Η Global Ship Lease, Inc., του Γιώργου Γιουρούκου, γνωστοποίησε λειτουργικά έσοδα για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 190,975 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 6,3% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Τα μικτά κέρδη, διαμορφώθηκαν στα 121,010 εκατομμύρια δολάρια ή 3,40 δολάρια ανά μετοχή (EPS), αυξημένα κατά 35,2% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2024.

1

Το πρώτο τρίμηνο του 2025 τα καθαρά κέρδη  διαμορφώθηκαν στα 94, 277 εκατομμύρια δολάρια, ή τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) στα 2,65 δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 5,8% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, τα έσοδα ήταν 179,561 εκατ. δολάρια και τα καθαρά κέρδη 89,055 εκατ. δολάρια.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA  για το 1ο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν στα 132,3 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 5,5% σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2024.

Προστέθηκαν επίσης 352 εκατομμύρια δολάρια σε συμβατικά έσοδα κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2025, ανεβάζοντας τα συνολικά εξασφαλισμένα έσοδα στις 31 Μαρτίου 2025 σε 1,87 δισεκατομμύρια δολάρια, σε μια σταθμισμένη μέση υπολειπόμενη διάρκεια 2,3 ετών.

Επίσης, στο τρίμηνο, ολοκληρώθηκαν οι πωλήσεις των πλοίων Tasman (5.900 TEU, ναυπήγησης 2000), Akiteta (2.200 TEU, ναυπήγησης 2002) και Keta (2.200 TEU, ναυπήγησης 2003) με συνολικό κέρδος 28,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα πλοία παραδόθηκαν στους νέους πλοιοκτήτες τους το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Ωστόσο, παρέλαβε, τον μήνα Ιανουάριο του 2025, το πλοίο Czech, το τέταρτο σε μια σειρά τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υψηλής χωρητικότητας, ECO-9.000 TEU.

Τον Μάρτιο του 2025, συμφωνήθηκε Πιστωτική Διευκόλυνση ύψους 85,0 εκατομμυρίων δολαρίων με την UBS για την πλήρη πρόωρη αποπληρωμή ορισμένων από τις εκκρεμείς πιστωτικές της γραμμές, οι οποίες διαφορετικά θα είχαν λήξει μεταξύ Μαΐου 2026 και Ιουλίου 2026. Το νέο δάνειο έχει τιμή SOFR + 2,15%, λήγει το δεύτερο τρίμηνο του 2028 και ανεβάζει το σταθμισμένο μέσο κόστος του χρέους στο 3,99% και τη σταθμισμένη μέση διάρκεια του χρέους σε 5,1 έτη.

Επίσης ανακοινώθηκε μέρισμα 0,525 δολαρίων ανά κοινή μετοχή Κατηγορίας Α για το πρώτο τρίμηνο του 2025, το οποίο θα καταβληθεί στις 3 Ιουνίου 2025 στους κοινούς μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι στις 23 Μαΐου 2025.

Καταβολή μερίσματος ύψους 0,45 δολαρίων ανά κοινή μετοχή Κατηγορίας Α για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 έγινε στις 6 Μαρτίου 2025.

Ο Γιώργος Γιουρούκος, Εκτελεστικός Πρόεδρός της εταιρείας, δήλωσε: «Ενώ οι γεωπολιτικοί παράγοντες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε ολόκληρο τον κλάδο των μεταφορών και στην ευρύτερη οικονομία, έχουμε καταφέρει να συνεχίσουμε να ενισχύουμε την κάλυψη των πλοίων μας με ναύλους και σε ικανοποιητικές τιμές. Η δασμολογική κατάσταση των ΗΠΑ παραμένει δυναμική και, όπως όλοι βλέπουμε να εκτυλίσσεται σε πραγματικό χρόνο, ο αρχικός αντίκτυπος είναι ανατρεπτικός για τις αλυσίδες εφοδιασμού. Ωστόσο, το εύρος και η φύση των μελλοντικών επιπτώσεων είναι δύσκολο να προβλεφθούν, καθιστώντας την ευελιξία, την προαιρετικότητα και την ευελιξία πιο σημαντικές από ποτέ. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε παρατηρήσει συνεχιζόμενη ζήτηση για τα μεσαίου και μικρού μεγέθους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μας από τους φορείς εκμετάλλευσης τακτικών γραμμών, καθώς επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν την ευελιξία στα δίκτυά τους για να εξυπηρετήσουν τις μεταβαλλόμενες ροές φορτίου. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να βλέπουμε κορυφαίες τράπεζες να υπογραμμίζουν την εμπιστοσύνη τους στην Global Ship Lease υποστηρίζοντας την πιο πρόσφατη επιτυχημένη αναχρηματοδότηση μας. Στιγμές έντονης αβεβαιότητας και μεταβλητότητας έχουν τη δυνατότητα να αποφέρουν ευκαιρίες με υπερμεγέθεις αποδόσεις για έναν εστιασμένο, πειθαρχημένο και κεφαλαιοποιημένο πλοιοκτήτη. Και είναι πρόθεσή μας να είμαστε ακριβώς αυτό.»

Το χρέος στις 31 Μαρτίου 2025 ανήλθε σε 777,7 εκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων 340,3 εκατομμύρια δολάρια ήταν εξασφαλισμένα τραπεζικά δάνεια με εγγύηση από πλοία, 218,8 εκατομμύρια δολάρια ήταν εγγυημένα με ανώτερη ονομαστική αξία (Senior Secured Bonds) με αξιολόγηση επενδυτικού βαθμού 5,69%, λήξης 2027, με εγγύηση από τα πλοία, και 218,6 εκατομμύρια δολάρια στο πλαίσιο συναλλαγών χρηματοδότησης πώλησης και επαναμίσθωσης. Στις 31 Μαρτίου 2025, 19 από τα πλοία ήταν ελεύθερα βαρών.

Στις 31 Μαρτίου 2025, υπήρχαν 69 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον στόλο της εταιρείας.

Διαβάστε επίσης

Ταγαράς: Η κυβέρνηση επεξεργάζεται λύση για τις Ζώνες που μπορεί να βρεθούν εκτός ορίων οικισμών

Πιτσιλής: Πάνω από 4 εκατ. φορολογικές δηλώσεις θα έχουν υποβληθεί μέχρι την Τετάρτη

Fed: Αξιωματούχοι της σηματοδοτούν πιθανή διατήρηση του επιτοκίου τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο