• Ναυτιλία

    Ελληνικό άρωμα στις πρώτες αγοραπωλησίες πλοίων του νέου έτους

    • Εριέττα Κομνηνού
    Οι εφοπλιστές κ. Ευάγγελος Μαρινάκης και Γιώργος Οικονόμου

    Οι εφοπλιστές κ. Ευάγγελος Μαρινάκης και Γιώργος Οικονόμου


    Αυξημένη κινητικότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων, κυρίως τάνκερ, σημειώθηκαν κατά τις πρώτες ημέρες του νέου έτους, σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες, με τους Έλληνες εφοπλιστές να κάνουν αισθητή την παρουσία τους.

    Αρκετά μεταχειρισμένα δεξαμενόπλοια VLCC αλλά και ένα νεότευκτο με scrubbers άλλαξαν χέρια, κατά πληροφορίες, ή η πώληση τους βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση, σηματοδοτώντας ένα δυναμικό ξεκίνημα στην αγορά των τάνκερ για το 2020.

    Μεταξύ άλλων, η Anchor Shipbroking στο εβδομαδιαίο της report αναφέρει ότι το χωρητικότητας 305,994-dwt Rigdebury Pride (κατασκευής 2000) πουλήθηκε έναντι 25 εκατ. δολαρίων σε Έλληνα πλοιοκτήτη.

    Σε ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή, πέρασε σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική και το μικρότερης χωρητικότητας τάνκερ Northern Pearl (108,468 dwt και κατασκευής 1999), με την τιμή εξαγοράς του να κυμαίνεται στα 7,8 εκατ. δολάρια.

    Άλλες πηγές αναφέρουν ότι η Capital Maritime & Trading, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, εξαγόρασε από ιαπωνική εταιρεία το χωρητικότητας 299, 998-dwt τάνκερ Jin Ei (κατασκευής 2005), στην τιμή των 35 εκατ. δολαρίων.

    Τα VLCCs Nectar, Nautica και Noble (χωρητικότητας 307,300 dwt, κατασκευής 2008, στο ναυπηγείο Dalian Shipbuilding Industry Corp) πουλήθηκαν στην TSFL στη συνολική τιμή των 126 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους σύμφωνα με τη VV διαμορφώνεται στα 134,28 εκατ. δολάρια.

    Μία παράξενη συμμαχία

    Την ίδια ώρα πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, ο Ισραηλινός δισεκατομμυριούχος Idan Ofer και ο Νορβηγός επιχειρηματίας Oystein Stray Spetalen βρίσκονται πίσω από την εξαγορά του νεότευκτου τάνκερ VLCC που πούλησε η Hartree Maritime Partners έναντι 106 εκατ. δολαρίων.

    Πρόκειται για το χωρητικότητας 300,000-dwt δεξαμενόπλοιο Lady (κατασκευής 2020) που είναι εξοπλισμένο με scrubbers και θα παραδοθεί από το ναυπηγείο DSME στις 20 Ιανουαρίου.

    Αναλυτές υποστηρίζουν ότι πρόκειται για μία απρόσμενη συμμαχία που το πιο πιθανό είναι να αποτελεί μία ευκαιριακή συμφωνία εν μέσω των θετικών προοπτικών που διαγράφονται για την αγορά των τάνκερ.

    Πηγές από το Λονδίνο αναφέρουν ότι η συμφωνία των τριών πιθανόν να έκλεισε κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων στην Καραϊβική, ενώ η πώληση πραγματοποιήθηκε από την Clarksons.

    Το Lady είναι ένα από τα τέσσερα VLCC που παρήγγειλε η Hartree. Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι έχει πουληθεί ένα ακόμη τάνκερ από την τετράδα αλλά η πληροφορία δεν έχει επιβεβαιωθεί.

    Ναυλωτές επισημαίνουν ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τα πλοία που είναι εξοπλισμένα με scrubbers, τα οποία μπορούν να εξασφαλίσουν στους ιδιοκτήτες τους υψηλότερα ναύλα. Μάλιστα περαιτέρω ώθηση στα ναύλα των πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου έδωσε την τελευταία εβδομάδα και η ένταση που επικρατεί στη Μέση Ανατολή.

    “Υπάρχουν πολλά μετρητά διαθέσιμα να γεμίσουν τα ταμεία όσων έχουν πλοία”, αναφέρει χαρακτηριστικά στέλεχος ναυλομεσιτικής εταιρείας, θέλοντας να τονίσει ότι η δραστηριότητα στην αγορά των τάνκερ θα παραμείνει αυξημένη.

     



    ΣΧΟΛΙΑ