array(0) {
}
        
    
Menu
-1.3%
Τζίρος: 389.14 εκατ.

ΥΠΕΞ: Πρωτοβουλία για την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας

Γιώργος Ξηραδάκης
Comments

Η Ελληνόκτητη ποντοπόρος ναυτιλία παρά τις διεθνείς γεωπολιτικές εντάσεις και εξελίξεις, συνεχίζει απρόσκοπτα την πορεία της εξυπηρετώντας τη μεταφορά των προϊόντων και αγαθών σε όλο τον πλανήτη.

Ανάμεσα στις 600 περίπου ναυτιλιακές εταιρείες Ελληνικών συμφερόντων, υπάρχουν 26 εταιρίες που είναι εισηγμένες στα χρηματιστήρια Nasdaq και Nyse, πραγματοποιώντας ανταγωνιζόμενες στα ταμπλό τους με τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου.

1

Η πορεία των μετοχών τους από την αρχή του έτους 2024 παρουσιάζεται θετική με μέσο όρο ανόδου των τιμών τους της τάξης του 11%.

Η Navios Maritime Partners της κας Αγγελικής Φράγκου εμφανίζει τη μεγαλύτερη άνοδο από όλες τις εταιρίες. Η τιμή της μετοχής της από $28,23 στην αρχή του 2024 έφτασε τα $61,23 στις 20/9/2024 με ποσοστιαία άνοδο 116,90%.

Αντίστοιχα η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ανέρχεται πλέον στα $1,65 δις. Το γεγονός αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι, αφού οι επενδυτές επιβραβεύουν την στρατηγική της εταιρίας και τις αποφάσεις της διοίκησης. Τόσο τα εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, η επαναγορά μετοχών από την εταιρία αλλά και η συγχώνευση της Navios Maritime Partners με τη Navios Maritime Acquisition ώθησαν τη μετοχή στην υψηλότερη τιμή της τελευταίας οκταετίας.

Εντυπωσιακή άνοδο της τάξης του 48,91% παρουσιάζει και η μετοχή της Imperial Petroleum Inc του κ. Χάρη Βαφειά. Η εταιρία ανακοίνωσε καθαρά κέρδη $36,2 εκατ. για το πρώτο εξάμηνο του 2024. Ο όμιλος έχει άλλες δύο εισηγμένες εταιρίες, τη Stealthgas Inc με 32 LPG πλοία, η μετοχή της οποίας παρουσιάζει οριακή μείωση της τάξης του 1,72% και την  C3is Inc η οποία εξαιτίας του reverse stock split που πραγματοποίησε εμφανίζεται στον πίνακα να έχει τη μεγαλύτερη πτώση στην τιμή της.

Η Seanergy Maritime με επικεφαλή τον κ. Σταμάτη Τσαντάνη επίσης ανακοίνωσε ρεκόρ κερδών το πρώτο εξάμηνο του 2024, γεγονός που αντανακλάται στην άνοδο της τιμής της μετοχής της που ανέρχεται σε 48,63%. Η εταιρία που έχει επικεντρωθεί στα capesize πλοία επίσης προχώρησε την επαναγορά μετοχών της.

Διψήφιο αριθμό ανόδου της τιμής των μετοχών τους εμφανίζουν επίσης οι εταιρείες Euroseas Ltd, Capital Clean Energy Carriers Corp., Costamare Inc, Dynagas LNG Partners, Safe Bulkers, Global Ship Lease, Pyxis Tankers Inc, Oceanis Eco Tankers και Tsakos Energy Navigation.

Όλες οι εισηγμένες Ελληνόκτητες εταιρείες διοικούνται από Έλληνες πλοιοκτήτες οι οποίοι έχοντας δίπλα τους ικανά στελέχη καταφέρνουν να ανταποκριθούν στις παγκόσμιες προκλήσεις. Με ευέλικτες στρατηγικές οι οποίες προσαρμόζονται συνεχώς σε αυτές τις προκλήσεις αντλούν κεφάλαια από τις Αμερικανικές κεφαλαιαγορές, έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών.

