• Ναυτιλία

    Γ. Αγγελικούσης: H νέα συμφωνία της Maran Gas στην αγορά των FSRU

    Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά) με την κόρη του Μαρία Αγγελικούση (δεξιά)

    Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά) με την κόρη του Μαρία (δεξιά)


    Σημαντική συμφωνία για την εκμετάλλευση της μοναδικής πλωτής πλατφόρμας FSRU του στόλου της πέτυχε η Maran Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση με την αμερικανική εταιρεία Excelerate Energy L.P.

    Ειδικότερα, η ελληνική ναυτιλιακή υπέγραψε πενταετή συμφωνία γυμνής ναύλωσης της πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU), Hull 2477, που βρίσκεται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME). Η FSRU προόκειται να παραδοθεί τον Απρίλιο 2020, οπότε και θα ξεκινήσει η ναύλωση της.

    Σημειώνεται ότι εντός της πενταετίας η Excelerate θα έχει το δικαίωμα να εξαγοράσει την μονάδα, η οποία έχει χωρητικότητα αποθήκευσης 173,400 m3, ενώ θα μπορεί να λειτουργεί τόσο ως FSRU όσο και ως μεταφορέας LNG.

    Η Hull 2477 θα εισέλθει στο στόλο της Excelerate που αποτελείται από εννέα FSRU, όλες κατασκευασμένες στο ίδιο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο. Η θυγατρική της αγοράστριας εταιρείας, Excelerate Technical Management, θα αναλάβει τη διαχείριση του πλοίου.

    Ο ιδιοκτήτης της Excelerate, George B. Kaiser επισήμανε: “Είμαστε ευχαριστημένοι που η Excelerate προχώρησε στη συγκεκριμένη συμφωνία με την Maran Gas, κορυφαία ναυτιλιακή εταιρεία του κλάδου μεταφοράς LNG. Ο αυξανόμενος στόλος της αποτελεί μαρτυρία για το όραμα και τη δέσμευση του Γιάννη Αγγελικούση στη βιομηχανία του LNG.”

    Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά) και ο πρόεδρος της Excelerate, Steven Kobos

    Από την πλευρά του ο Έλληνας εφοπλιστής σχολίασε: “Πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη συναλλαγή αξιοποιεί τα δυνατά σημεία των δύο εταιρειών μας. Η Excelerate είναι ηγέτης στην αγορά των  FSRU και είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε εξασφαλίζοντας έτσι ένα παραγωγικό μέλλον για αυτή την υπερσύγχρονη πλατφόρμα FSRU.”

    Σημειώνεται ότι η Maran Gas πραγματοποίησε το 2017 την πρώτη της παραγγελία FSRU, με option για μία δεύτερη παραγγελία. Ωστόσο, στην πορεία άλλαξε στρατηγική και μετέτρεψε τη δεύτερη πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) σε νεότευκτο πλοίο LNG.

    Πηγές προσκείμενες στην εταιρεία υποστήριξαν ότι ο ισχυρός εφοπλιστής προτίμησε να τελικά να εστιάσει στα πλοία μεταφοράς LNG, όπου υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία δύο χρόνια. 

    Η Maran Gas διαθέτει στόλο με 30 πλοία μεταφοράς υγορποιημένου φυσικού αερίου, ενώ έχει άλλα 14 υπό κατασκευή, συμπεριλαμβανομένης και της πλωτής πλατφόρμας FSRU.



    ΣΧΟΛΙΑ