• Ναυτιλία

    Επενδύσεις 4,23 δισ. δολαρίων σε νέα πλοία από τους Έλληνες εφοπλιστές

    (επάνω) Μ. Αγγελικούση, Β. Μαρινάκης, Γ. Προκοπίου (μέση) Ι. Κούστας, Π. Χατζηιωάννου, Γ. Οικονόμου (κάτω) Ν. Τσάκος, Αρ. Πίττας, Χρ. Οικονόμου

    (επάνω) Μ. Αγγελικούση, Β. Μαρινάκης, Γ. Προκοπίου (μέση) Ι. Κούστας, Π. Χατζηιωάννου, Γ. Οικονόμου (κάτω) Ν. Τσάκος, Αρ. Πίττας, Χρ. Οικονόμου


    Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζουν τις παραγγελίες νέων πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές, έχοντας επενδύσει από τις αρχές του έτους κεφάλαια 4,23 δισ. δολαρίων για την ενίσχυση των στόλων τους.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, έχουν κλείσει συμφωνίες για την κατασκευή 55 πλοίων, με το ενδιαφέρον τους να εστιάζεται στα containerships και στα LNG carriers.

    Η αγορά των νεότευκτων παρουσίασε αξιοσημείωτη ανάκαμψη την τελευταία εβδομάδα, με αρκετές νέες συναλλαγές να έρχονται στο φως, αναφέρει η Allied Shipbroking. Η αυξημένη κινητικότητα που σημειώνεται τελευταία στην αγορά μπορεί να οφείλεται σε κάποιο βαθμό και στην άρση των μέτρων περιορισμού στη Σαγκάη που είχε ως αποτέλεσμα την εκ νέου έναρξη λειτουργίας πολλών μεγάλων ναυπηγείων.

    Σύμφωνα με την VV η Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση, έχει κλείσει από τις αρχές του έτους συμφωνίες για τη ναυπήγηση τεσσάρων LNG carriers συνολικού κόστους 857 εκατ. δολαρίων.

    Η πρώτη παραγγελία που έγινε γνωστή τον Ιανουάριο αφορούσε στην άσκηση option προηγούμενης συμφωνίας της Maran Gas με τα ναυπηγεία DSME της Νοτίου Κορέας, για την ναυπήγηση δύο ακόμη πλοίων μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 174.000 cbm, το κόστος των οποίων, εκτιμάται από την VesselsValue, στα 420 εκατ. δολάρια. Τον Φεβρουάριο ακολούθησε η παραγγελία δύο ακόμη πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα παραλάβει η ναυτιλιακή το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

    Στο μεταξύ, πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτή την εβδομάδα η Maran Gas έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση άλλων δύο πλοίων μεταφοράς LNG στο DSME, συνολική επένδυση ύψους 233,7 εκατ. δολαρίων.

    Στην ενίσχυση του στόλου της με τρία LNG carriers προχώρησε η ναυτιλιακή Dynagas του Γιώργου Προκοπίουσύμφωνα με την Seasure Shipbroking.

    Η εταιρεία έχει συνάψει συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai HI για την κατασκευή τριών πλοίων μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 200.000 cbm έκαστο, με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται στα 703 εκατ. δολάρια, κατά την VV. Η παράδοσή τους αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2025.

    Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η Capital Maritime του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη έχει πραγματοποιήσει από τις αρχές του έτους παραγγελίες νέων πλοίων συνολικής αξίας άνω των 750 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι από το καλοκαίρι του 2020 και μετά η ναυτιλιακή έχει προχωρήσει σε ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα ναυπήγησης στον χώρο της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά και παγκοσμίως με 34 πλοία αυτή την στιγμή υπό παραγγελία, αξίας άνω των 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Έξι πλοία χωρητικότητας 7.000 – 8.000 teu έχει παραγγείλει η η ναυτιλιακή Danaos Corporation συμφερόντων του εφοπλιστή δρ. Γιάννη Κούστα, τα οποία θα παραλάβει μεταξύ Μαρτίου και Σεπτεμβρίου 2024. Σύμφωνα με την VesselsValue πρόκειται για επένδυση ύψους 559 εκατ. δολαρίων.

    Η TMS Cardiff Gas, που διευθύνει ο Χρήστος Γ. Οικονόμου παρήγγειλε δύο νεότευκτα πλοία LNG στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries. Η αξία των δύο αδελφών πλοίων ανέρχεται σε 230 εκατομμύρια δολάρια έκαστο.

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή Euroseas, του Αριστείδη Πίττα, έχει κλείσει από τις αρχές του έτους τρεις συμφωνίες για την κατασκευή συνολικά επτά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η συνολική του επένδυση σύμφωνα με τη VesselsValue ανέρχεται σε 273 εκατ. δολάρια.

    Η εταιρεία διαθέτει στόλο 18 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος με την ολοκλήρωση του ναυπηγικού της προγράμματος θα αυξηθεί στα 27 πλοία, χωρητικότητας περίπου 81.071 teu.

    Στην παραγγελία έξι πλοίων έχει προχωρήσει η Tsakos Shipping and Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου, συνολικής αξίας 257 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.

    Τέσσερα φορτηγά πλοία έχει παραγγείλει η ναυτιλιακή TMS Dry, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου.

    Η Intermodal αναφέρει ότι ο ισχυρός εφοπλιστής έκλεισε συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Nantong Xiangyu για την κατασκευή τεσσάρων bulkers χωρητικότητας 63,500 dwt, στην τιμή των 32,5 εκατ. δολαρίων έκαστο, συνολικά 130 εκατ. δολ.

    Τα πλοία θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2024.

    Η ναυτιλιακή εταιρεία Globus Maritime του Αθανάσιου Φειδάκη έχει παραγγείλει φέτος τρία πλοία bulker τα οποία θα παραλάβει μέχρι το τέλος του 2024. Πρόκειται για επένδυση ύψους 107,8 εκατ. δολαρίων σύμφωνα με την VV.

    Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η Almi Marine συμφερόντων του εφοπλιστή Κώστα Φωστηρόπουλου, συμφώνησε με το ναυπηγείο Dalian Cosco KHI Ship Engineering την κατασκευή τριών ultramax συνολικής αξίας 106,17 εκατ. δολαρίων, τα οποία θα παραλάβει το 2024.

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου παρήγγειλε δύο kamsarmax 82.500 dwt στην Κίνα, αυξάνοντας το βιβλίο παραγγελιών της στα 10 πλοία.

    Διαβάστε ακόμη:

    Πλούσιος διάλογος για τη ναυτιλία στο συνέδριο της Capital Link – Τι είπαν Προκοπίου, Μαρινάκης, Τσάκος, Κούστας

    Πρώτα σε παραγγελίες τα Ναυπηγεία της Νότιας Κορέας



    ΣΧΟΛΙΑ