόθηκαν το 1996. Αυτό ανεβάζει τον στόλο σε 32 πλοία.
1987
Απόκτηση πρόσθετων, νεότερων και μεγαλύτερων, πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων έξι χωρητικότητας 965 TEU και δύο πλοίων εμπορευματοκιβωτίων που ανήκουν στην πρώην US Lines, χωρητικότητας 2.500 TEU το καθένα.
1984
Διαφοροποίηση σε ιδιοκτησία και διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων με την αγορά τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 1.000 TEU.
1975
Η Costamare Shipping ιδρύεται από τον Έλληνα καπετάνιο, τον Βασίλειο Κωνσταντακόπουλο. Την ίδια περίοδο ο Καπτ. Βασίλειος Κωνσταντακόπουλος αποκτά το πρώτο του πλοίο, ένα φορτηγό πλοίο 2.000 τόνων.
Ποιός είναι ο Κωστής Β. Κωνσταντακόπουλος
Το έτος 2004. οι Lloyd’s List, σε ένα αφιέρωμα που δημοσίευσαν με αφορμή την επέτειο για τα τριάντα χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας Costamare, ονόμασαν τον καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, «Greek King of Containers».
Τον τίτλο αυτό δικαιωματικά τον δικαιούται και ο γιος του Κωστής Κωνσταντακόπουλος που συνεχίζει επάξια τα τελευταία χρόνια την διαχείριση της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας Costamare.
΄Άλλωστε, ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος ανακηρύχθηκε στις 12 Δεκεμβρίου του 2021 από τους Lloyd’s List, ως «ο εφοπλιστής της χρονιάς», γιατί αγόρασε μέσα σε λίγες εβδομάδες 44 πλοία Bulk Carriers και έκλεισε τη συμφωνία να ναυπηγήσει άλλα 8 πλοία.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία του είναι η πρώτη που εξέδωσε ομολογιακό δάνειο από το Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, συμπεριλαμβάνεται στους 100 πιο επιδραστικούς και πλουσιότερους ναυτιλιακούς παράγοντες του κόσμου.
Η στιγμή της βράβευσης από τους Lloyd’s List για τον Κωστή Κωνσταντακόπουλο ήταν ιδιαίτερη συγκινητική. Το αφιέρωσε στη γυναίκα του Ρένα, που πάντα είναι κοντά του.
Με σπουδές στο εξωτερικό, ο Κωστής, το 1998 σε ηλικία 29 ετών ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και το 2006 ανέλαβε τη διαχείριση του ομίλου. Το 2010 σχεδίασε την εισαγωγή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Η ναυτιλιακή εταιρεία του Κωστή Κωνσταντακόπουλου Costamare Inc. δεν περιορίζεται στη διαχείριση πλοίων μέσω της εταιρείας του. Συμμετέχει ως κορυφαίος επενδυτής στη Neptune Leasing Limited μέσω της επένδυσης χρηματικού ποσού ύψους 200 εκατ. δολαρίων.
Η Neptune Leasing είναι μια πλατφόρμα ναυτιλιακής μίσθωσης προσανατολισμένη στην ανάπτυξη και να παρέχει ευέλικτη χρηματοδότηση και λύσεις στους εφοπλιστές.
Ο ιδρυτής καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος
Ο καπετάν Βασίλης γεννήθηκε το στις 29 Ιουνίου 1935 στο Διαβολίτσι της Μεσσηνίας, πρόκειται για ένα ορεινό χωριό κοντά στην Καλαμάτα. Τα παιδικά του χρόνια ήταν δύσκολα. Ήρθε μετά η Κατοχή. Συμμετείχε στους εθνικούς αγώνες και μέσα από τις γραμμές του Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου (ΕΑΜ).
Το έτος 1948 ήρθε στην Αθήνα, ανήμερα της Υπαπαντής, στις 2 Φεβρουαρίου. Το σπίτι που έμενε ήταν στον Κολωνό. Κάθε ημέρα έπαιρνε το λεωφορείο της γραμμής 10, που έκανε τη διαδρομή Βοτανικός – Ιπποκράτους.
Κατέβαινε στη στάση Αραχώβης και πήγαινε στην πλατεία Εξαρχείων, όπου μοίραζε σε σπίτια γάλα της ΕΒΓΑ. Στη συνέχεια, έπιανε δουλειά στις 7.30 το πρωί σε μία βιοτεχνία κουμπιών που βρισκόταν στη διασταύρωση Περικλέους και Ευαγγελιστρίας.
