• Ναυτιλία

    Γ. Κούστας: Η ναυτιλιακή που βάζει πλώρη για το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και η σχέση της με την Danaos Corp

    • Newsroom
    Γιάννης Κούστας

    Γιάννης Κούστας Πηγή: Money Marine


    Η προγραμματισμένη για το νέο έτος αρχική δημόσια προσφορά (IPO) της εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ZΙΜ Integrated Shipping, με στόχο την εισαγωγή των μετοχών της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, θα μπορούσε να ωφελήσει την ήδη εισηγμένη στη αμερικανική αγορά ναυτιλιακή Danaos Corp, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα. 

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο ενημερωτικό δελτίο που κατέθεσε η ZΙΜ, η εταιρεία του κ. Κούστα είναι ο τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της, καθώς κατέχει ποσοστό 10,2%.

    Η νέα εισαγωγή, αν στεφθεί με επιτυχία, θα αποτελέσει την πρώτη IPO ναυτιλιακής εταιρείας στις ΗΠΑ από το 2018 και σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές η αξίας της θα μπορούσε να διαμορφωθεί σε 1,5 δισ. δολάρια.

    Σύμφωνα με τον αναλυτή J Mintzmyer της Value Investor’s Edge, με βάση τις αρχικές εκτιμήσεις, το ποσοστό της Danaos στη ZΙΜ θα μπορούσε να αποτιμηθεί σε 100 με 150 εκατ. δολάρια. Το όφελος που μπορεί να έχει η Danaos από τη συγκεκριμένη επένδυση, δεν έχει αποτυπωθεί στην τιμή της μετοχής της, η οποία την Δευτέρα έκλεισε στα 21,76 δολάρια, καταγράφοντας κέρδη 1,54%.

    Η ναυτιλιακή δεν έχει ακόμη γνωστοποιήσει αν θα διατηρήσει τη συμμετοχή της στην ZIM κατά τη αρχική δημόσια προσφορά ή θα πουλήσει μετοχές.

    Η ΖIM Integrated Shipping Services, είναι μια ισραηλινή ναυτιλιακή που δραστηριοποιείται στην μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, με στόλο χωρητικότητας άνω των 320K TEU. Η εταιρεία υπέβαλε στις 30 Δεκεμβρίου 2020, αίτηση στη SEC για αρχική δημόσια προσφορά, προκειμένου να συγκεντρώσει έως και 100 εκατ. δολάρια.

    Σύμφωνα με το ενημερωτικό της, βασικός μέτοχος της με ποσοστό 32% είναι η Kenon Holdings, εταιρεία που ελέγχει ο Ισραηλινός μεγιστάνας Idan Ofer και ακολουθεί η Deutsche Bank,  με ποσοστό 16,7%.

    Η Danaos απέκτησε μερίδιο στη ZΙΜ, η οποία ναυλώνει πλοία της, το 2014 κατά τη διάρκεια αναδιάρθρωσης της εταιρείας. Έκτοτε η ελληνική ναυτιλιακή παρέμεινε μέτοχος της ισραηλινής εταιρείας και μάλιστα πριν από μερικούς μήνες προχώρησε σε αγορές μετοχών αυξάνοντας το ποσοστό της.

    Πρόκειται για την τέταρτη προσπάθεια της ZIM να εισαχθεί στο χρηματιστήριο από τότε που ανέλαβε τα ηνία της η οικογένεια Ofer, το 2004. Η προηγούμενη δεκαετία ήταν για την εταιρεία αρκετά δύσκολη, όπως συνέβη για τις περισσότερες εταιρείες του κλάδου των containerships, και αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει δύο μεγάλες αναδιαρθρώσεις χρεών.

    Το νέο, φιλόδοξο εγχείρημα αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την αγορά, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια οι επιτυχημένες αρχικές δημόσιες προσφορές στον κλάδο της ναυτιλίας ήταν σπάνιες.

    Ωστόσο, σύμφωνα με τους αναλυτές η συγκυρία είναι καλή, δεδομένου ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων είναι ισχυρή αυτή την περίοδο, τα βιβλία παραγγελιών διαμορφώνονται σε χαμηλά επίπεδα για τα τάνκερ και το ξηρό φορτίου και το 2021 θα μπορούσε να αποτελέσει ένα έτος με καλύτερος προοπτικές για τη ναυτιλία στις κεφαλαιαγορές.

    Signal Ocean: Από τα product tankers θα ξεκινήσει η ανάκαμψη της ναυτιλίας

    Οι εκτιμήσεις των αναλυτών για την πορεία της ναυτιλίας το 2021 – Ποιους τομείς ξεχωρίζουν

    Κορυφαία η ελληνική ναυτιλία για άλλη μια χρονιά στα AMVER Awards 2020

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