• Ναυτιλία

    Γιώργος Μούσκας: Μια σταθερά αξία για τη ναυτιλία της Κύπρου

    Γιώργος Μούσκας, πρόεδρος της ναυτιλιακής εταιρείας Olympia Ocean Carriers Ltd και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κύπρου

    Γιώργος Μούσκας, πρόεδρος της ναυτιλιακής εταιρείας Olympia Ocean Carriers Ltd και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κύπρου


    «Η ζωή μου στη ναυτιλία»: Ο Γιώργος Μούσκας,  πρόεδρος της ναυτιλιακής εταιρείας Olympia Ocean Carriers Ltd και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κύπρου, στις 29 Μαρτίου, στο Gazebo Mare στη Λεμεσό, θα κάνει μια αναδρομή στη ζωή του και στις δραστηριότητες του στη ναυτιλία.

    Ο Ελληνοκύπριος εφοπλιστής έχει πολλά να αφηγηθεί και να μεταδώσει την εμπειρία του στους νέους που θέλουν να ξεκινήσουν μια καριέρα στη θάλασσα και να ξεδιπλώσει, αλλά και να δώσει την ευκαιρία στη ναυτιλιακή κοινότητα να πληροφορηθεί ορισμένα μυστικά της οικογενειακής επιτυχημένης ναυτιλιακής ρότας και κυρίως για τη ζωή του πατέρα του, Κυριάκου Μούσκα, ενός φωτισμένου γενάρχη που από φτωχόπαιδο κατόρθωσε να γίνει σημαίνον στέλεχος της ελληνικής παροικίας του Λονδίνου.

    Ο Γιώργος Μούσκας, διευθύνει τις ναυτιλιακές εταιρείες Zela Shipping Co Ltd και την Olympia Ocean Carriers και διαχειρίζονται σήμερα δέκα πλοία, συνολικής χωρητικότητας άνω των 1,5 εκατομμυρίων τόνων dwt.

    Ειδικότερα, η εταιρεία κατέχει και διαχειρίζεται 7 πλοία Capesize, 2 Bulk Carriers και 1 Panamax. Όλα τα πλοία ταξιδεύουν με την Κυπριακή Σημαία.

    Ο Γιώργος Μούσκας γεννήθηκε στις 14 Ιουλίου 1953 στο Λονδίνο. Είναι γιος του Κυριάκου Μούσκα με καταγωγή από την Αμμόχωστο και της Βενιζέλας (Ζέλας) Λουκαΐδη με καταγωγή από τη Λευκωσία. Είναι παντρεμένος με την Μαίρη Βαβλίτη και έχει αποκτήσει τρία παιδιά.

    Μεγάλωσε στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου πήγε σχολείο και συνέχισε τις σπουδές του στη Νομική επιστήμη.

    Αποφοίτησε το έτος 1976 και αμέσως μετά ο Γιώργος Μούσκας ενσωματώθηκε στην οικογενειακή επιχείρηση, Zela Shipping Co Ltd., εταιρεία που ιδρύθηκε το 1963 από τον πατέρα του Κυριάκο Μούσκα, και τον Ζήνωνα Μούσκα, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος αδερφός του Γιώργου Μούσκα.

    Ο Κυριάκος Μούσκας, αποσύρθηκε από την ενεργό ενασχόληση του στην εταιρεία που ίδρυσε το 1977, προκειμένου να δώσει χώρο και πρωτοβουλίες στα δύο παιδιά του.

    Κυριάκος Μούσκας

    Ο Γιώργος Μούσκας, στα πρώτα του βήματα στη ναυτιλία ασχολήθηκε ως υπεύθυνος για τη ναύλωση δεξαμενόπλοιων, καθώς και με τη διεύθυνση της εταιρείας μαζί με τον αδελφό του.

    Η εταιρεία συνέχισε τις δραστηριότητές της στο Λονδίνο και ειδικεύτηκε σε όλους τους τύπους πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Στις αρχές του 1990, τα δύο αδέρφια, ο Ζήνων και ο Γιώργος, αποφάσισαν να επενδύσουν αποκλειστικά σε πλοία Capesize.

    Το έτος 1997, παραγγέλθηκαν δύο νέα πλοία Capesize στο Νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries στη Νότια Κορέα.