Μετά την εργασία στη βιοτεχνία, κατευθυνόταν στην πλατεία Κουμουνδούρου, όπου ήταν το νυχτερινό Γυμνάσιο. Με το τραμ της γραμμής 4 πήγαινε στο Ρουφ και στη συνέχεια με τα πόδια κατέληγε κατάκοπος στο σπίτι του στον Βοτανικό.
Τον Ιούνιο του 1953, σε ηλικία 18 ετών, πρωτομπαρκάρισε. Όπως εξομολογήθηκε ο ίδιος, έτσι «άρχισε το όμορφο ταξίδι μου στη ναυτιλία, ταξίδι γεμάτο μεγάλες συγκινήσεις, αγωνίες, λαχτάρες και χαρές».
Μιλώντας στις 27 Ιουλίου 2006 στην τελετή άφιξης του τότε μεγαλύτερου πλοίου κοντέινερ στον κόσμο, παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κ. Καραμανλή, είπε ακόμη ότι: «Θεωρώ πολύ τυχερό τον εαυτό μου που με αυτή την όμορφη γιορτή δίπλα στο μεγάλο και σύγχρονο αυτό πλοίο, στο ίδιο λιμάνι που ξεκίνησα τζόβενο σε ένα παλιό καραβάκι, άμισθος και με πληρωμένη από εμένα την τροφή μου για τους πρώτους τρεις μήνες».
Από τότε εξελίχθηκε σε όλες τις βαθμίδες της ναυτικής ιεραρχίας. Το έτος 1962 συναντά την Κάρμεν, την οποία τα επόμενα δύο χρόνια τη νυμφεύθηκε και απέκτησαν στη συνέχεια τρία αγόρια. Τον Κωνσταντίνο, το 1969, τον Αχιλλέα, το 1971 και τον Χρήστο το 1974.
Η καριέρα του καπετάν Βασίλη ως εφοπλιστής ξεκίνησε σε ηλικία 27 ετών. Τότε απέκτησε ένα μικρό φορτηγό πλοίο, με δάνειο που πήρε από τον ίδιο τον πωλητή και στη συνέχεια του το χρονοναύλωσε.
Το 1974 ίδρυσε την εταιρεία Costamare Shipping SA. και σύντομα αγόρασε το πρώτο καράβι του στόλου, ένα μικρό cargo πλοίο το οποίο μετονόμασε σε CARMEN.
Όταν άρχισε η ναυτιλιακή κρίση, την περίοδο 1982 – 1984, ο καπετάν Βασίλης αγόρασε οκτώ πλοία. Η συνολική τους αξία δεν υπερέβαινε την αξία που θα τα αγόραζαν σε διαλυτήριο πλοίων. Μετά τη χρεοκοπία της εταιρείας τακτικών γραμμών Ελληνικής του Γρ. Καλλιμανόπουλου, προσέλαβε το εξειδικευμένο προσωπικό της και προσπάθησε να εισέλθει δυναμικά στην αγορά των τακτικών γραμμών, ως ναυλωτής πλοίων σε εταιρείες που εξυπηρετούσαν ήδη τις γραμμές. Δίπλα του ήταν ο αδελφός του Θεοφάνης Κωνσταντακόπουλος.
Μέσα σε μία εικοσαετία η εταιρεία γιγαντώθηκε, αφού στη διάρκεια αυτών των χρόνων ανανεώθηκε σημαντικά ο στόλος με νεότερα πλοία. Το έτος 2000, η Costamare διαχειριζόταν 35 πλοία, των οποίων η μεταφορική ικανότητα έφτανε τα 1.560.000 dwt. Το 1996 ο καπετάν Βασίλης εξελέγη πρόεδρος (ο τέταρτος στη σειρά) της Helmepa και στη συνέχεια το 2000 ανακηρύχθηκε επίτιμος πρόεδρος.
Από τις αρχές του 2000, η εταιρεία κατήρτισε ένα μεγαλεπήβολο επενδυτικό σχέδιο που προσέγγισε το 1 δισ. δολάρια για την κατασκευή νεότευκτων πλοίων μεταφοράς κοντέινερ.
Μάλιστα, το έτος 2006, η εταιρεία παρέλαβε το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το μήκος του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο ήταν ίσο με τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου και μπορούσε να μεταφέρει 9.500 εμπορευματοκιβώτια.
Το προηγούμενο μεγαλύτερο πλοίο κοντέινερ το είχε παραλάβει το 2000, πάλι ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος. Το μήκος του πλοίου ήταν 350,56 μέτρα και πλάτος 43 μέτρα, ενώ η ταχύτητα έφτανε μέχρι και τους 25,5 κόμβους την ώρα. Το μέγιστο βύθισμα ήταν 14,5 μέτρα και μετέφερε 107.000 τόνους φορτίου.
Το πλοίο αυτό ήρθε στον Πειραιά στις 27 Ιουλίου του 2006, ονομάσθηκε «Cosco Hellas» και ύψωσε την ελληνική σημαία. Ήταν το πέμπτο πλοίο, στη σειρά της νέας γενιάς νεότευκτων που παρέλαβε συνολικά η Costamare, από τα κινεζικά ναυπηγεία της Σαγκάης. Η συνολική επένδυση των πέντε πλοίων – μαμούθ ανήλθε σε 600 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ταυτόχρονα ναυλώθηκαν για δώδεκα χρόνια στον κινεζικό κολοσσό Cosco, με το αστρονομικό ποσό των 900 εκατ. δολαρίων.
Με άλλα λόγια, στα επόμενα χρόνια όχι μόνο εξασφαλίστηκε η απόσβεση των πλοίων, αλλά κατοχύρωσε και κέρδη 300 εκατ. δολαρίων και επιπλέον. Αναφερόμενος ο τότε πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής στον κ. Β. Κωνσταντακόπουλο, στη διάρκεια της τελετής είπε:
«Καπετάν Βασίλη, είμαι βέβαιος ότι η παρουσία σου σε αυτόν τον χώρο, περισσότερο από μισό αιώνα, σου έδωσε πολλές χαρές αλλά και μεγάλες εμπειρίες. Εκείνο που νομίζω ότι αξίζει να ειπωθεί δημόσια, είναι ότι υπήρξες πρότυπο επιχειρηματικής δράσης και επιτυχίας, αλλά, συνάμα, και κοινωνικής ευθύνης. Και το λέω αυτό, όχι τόσο για να κάνω φιλοφρόνηση όσο γιατί νομίζω ότι αξίζει τον συμβολισμό να χρησιμεύει το δικό σου παράδειγμα, με την ευχή να βρει άξιους συνεχιστές και στην ίδια σου την οικογένεια αλλά και στην ευρύτερη κοινότητα των ναυτικών της χώρας μας. Και, τέλος, μια πατροπαράδοτη ευχή: Καλές θάλασσες στο ”Cosco Hellas”».
Η εταιρεία απασχολούσε τότε αποκλειστικά Έλληνες ναυτικούς, που σε ετήσια βάση ξεπερνούσαν τους 1.000, όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι εκτός από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, ήταν ασφαλισμένοι σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία, για εφάπαξ 80.000 ευρώ, το οποίο θα εισπράξουν, όταν αυτοί συνταξιοδοτηθούν.
Τη ναυτιλιακή εταιρεία του ομίλου, που δημιούργησε ο κ. Βασ. Κωνσταντακόπουλος, ανέλαβε ο γιος του Κωνσταντίνος, ενώ με τις επενδύσεις εκτός ναυτιλίας ασχολείται ο δεύτερος γιος του Αχιλλέας και με το εργοστάσιο εξόρυξης και επεξεργασίας ορυκτών ο τρίτος γιος του Χρήστος.
Ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου διέθετε συμμετοχές στην αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines, ενώ είχε και μεγάλο ποσοστό μετοχών στη First Business Bank, τις οποίες πώλησε το 2006 στον εφοπλιστή κ. Β. Ρέστη.
Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος στην αρχή της χρονιάς του 2005 τάραξε στην κυριολεξία τα νερά όταν στην κοπή της πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, απαντώντας σε πρόσκληση του υπουργού Εργασίας κ. Π. Παναγιωτόπουλου να επενδύσουν οι εφοπλιστές στην πατρίδα τους, τόλμησε να καυτηριάσει την ελληνική γραφειοκρατία. Λίγο αργότερα διατύπωσε δημόσια την πρότασή του να δημιουργηθεί από την κυβέρνηση γραφείο υποδοχής μεγάλων επενδύσεων.
