• Ναυτιλία

    Γιατί τρεις κολοσσοί εμπορίας πετρελαίου αναζητούν supertankers

    • Bloomberg

    tanker VLCC


    Τρεις από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορίας πετρελαίου παγκοσμίως αναζητούν supertankers για να αποθηκεύσουν αργό πετρέλαιο στη θάλασσα, καθώς η βιομηχανία προσπαθεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της υπεραφθονίας που έχει δημιουργηθεί μετά από το ξέσπασμα του κοροναϊού στην Κίνα.

    Οι κολοσσοί Vitol SA, Royal Dutch Shell Plc και Litasco SA περιλαμβάνονται στις εταιρείες που αναζητούν supertankers για αποθήκευση, καθώς η βουτιά που σημείωσε η ζήτηση από την Κίνα λόγω του ιού έχει οδηγήσει σε αναβολές τις παραδόσεις φορτίων, αναφέρουν ναυλομεσίτες και έμποροι πετρελαίου. Δύο ναυτιλιακές που διαθέτουν δεξαμενόπλοια επισήμαναν την περασμένη εβδομάδα ότι παρατηρείται αύξηση στη ζήτηση για αποθήκευση, χωρίς να κατονομάζουν τις εταιρείες που έχουν υποβάλλει αιτήματα.

    Ενώ η ανάγκη για πλωτή αποθήκευση δεν προκαλεί μεγάλη εντύπωση στην αγορά πετρελαίου, αφού η βασική πηγή αύξησης της ζήτησης -η Κίνα- έχει πληγεί από το ξέσπασμα του ιού, εν τούτοις δείχνει την κλίμακα της αγοραστικής αδυναμίας στην ασιατική χώρα. Η αποθήκευση δεν φαίνεται επικερδής και η διατήρηση των βαρελιών στη θάλασσα είναι κατά κανόνα πιο ακριβή από τις χερσαίες επιλογές αποθήκευσης.

    Για τις εταιρείες Shell και Vitol, τα αιτήματα αφορούν απλώς την εξεύρεση πλοίων για αποθήκευση των βαρελιών για μερικές εβδομάδες ή και μήνες. Οι έμποροι ζητούν μερικές φορές την τακτική ναύλωση πλοίων στην οποία περιλαμβάνονται και οι επιλογές αποθήκευσης. Οι υπάλληλοι και των τριών εταιρειών αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

    Τα συμβόλαια Απριλίου του brent σημείωσαν άνοδο κατά 1,4% στη Σιγκαπούρη την Τρίτη. Βρίσκονταν σε discount κατά περίπου 30 σεντς σε σχέση με τα συμβόλαια του Μαΐου.

    Δεν είναι ξεκάθαρο αν κάποια από τις εταιρείες έχει ήδη κλείσει συμφωνία για πλοίο, καθώς οι έμποροι μερικές φορές ζητούν πρώτα τις τιμές για να υπολογίσουν τη βιωσιμότητα της εμπορικής πράξης.

    Τα κινεζικά διυλιστήρια έχουν περικόψει την ποσότητα αργού που μετατρέπουν σε καύσιμα κατά περίπου 15% – μια μείωση περίπου 2 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως – καθώς το θανατηφόρο ξέσπασμα του ιού εμποδίζει τις μετακινήσεις των ανθρώπων και πλήττει τη ζήτηση για ταξίδια.

    Το κόστος της ναύλωσης ενός πολύ μεγάλου τάνκερ μεταφοράς αργού, VLCC,  χωρητικότητας 2 εκατομμυρίων βαρελιών ανέρχονταν σε 30.000-33.000 δολάρια ημερησίως, δήλωσαν δύο ναυλομεσίτες. Αν και η σύμβαση μεταφοράς ενός μηνός που διαμορφώνεται περίπου στα 30 σεντ ανά βαρέλι θα ήταν ανεπαρκής για να αντισταθμίσει το συνολικό κόστος της ναύλωσης του supertanker, καλύπτει εν μέρει τα έξοδα.

     



    ΣΧΟΛΙΑ