    Η θετική απόδοση των πλοίων, οδήγησε τα δύο αδέρφια το 2002 να ναυπηγήσουν άλλο ένα άλλο αδελφό πλοίο. Ακολούθως, κατασκευάστηκαν πολλά ακόμη πλοία και πραγματοποιήθηκαν εξαγορές μεταχειρισμένων πλοίων διαφόρων τύπων.

    Το 2014, πήραν την μεγάλη απόφαση, στρατηγικής σημασίας και συμβολισμού. Ο Γιώργος και ο Ζήνων, αποφάσισαν να μεταφέρουν τόσο το γραφείο τους στο Λονδίνο όσο και το γραφείο τους στην Αθήνα στη Λεμεσό της Κύπρου, που είναι τόπος καταγωγής τους.

    Ωστόσο, κρίθηκε αναγκαίο να δημιουργήσουν, εκτός από τη Zela Shipping, και μια δεύτερη ναυτιλιακή εταιρεία, τη Olympia Ocean Carriers Ltd.

    Σήμερα, ο Γιώργος Μούσκας , διευθύνει και επιβλέπει ολόκληρη την ναυτιλιακή εταιρεία, με συνεργάτες, τα ανίψια του, παιδιά του Ζήνωνα, Κίκη και Αντώνη, καθώς και με τον γιο του, Κυριάκο.

    Η μετεγκατάσταση της κύριας ναυτιλιακής δραστηριότητας στη Λεμεσό, πριν από χρόνια, έδωσε σημαντική ώθηση στην εταιρεία, δεδομένου ότι αξιοποίησε το ευνοϊκό περιβάλλον που δημιουργήθηκε σταδιακά από τις εκάστοτε κυβερνήσεις της Μεγαλονήσου.

    Η Olympia Ocean Carriers Ltd. επενδύοντας σε σύγχρονα μεταχειρισμένα πλοία καθώς και σε νεότευκτα αναπτύχθηκε με σταθερά βήματα και κινήσεις.

    Το τελευταίο νεότευκτο πλοίο που απέκτησε η εταιρεία είναι ένα πλοίο Capesize, συνολικής χωρητικότητας 182.000, το οποίο παραλήφθη τον Απρίλιο του 2023 στο JMU στην Ιαπωνία και έχει ναυλωθεί με επιτυχία από την παράδοσή του.

    Ο Γιώργος Μούσκας, ασχολήθηκε από τα πρώτα του βήματα με τους συλλογικούς φορείς της ναυτιλίας. Αρχικά στην Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου και αργότερα στην Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών, της οποίας εξελέγη πρόεδρος, θέση που διατήρησε μέχρι το 2016. Σήμερα φέρει τον τίτλο του αντιπροέδρου της Κυπριακής Ένωσης Εφοπλιστών.

    Στη μέχρι τώρα παρουσία του στη ναυτιλία, διετέλεσε: Διευθυντής σε πολλά συμβούλια ναυτιλιακών οργανισμών και P & I Clubs. Επί του παρόντος, είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του UK P & I Defense Club Cyprus.

    Η οικογένεια

    Ο Γιώργος Μούσκας φέρει το όνομα του παππού του, που γεννήθηκε το 1890 στην Αμμόχωστο, όπου και έζησε. Ο Γιώργος Μούσκας παντρεύτηκε με την Ολυμπία, με καταγωγή από την Αμμόχωστο, γόνο της οικογένειας εμπόρων της Αμμοχώστου, Κλεόπα. Απέκτησαν από τον γάμο τους τρία παιδιά, τον Κυριάκο, τον Ανδρέα και τον Ευάγγελο.

    Ο πατέρας του Γιώργου Μούσκα, Κυριάκος Μούσκας, γεννήθηκε στις 25 Νοεμβρίου 1917 στο Κάτω Βαρώσι, τηςΑμμοχώστου.