Ο πρωθυπουργός κ. Κ. Καραμανλής αφουγκράστηκε τις απόψεις του και τον κάλεσε σε ιδιαίτερη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου, ύστερα από μερικές εβδομάδες, στις 5 Απριλίου 2005, και συζήτησαν αναλυτικά για το τι ακριβώς απαιτείται, ώστε να διευκολυνθούν οι εφοπλιστές και οι άλλοι ιδιώτες να επενδύσουν στην Ελλάδα.
Η πίκρα του καπετάν Βασίλη ήταν δικαιολογημένη από την ταλαιπωρία που είχε υποστεί για την προσπάθειά του να επενδύσει στην ξηρά.
Το έτος 1997 οραματίστηκε μία μεγάλη τουριστική επένδυση στην ιδιαίτερη πατρίδα του στην Καλαμάτα, όπου το συνολικό κόστος θα υπερέβαινε στην πρώτη φάση τα 300 εκατομμύρια ευρώ και η ολοκλήρωσή της τα 600 εκατ. ευρώ.
Ο καπετάν Βασίλης δεν ασχολιόταν μόνο καράβια. Κατασκεύασε, στη Βόρεια Ελλάδα, εργοστάσιο εξόρυξης και επεξεργασίας ορυκτών. Η βιομηχανία ΓΕΩ λειτουργεί στα Γρεβενά. Αυτό που δεν είναι γνωστό στην Ελλάδα, είναι ότι χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες ο κ. Β. Κωνσταντακόπουλος είχε δημιουργήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μία σύγχρονη πόλη, που η συνολική της έκταση είναι 2.000 τετραγωνικά μέτρα και η κεντρική της λεωφόρος φέρει το όνομα της Μελίνας Μερκούρη.
Επίσης, σε άλλη Πολιτεία έχει αγοράσει 16.000 στρέμματα στα οποία έχει δημιουργήσει έναν πρότυπο αμπελώνα και όλη την παραγωγή την έχει προπωλήσει για μια δεκαετία. Ο ίδιος δήλωνε ότι «δεν θα αφήσω τα καράβια για να γίνω ξενοδόχος και βιομήχανος», όμως, η εξέλιξη των επιχειρήσεων του από τα παιδιά του κινούνται σε πολλούς τομείς της οικονομίας. Ο καπετάν Βασίλης πέθανε στις 25 Ιανουαρίου του 2011.
Η Kάρμεν Kυρίτση, καταγόμενη από την περιοχή του Τυρνάβου της Λάρισας ήταν η γυναίκα του καπετάν Βασίλη, την οποία γνώρισε το 1962 και την νυμφεύθηκε το 1964. Σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, αλλά ακολούθησε το επάγγελμα της αεροσυνοδού. Πολλές φορές ο καπετάν Βασίλης ομολογούσε, για την γυναίκα του:
«Ό,τι έγινα σήμερα το οφείλω στη σύζυγό μου, την Kάρμεν, αυτή με στήριξε και με καθοδήγησε. Tα πάντα τα χρωστώ σ’ εκείνη. Eίναι εξαιρετική σύζυγος, μάνα, πεθερά και γιαγιά. Μεγάλωσε σε ένα χωριό στην περιοχή του Tυρνάβου. Yπήρξε η πρώτη κοπέλα από την περιοχή της που τελείωσε το γυμνάσιο και σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Aθηνών. Για εμένα ήταν σημαντικό που μια όμορφη, μορφωμένη και ευκατάστατη κοπέλα, η οποία μπορούσε να παντρευτεί όποιον ήθελε και να τον έχει στη στεριά, προτίμησε έναν άντρα ναυτικό που έλειπε για μεγάλα διαστήματα από το σπίτι».
Εκείνος καπετάνιος, εκείνη αεροσυνοδός, συναντιόντουσαν κάθε 15 ημέρες στη Χάιφα, ενώ δύο μήνες το χρόνο, Γενάρη και Φλεβάρη, πήγαινε στο πλοίο μαζί του, αφού έπαιρνε άδεια χωρίς αποδοχές. Αλλά, η ζωή τους άλλαξε το 1969, όταν γεννήθηκε ο Κωστής, ο οποίος σήμερα είναι ο κυρίαρχος εφοπλιστής στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Διαβάστε επίσης:
Κερδοφορία και μερίσματα από τις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες στο δεύτερο τρίμηνο
Capital Product Partners (Βαγγέλης Μαρινάκης): Αύξηση εσόδων κατά 10% στο δεύτερο τρίμηνο
Star Bulk (Πέτρος Παππάς): Έκδοση νέων μετοχών αξίας 135 εκατ. δολαρίων