Από την πλευρά της τραπεζικής χρηματοδότησής τους, οι εταιρείες αυτές συνεχίζουν να χρηματοδοτούνται από Ευρωπαϊκές και Ασιατικές τράπεζες με τις τελευταίες να κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Αξιοσημείωτη όμως είναι και η προσπάθεια προσέλκυσης των εταιρειών από το χρηματιστήριο της Σαγκάης το οποίο στο πλαίσιο της ανάδειξης της τελευταίας σε παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο έχει δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις προσφέροντας ανταγωνιστικά προϊόντα.

Παράλληλα αρκετά ακόμα χρηματιστήρια με ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια προσπαθούν να προσελκύσουν  το ενδιαφέρον των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών και γενικότερα εταιρειών των οποίων η κύρια ενασχόλησή τους συνδέεται με την ανάπτυξη της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.

Δυνητικώς συγκεκριμένος χώρος δράσης υπάρχει και για το Ελληνικό χρηματιστήριο το οποίο μπορεί να εξυπηρετήσει την μεγάλη επενδυτική ευκαιρία της πράσινης μετάβασης της Ευρωπαϊκής και της Ελληνικής αγοράς, η οποία  συμπεριλαμβάνει πλοία που συνδέουν Ευρωπαϊκούς λιμένες και σίγουρα τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Σε κάθε περίπτωση ο οργασμός επενδύσεων στις λιμενικές και ναυπηγικές μονάδες στην Ευρώπη και στην Ελλάδα θα αποτελέσουν μία ακόμα αγορά που θα κοιτά προς τα Διεθνή αλλά και Ελληνικά χρηματιστήρια.

Διαβάστε επίσης

Icon Energy (Ισμήνη Παναγιωτίδη): Διαθέτει ρευστότητα για αγορά πλοίων

Μελίνα Τραυλού για τον Εμανουέλ Γκριμάλντι: Με την επιδραστική σου παρουσία προάγεις ρεαλιστικές λύσεις

Συνέδριο Capital Link: Τιμήθηκε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έλληνες εφοπλιστές: Νέο κύμα παραγγελιών από τις αρχές καλοκαιριού – Στροφή στα containerships
Αγγελική Φράγκου (Navios Partners): Επένδυση 460,4 εκατ. δολ. σε 4 νεότευκτα containerships με πολυετείς ναυλώσεις
Σε ρυθμούς ανανέωσης οι Έλληνες εφοπλιστές: Τα παλιά πλοία φεύγουν, τα νέα έρχονται

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωστής Ι. Φραγκούλης: Ποιος είναι ο εφοπλιστής που έγινε πρόεδρος σε κορυφαίο ναυτιλιακό θεσμό
Τζον Φρέντρικσεν: Ποιος είναι ο Big Wolf της παγκόσμιας ναυτιλίας, τα μεγάλα ρίσκα και η αυτοκρατορία των 18 δισ. δολ.
Υεμένη: Επλήγη από βλήμα δεξαμενόπλοιο με σημαία Καμερού ανοιχτά του Αντέν
Κικίλιας: «Η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλους και όχι τιμωρητικούς μηχανισμούς»
Νικόλας Πατέρας στο 27ο Marine Money: Τα ορόσημα της 40ετούς πορείας του στη ναυτιλία και η ανάπτυξη της Contships (video)
Το φεστιβάλ ΔΗΛΑRTΒΕΡΗ μεταφέρεται στις 26 Οκτωβρίου λόγω καιρικών συνθηκών
Ο Νικήτας Κακλαμάνης και η κακιά κακία
Από Κουτσόγιωργα σε Βελόπουλο: H ατάκα φτηνή, η δημοκρατία ακριβή
Η Ανατολική Μεσόγειος στο σταυροδρόμι: Από τη ρητορική στη δράση
Η πρόταση της Μελίνας Τραυλού και το «μπλοκ» ΗΠΑ, Κίνας, Ρωσίας, Σαουδικής Αραβίας που ανέτρεψε την έγκριση του Net Zero Framework