    Οικογένεια Μούσκα

    Σε μια αφήγηση του, Κυριάκος Μούσκας, αποκάλυψε αρκετά απο τη ζωή του:

    “Είχα μέσα μου τον διακαή πόθο να μορφωθώ. Ετελείωσα το Δημοτικό Σχολείο, αλλά για να συνεχίσω το Γυμνάσιο έπρεπε να πληρώσω δίδακτρα μια λίρα τον χρόνο. Για μένα μία λίρα τον χρόνο ήταν αστρονομικό ποσό. Εννοώ ότι ήμουν απένταρος. Έτσι πήγα στο γραφείο του Δημάρχου της Αμμοχώστου, του Γεωργίου Εφραιμίδη, ο οποίος ήταν επίσης μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Γυμνασίου. Εκείνος μου έδωσε τη μία λίρα και άρχισα τα μαθήματα. Στην αρχή του δεύτερου έτους επήγα πάλι να τον δω και μου έδωσε ξανά μία λίρα. Αλλά για το τρίτο έτος παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα. Όταν επήγα στο γραφείο του με κοίταξε στα μάτια απευθείας πολύ προσεκτικά και μου είπε να πάω να βρω δουλειά. Εάν δεν έχεις τα χρήματα να πληρώσεις για τα δίδακτρα του σχολείου, γιατί θα πρέπει να συνεχίσεις τις σπουδές σου; μου είπε, και μου εζήτησε να φύγω από το γραφείο του.

    Αλλά ήμουν αμετάπειστος και εκάθησα απ’ έξω για πολλές ώρες. Περιμένοντας εκάθησα εκεί από το πρωί μέχρι το βράδυ και τελικά βγήκε έξω από το γραφείο του. Με είδε πως ήμουν ακόμα εκεί περιμένοντας και με πήρε πίσω στο γραφείο του και μου έδωσε ένα φάκελο με χρήματα μέσα. Έτσι την επόμενη μέρα επήγα στο τρίτο έτος στο φημισμένο Γυμνάσιο Αμμοχώστου και συνέχισα τα επόμενα χρόνια μέχρι που τελείωσα τις σπουδές μου. Αυτή ήταν η τελευταία φορά που του εζήτησα χρήματα”.

    Στα 18 του χρόνια, άρχισε να εργάζεται σε ένα ξυλέμπορο στην Αμμόχωστο, με μισθό τριάντα σελίνια το μήνα.

    Τον επόμενο χρόνο, πήρε την μεγάλη απόφαση. Δανείστηκε 20 λίρες Αγγλίας για να καλύψει τα έξοδα του ταξιδιού με το πλοίο από την Κύπρο στην Ελλάδα και μετά από τον Πειραιά στη Μασσαλία και στο Καλαί και πήρε το πλοίο για το Ντόβερ και τέλος με τραίνο από το Ντόβερ στο Λονδίνο.

    Το καλοκαίρι του 1937, ο Κυριάκος Μούσκας, του οποίου το κανονικό όνομα ήταν Κυριάκος Κωνσταντίνου, άλλαξε και επώνυμο με το οικογενειακό παρατσούκλι Μούσκας.

    Ξεκίνησε εργαζόμενος ως γκαρσόνι σε εστιατόριο στην περιοχή του Σόχο. Τις ελεύθερες ώρες του ο Κυριάκος, πήγαινε στην Ελληνοκυπριακή Αδελφότητα, που ήταν επίσης στο Σόχο, και εκεί συνάντησε κατά τις εβδομαδιαίες κοινωνικές συγκεντρώσεις, την Βενιζέλα Λουκαΐδη, την οποία ερωτεύτηκε και τελικά παντρεύτηκε.

    Στις 2 Αυγούστου 1941 η Ζέλα Λουκαίδη -Μούσκα γέννησε το πρώτο παιδί τους παιδί, τον Ζήνωνα. Τότε, ο Κυριάκος βρήκε εργασία στην Ελληνική Ναυτιλιακή Υπηρεσία στην Ελληνική Πρεσβεία, όπου εργάστηκε μέχρι το τέλος του πολέμου. Έτσι άρχισε η σχέση του Κυριάκου με τον κόσμο της Ναυτιλίας και σε εκείνο το γραφείο γνώρισε τα μυστικά της θάλασσας και των πλοίων. Αργότερα, εργάστηκε ως λογιστής στο ναυτιλιακό γραφείο του εφοπλιστή Κωνσταντίνου Μίχαλου.

    Στο μεταξύ, στις 11 Δεκεμβρίου του 1943, η Ζέλα γέννησε το δεύτερο παιδί τους τη Γκλόρια.

     

    Όμως, ο φιλόδοξος Κυριάκος Μούσκας, άνοιξε ένα κατάστημα – υπεραγορά στο Λονδίνο. Αφηγούμενος για την απόφαση του αυτή, είπε:

    “Το είδα σε μία Αμερικάνικη εφημερίδα και σκέφτηκα θα μπορούσε να έχει μεγάλη επιτυχία. Έτσι το 1949, το κατάστημά μου στο Hendon Central άνοιξε επίσημα. Στην αρχή είχε μεγάλη επιτυχία και έγινε μία μεγάλη εμπορική επιχείρηση. Ήρθαν στα εγκαίνια πολλοί δημοσιογράφοι και πλήθος κόσμου. Έγινε μεγάλο γεγονός!”.

    Η προσπάθεια αυτή κράτησε δύο χρόνια. Όπως ομολόγησε ο ίδιος είχε επιλέξει λάθος θέση για το κατάστημα, αλλά ο κυριότερος λόγος ήταν ότι η εποχή που ακόμη οι Λονδρέζοι αγόραζαν τρόφιμα με το δελτίο. Έτσι, πούλησε το κατάστημα -υπεραγορά.

    Ο Κυριάκος, δεν είχε άλλη επιλογή. Η επιστροφή στο χώρο της ναυτιλίας, ήταν μονόδρομος.

    Η πρώτη του κίνηση ήταν να εγγραφεί στο City of London College – πρόκειται για το σημερινό Guildhall University – σε μία τάξη για μαθήματα Ναυτιλίας. Η φοίτηση ήταν διετής και περιλάμβανε σειρά από νυκτερινά μαθήματα.

    Ο Κυριάκος Μούσκας εργαζόταν την ημέρα ως λογιστής, στον Έλληνα εφοπλιστή Γεώργιος Δάμπαση. Εκείνη την περίδο, ο Κυριάκος και η Ζέλα, απέκτησαν και το τρίτο τους παιδί, στις 14 Ιουλίου 1953, τον Γιώργο.

    Στη συνέχεια, ο Κυριάκος Μούσκας, έγινε βοηθός διευθυντή στη ναυτιλιακή εταιρεία του εφοπλιστή Θρασύβουλου Βογιατζίδη και αργότερα έγινε μέλος του Baltic. Για την εμπειρία του αυτή, ο Κυριάκος Μούσκας εξομολογήθηκε:

    “Όταν για πρώτη φορά πήγα στο Baltic και είδα αυτή την τεράστια λειτουργία με χιλιάδες ανθρώπους να εργάζονται πυρετωδώς, τα έχασα. Δεν ήξερα κανέναν παρά ένα κύριο και αυτόν τον ήξερα μόνο από το τηλέφωνο. Αλλά τον βρήκα, του συστήθηκα και του ζήτησα να βοηθήσει, να μου δείξει τι να κάνω. Με πήρε από το χέρι και για τους επόμενους τρεις μήνες έμαθα πώς να ναυλώνω ένα πλοίο”.

    Άλλος ένας που του πρόσφερε τη βοήθειά του ήταν ο Derek Prentis. Τον βοήθησε να μάθει την αγορά, του είπε σε ποιόν να πάει να μιλήσει, τι ήταν ο σωστός ναύλος.

    Εργαζόμενος ως ναυλομεσίτης του Θ. Βογιατζίδη, ο Κυριάκος έβρισκε φορτία που ταίριαζαν στα πλοία της εταιρείας. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, ο Κυριάκος προήχθη σε Γενικό Διευθυντή στη ναυτιλιακή εταιρεία του Θ. Βογιατζίδη, όπου, για την προσφορά του στην εταιρεία του έδωσε μετοχές και έτσι έγινε από τους πρώτους Κύπριους εφοπλιστές. Στον γραφείο του Θ. Βογιατζίδη παρέμεινε έως το 1972.

    Ο εφοπλιστής Τρύφων Κέδρος, μιλώντας για τον Κυριάκο Μούσκα, είπε:

    “Εργαζόταν πολύ σκληρά εξειδικευμένος στη ναύλωση πλοίων τύπου Liberty και ζούσε πράγματι στο Baltic και το Γραφείο του. Το αποτέλεσμα της δουλειάς του ήταν να ξεχωρίζει στο Baltic και να αποκτήσει την εμπιστοσύνη πολλών Ελλήνων Εφοπλιστών που τον συμβουλευόταν. Σαν άτομο τον έβρισκα πολύ ευχάριστο, πολύ τίμιο και αισιόδοξο. Όχι έναν αξιοθρήνητο «ζητιάνο» που θα έβλεπε πάντα την αγορά να πέφτει. Αντίθετα ήταν αισιόδοξος για ανοδική πορεία της αγοράς”.

    Να επισημάνουμε ότι ο Κυριάκος Μούσκας, αποχώρησε από τον εφοπλιστή Γιώργο Δάμπαση επειδή του είχε υποσχεθεί να τον βοηθήσει να αγοράσει δικό του πλοίο και δεν την τήρησε. Την ίδια υπόσχεση είχε δώσει και ο Θ. Βιογιατζίδης.

    Όμως, όταν βγήκε προς πώληση το Liberty, «Ο Επιτυχημένος» (The Successor), το 1963 για 44.500 λίρες Αγγλίας, ο Κυριάκος πήρε τη σπουδαία απόφαση και το αγόρασε. Αλλά, ο τρόπος που το αγόασε έχει σημασία.

    Όπως αφηγήθηκε ο γιος του Ζήνων Μούσκας: “Περίπου στις τρεις το πρωί, τηλεφώνησε στο αφεντικό του και τον ξύπνησε λέγοντάς του: “Θυμάσαι εκείνη την υπόσχεση που μου έδωσες;”. Ο Γ. Βογιατζίδης του απάντησε: “Είναι 3 η ώρα το πρωί Κυριάκο. Ας το συζητήσουμε αύριο…»” Αλλά ο πατέρας μου επέμενε Αυτό δεν μπορεί να συζητηθεί το πρωί. Έχω ήδη κλείσει τη συμφωνία να αγοράσω το πλοίο και χρειάζομαι μια απάντηση για να τη βεβαιώσω στις 9 η ώρα, διαφορετικά χάνεται η ευκαιρία αγοράς και ο Γ. Βογιατζίδης είπε: “Εντάξει, Εντάξει»” και έτσι κι έγινε και αγοράστηκε τοπλοίο».

    Η ίδρυση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Zela Shipping, ήταν γεγονός. Ο Κυριάκος έδωσε το όνομα της γυναίκας του, ως ένδειξη της ευγνωμοσύνης του για εκείνη.

    Το πλοίο γρήγορα αποπληρώθηκε από τις ναυλώσεις του και αυτό τον ενθάρρυνε να αγοράσει άλλα πλοία, όπως το Καναδικό Liberty, που ονομάστηκε «Γκλόρια» από το όνομα της της κόρης του. Ο Κυριάκος συνέχισε να εκσυγχρονίζει τον στόλο του και να αγοράζει περισσότερα πλοία. Το 1968, αγόρασε ένα άλλο, το «Successor» που ήταν μόνο 5 χρονών. Απέκτησε αυτά τα νεώτερα πλοία και είχε πουλήσει τον πρώτο «Successor» για τα διπλά χρήματα που πλήρωσε για να το αγοράσει.

    Στις 23 Σεπτεμβρίου 1962 ο γιος του Κυριάκου, ο Ζήνων, παντρεύτηκε την Ελένη Πίττα στον Καθεδρικό Ναό της Αγίας Σοφίας στο Bayswater, Moscow Road και σε λίγους μήνες μετά, στις 11 Φεβρουαρίου 1963, η κόρη του Γκλόρια παντρεύτηκε τον Γιάγκο Μικελλίδη στον ίδιο Ναό.

    Το 1963, εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο, ο νέος Αρχιεπίσκοπος Θυατείρων, Αθηναγόρας Κοκκινάκης, οποίος αποφάσισε ότι ο Ελληνικός Καθεδρικός Ναός του Αγίου Ανδρέα στο Kentish Town, N.W. London, θα έπρεπε να λειτουργήσει Σχολείο. Απευθύνθηκε στον Κυριάκο Μούσκα προκειμένου να βοηθήσει με τη συλλογή χρημάτων και την κατασκευή του κτιρίου.

    Ζήνων και Γιώργος Μούσκας

    Οι εργασίες του κτιρίου άρχισαν το 1964 και τελείωσαν το 1968. Από την αρχή ο Κυριάκος ως Ταμίας της Σχολικής Επιτροπής, έπαιξε ένα σημαντικό ρόλο, επιβλέποντας την αγορά της γης πίσω από την εκκλησία και κτίσιμό της, τις πληρωμές των αρχιτεκτόνων και των κτιστών και ακόμα την συλλογή χρημάτων οργανώνοντας διάφορες εκδηλώσεις και bazaars.

