• Ναυτιλία

    Γιατί πέφτουν οι τιμές των panamaxes

    Atlas B


    Σε σταθερή πτώση βρίσκονται τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι τιμές ναύλωσης πλοίων panamax ξηρού φορτίου, με τους αναλυτές να αποδίδουν την πτωτική αυτή πορεία σε μία σειρά παραγόντων.

    Ο δείκτης Baltic Exchange Panamax καταγράφει από τις 14 Οκτωβρίου μία πτώση της τάξεως του 21,5%, στις 1.512 μονάδες, ενώ η μέση τιμή ναύλωσης για ένα πλοίο 82.000 dwt περίπου έχει υποχωρήσει στο ίδιο διάστημα κατά 20,7%, στα 13.109 δολάρια ημερησίως.

    Κατά τον Randy Giveans, αναλυτή της Jefferies, υπάρχουν τέσσερις λόγοι για την πτώση αυτή, και ένας από αυτούς είναι η αποδυνάμωση των προοπτικών για τις εμπορικές σχέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, με τις εξαγωγές σιτηρών και σόγιας από τις ΗΠΑ προς την Κίνα να υποφέρουν λόγω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των δυο χωρών και την εποχικότητα, ενώ οι πρόσφατες γιορτές μείωσαν τις ναυλώσεις.

    Επιπλέον, η πρόσφατη απαγόρευση εξαγωγών νικελίου από την κυβέρνηση της Ινδονησίας έχει και αυτή επηρεάσει αρνητικά την αγορά.

    Από την πλευρά του, ο Greg Lewis, αναλυτής της BTIG, εκτιμά πως η πτωτική τάση ενδεχομένως να αποτελεί απλώς μία διόρθωση, καθώς οι τιμές των capesizes είναι σχεδόν διπλάσιες, στα 24.637 δολάρια ημερησίως, αντανακλώντας μία τάση του παρελθόντος. Παράλληλα, υποστηρίζει, η υπερπροσφορά τονάζ στον Αμερικανικό Κόλπο έχει πιέσει προς τα κάτω τις τιμές των panamaxes στην περιοχή αυτή.

    Ο Giveans επίσης επισημαίνει ότι οι τιμές των capesizes επωφελούνται από το γεγονός ότι πολλά πλοία παροπλίζονται προσωρινά για να εξοπλιστούν με scrubbers, κάτι που δεν ισχύει για την αγορά των panamaxes.

    Ένας άλλος αναλυτής, ο Jon Chappell της Evercore ISI, πιστεύει ότι η για την πτώση ευθύνεται η συμπλήρωση του πλαφόν των εισαγωγών άνθρακα στην Κίνα και το γεγονός ότι η Λατινική Αμερική ξεμένει από σόγια. «Αν και οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος συνεχίζουν να βελτιώνονται, τα κύρια αγαθά για την αγορά των panamaxes αντιμετωπίζουν κάποιες προκλήσεις», αναφέρει, σύμφωνα με το TradeWinds.

     



    ΣΧΟΛΙΑ