• Ναυτιλία

    Οι “χρυσές” κινήσεις που απέφεραν στον Β. Μαρινάκη 15 εκατ. δολάρια

    • Δανάη Στρατή
    Μαρινάκης

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής


    Μπορεί ο  Βαγγέλης Μαρινάκης να έχει διακριθεί στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία λόγω της ικανότητας του να ακολουθεί τις νέες τάσεις και να πρωτοπορεί, πραγματοποιώντας σημαντικές επενδύσεις για νέες παραγγελίες σύγχρονων πλοίων, ωστόσο, άκρως εντυπωσιακές και κυρίως κερδοφόρες, είναι οι κινήσεις του στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων.

    Κατά τους τελευταίους 10 μήνες κατόρθωσε με τρεις μόλις κινήσεις στη second hand αγορά να αποφέρει στα ταμεία της ναυτιλιακής του κέρδη 15 εκατ. δολαρίων, εκμεταλλευόμενος τις διακυμάνσεις των τιμών των πλοίων τόσο στην αγορά των τάνκερ όσο και σε αυτή της μεταφοράς ξηρού φορτίου.

    Την περασμένη εβδομάδα η Capital Maritime & Trading, συμφερόντων του γνωστού εφοπλιστή προχώρησε στην πώληση φορτηγού πλοίου που είχε αγοράσει πριν από περίπου 2,5 μήνες.

    Ειδικότερα, πούλησε το χωρητικότητας 177.500-dwt bulker Aristofanis I (κατασκευής 2005) σε ναυτιλιακή της Νοτίου Κορέας έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων. Το συγκεκριμένο capesize είχε εξαγοράσει η εταιρεία τον Ιούλιο από την ιαπωνική Sanko Steamship έναντι 14,5 εκατ. δολαρίων.

    Η προηγούμενη ονομασία του πλοίου, που έχει κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Mitsui, ήταν Euro Fortune και στις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν εντάχθηκε στο στόλο της ελληνικής ναυτιλιακής, μετονομάστηκε σε Aristofanis I.

    Λίγους μήνες νωρίτερα και συγκεκριμένα τον περασμένο Μάρτιο είχε πραγματοποιήσει ανάλογη κίνηση και στην αγορά των τάνκερ, όταν η Capital πούλησε το χωρητικότητας 106,000-dwt δεξαμενόπλοιο τύπου aframax, Agrios (κατασκευής 2005) στην τιμή των 16 εκατ. δολαρίων.

    Η εταιρεία είχε εξαγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο με την προηγούμενη ονομασία CSK Shelton, τον Οκτώβριο 2018 από την TCC Group, καταβάλλοντας 13 εκατ. δολάρια.

    Αντίστοιχα, λίγο πριν εκπνεύσει το 2018, τον περασμένο Δεκέμβριο η Capital Maritime, είχε πουλήσει το φορτηγό πλοίο Amorito, χωρητικότητας 179,000-dwt και κατασκευής 2012, στην εταιρεία Hyundai Glovis, έναντι 32,5 εκατ. δολαρίων, τίμημα υψηλότερο κατά 10 εκατ. δολάρια από αυτό που κατέβαλε για την αγορά του.

    Υπενθυμίζεται ότι η ναυτιλιακή εξαγόρασε το capesize το 2016 από την Νisshin Shipping στην τιμή των 22,4 εκατ. δολαρίων.

     



    ΣΧΟΛΙΑ