    Παρ’ όλες τις προσπάθειές του, μόλις ολοκληρώθηκε η ανέγερση του Σχολείου διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν 100.000 λίρες Αγγλίας, οφειλή στην Τράπεζα.

    Τότε, ο Κυριάκος σηκώθηκε σε μια συνεδρίαση του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου και είπε: “Είμαι ο φτωχότερος εδώ αλλά θα δωρίσω £3.000”. Έτσι φιλοτιμήθηκαν όλοι και συνεισέφεραν άλλος £10.000, άλλος £20.000 για να αποπληρωθεί το χρέος.

    Στις 14 Ιουνίου 1969 η γυναίκα του Ζήνωνα, η Ελένη γέννησε την πρώτη εγγονή του Κυριάκου που βαπτίστηκε Ζέλα και στις 4 Ιουλίου 1971 η Ελένη γέννησε τον Κυριάκο (Kiki).

    Το 1972, ο Κυριάκος άφησε το γραφείο του Γ. Βογιατζίδη, για να συγκεντρωθεί στις εργασίες της Zela Shipping.

    Ο Κυριάκος Μούσκας, έχοντας την οικονομική ευχέρεια, μερικά από τα χρήματά του τα επένδυσε σε ένα συγκρότημα διαμερισμάτων στην Αμμόχωστο, τα οποία τελείωσαν το καλοκαίρι του 1973. Εκεί πέρασαν το Πάσχα τους το 1974 ο Ζήνων και η οικογένειά του. Τότε δεν θα μπορούσαν να φανταστούν ότι θα ήταν οι τελευταίοι της οικογένειας που θα χαίρονταν εκεί τις διακοπές τους. Μετά από λίγο καιρό έγινε η εισβολή των Τούρκων.

    Στις 7 Δεκεμβρίου 1975 ο Γιώργος παντρεύτηκε την εκλεκτή της καρδιάς του από τα παιδικά χρόνια τους, τη Μαίρη Βαβλίτη, στον καθεδρικό Ναό της Αγίας Σοφίας στο Bayswater.

    Γιώργος και Μαίρη Μούσκα

    Το 1977 ο Κυριάκος και η Ζέλα  εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα σε ένα διαμέρισμα επάνω σ’ ένα λόφο με θέα τη θάλασσα, στην περιοχή της Βουλιαγμένης. Ο Κυριάκος επίσης άρχισε τις διαδικασίες για να ιδρύσει το Γραφείο της Seascope, ένα παράρτημα της Zela Shipping, το οποίο λειτούργησε ως εταιρεία προσλήψεως πληρωμάτων του εμπορικού ναυτικού.

    Στις 22 Ιανουαρίου 1979 ο Γιώργος και η Μαίρη απέκτησαν το πρώτο τους παιδί την Έλλη και στις 29 Μαρτίου 1982 το δεύτερο παιδί τους τον Κυριάκο, ενώ το τρίτο τους παιδί η Ζέλα γεννήθηκε στις 15 Οκτωβρίου 1989.  Ήταν το έκτο εγγόνι του Κυριάκου.

    Το 1978, ο Κυριάκος, αγόρασε ένα μεγάλο διαμέρισμα 3.500 τ.μ. στο περιζήτητο Orchand Court στην πλατεία Portman.

    Ήταν η πρώτη κατοικία του Γενικού Προξένου της Ελλάδας στο Λονδίνο και αυτό το ίδιο διαμέρισμα χρησιμοποιούσε και ο στρατηγός De Gaulle τότε για τις συναντήσεις της Γαλλικής Κυβέρνησης που ήταν σε εξορία κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου.

    Ο Κυριάκος Μούσκας έφυγε από τη ζωή στις 12 Σεπτεμβρίου 2001 σε ηλικία 83 ετών.

    Διαβάστε επίσης

    Σε ξέφρενους αποκριάτικους ρυθμούς ο Δήμος Πειραιά – Μεγάλο πάρτι καρναβαλιστών στη Πλατεία Κοραή

    Η DryDel Shipping του Κώστα Δελαπόρτα παρέλαβε το νεότευκτο Twin Delight

    Βαλέντιος Βαλεντής (Pyxis Tankers): Με την ρευστότητα που διαθέτουμε μπορούμε να αγοράσουμε τρία πλοία



    ΣΧΟΛΙΑ