• Ναυτιλία

    Γ. Αλαφούζος: Νέα συμφωνία από την Okeanis Eco Tankers

    Γιάννης Αλαφούζος

    Γιάννης Αλαφούζος. Μέτοχος Okeanis Eco Tankers


    Η ναυτιλιακή Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, προχώρησε σε μία ακόμη συμφωνία sale and leaseback με τη νορβηγική Ocean Yield, συμφερόντων του του εφοπλιστή Kjell Inge Rokke.  

    Ειδικότερα, η Ocean Yield συμφώνησε να εξαγοράσει το μοντέρνο suezmax δεξαμενόπλοιο Milos στην τιμή των 56 εκατ. δολαρίων με ναύλωση του γυμνού πλοίου για 13 χρόνια στην Okeanis Eco Tankers.

    Η τιμή πώλησης περιλαμβάνει πίστωση του πωλητή ύψους 7 εκατ. δολαρίων, με αποτέλεσμα η καθαρή τιμή να διαμορφώνεται στα 49 εκατ. δολάρια.

    Το Miloς θα αποφέρει περίπου 18 εκατ. δολάρια μετρητά στη ναυτιλιακή μόλις παραδοθεί στην Ocean Yield κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019, ενώ ένα μέρος των κεφαλαίων που θα εισπράξει από την πώληση, περίπου 31 εκατ. δολάρια, θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή υφιστάμενου δανείου. Παράλληλα η Okeanis Eco Tankers θα έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει και πάλι το πλοίο κατά τη διάρκεια της περιόδου ναύλωσης.

    Το πλοίο, χωρητικότητας  57,500-dwt  κατασκευάστηκε το 2016 στο ναυπηγείο Sungdong Shipbuilding της Κορέας και είναι αδελφό πλοίο του suezmax Poliegos, που κατέχει η Ocean Yield.

    Ο CEO της Ocean Yield, Lars Solbakken επισήμανε σχολιάζοντας τη συμφωνία τα εξής: «Είμαστε ευχαριστημένοι για την επέκταση της συνεργασίας μας με την Okeanis Eco Tankers, με την απόκτηση ενός ακόμη μοντέρνου suezmax τάνκερ.»

    H συγκεκριμένη συμφωνία leaseback είναι η τρίτη κατά σειρά μεταξύ των δύο εταιρειών, καθώς προηγήθηκαν μία ακόμη για ένα suezmaz και μία που αφορά σε τέσσερα VLCCs.

    Η Okeanis Eco Tankers εισήλθε στο τέλος Ιουνίου 2018 στο χρηματιστήριο της Νορβηγίας και άντλησε μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης 100 εκατ. δολ. Ο στόλος της αποτελείται από τρία τάνκερ aframaxes και τρία suezmaxes, ενώ έχει υπό κατασκευή ένα ακόμη suezmaz και οκτώ VLCCs, τα οποία θα παραλάβει το 2019.

    Η εταιρεία έχει εστιάσει σε πλοίο οικολογικών προδιαγραφών, τα οποία διαθέτουν scrubbers.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Πρώτοι οι Έλληνες εφοπλιστές στη μεταφορά φορτίων αμερικανικού LNG. Οι πρωταγωνιστές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ευ. Τοπούζογλου: Στα δικαστήρια με την Torm για δύο τάνκερ. Τι ζητά η First Ship Lease

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Γ. Οικονόμου: H DryShips περνά στην αντεπίθεση και απαντά στους μετόχους της



    ΣΧΟΛΙΑ