Ναυτιλία

Ευ. Πιστιόλης: Το νέο στοίχημα της Central Group στα τάνκερ MR2

Ευάγγελος Πιστιόλης

Ευάγγελος Πιστιόλης, εφοπλιστής Top Ships


Τρία ακόμα νεότευκτα τάνκερ MR2 χωρητικότητας 50.000 dwt παρήγγειλε από τα ναυπηγεία Hyundai Mipo η ναυτιλιακή Central Group του Έλληνα εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, ρίχνοντας ακόμα περισσότερο το βάρος στη συγκεκριμένη αγορά.

Με τις τρεις αυτές παραγγελίες, που προγραμματίζονται προς παράδοση μέσα στο α’ τρίμηνο 2021, οι συνολικές παραγγελίες νεότευκτων τάνκερ MR2 της εταιρείας σε διάφορες γιάρδες των ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries ανέρχονται πλέον σε 19, με τα 7 από αυτά τα πλοία να είναι ήδη υπό κατασκευή. Η εταιρεία έχει παραγγείλει συνολικά 23 τάνκερ από τον όμιλο Hyundai τα τελευταία πέντε χρόνια, αξίας άνω των 900 εκατ. δολαρίων.

Οι νέες παραγγελίες αναμένεται να στοιχίσουν στον Έλληνα εφοπλιστή περίπου 120 εκατομμύρια δολάρια.

Η Central Group εξειδικεύεται στα τάνκερ MR2 εδώ και δύο δεκαετίες, και τώρα εκτιμάται πως ο κλάδος αυτός θα επωφεληθεί από τους νέους κανονισμούς του IMO για τις εκπομπές ρύπων, καθώς εικάζεται ότι λόγω των κανονισμών θα υπάρξει μεγαλύτερος όγκος μεταφορών διυλισμένων παραγώγων πετρελαίου ανά τον κόσμο. Επιπλέον, περισσότερα από τα μισά τάνκερ που έχει παραγγείλει η εταιρεία τα τελευταία 5 χρόνια έχουν εξοπλιστεί ή πρόκειται να εξοπλιστούν με scrubbers.

«Εν όψει του IMO 2020, είμαστε τώρα σε όσο το δυνατόν καλύτερη θέση», δήλωσε στο TradeWinds ο Ευάγγελος Πιστιόλης.

Σημειωτέον ότι τα τρία νέα τάνκερ που παρήγγειλε η Central Group δεν έχουν εξασφαλίσει ναύλωση, και πιθανόν να επωφεληθούν από τις υψηλότερες τιμές ναύλωσης μετά την παράδοσή τους, αν επιβεβαιωθούν οι προσδοκίες για άνοδο στην αγορά.

Δύο ακόμα από τα πλοία που έχει παραγγείλει η Central Group δεν έχουν εξασφαλισμένη ναύλωση, ενώ άλλα δύο έχουν εξασφαλίσει ναύλωση από την Trafigura για τρία χρόνια έναντι 17.500 δολαρίων ημερησίως.

«Η δημοφιλία των MR2 παραμένει σε πλήρη ισχύ. Μένει να δούμε αν αυτό το στοίχημα θα κερδηθεί», ανέφεραν πρόσφατα σε έκθεσή τους ναυλομεσίτες της Intermodal.


ΣΧΟΛΙΑ