Ναυτιλία

Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύσεις 2,7 δισ. δολ. σε νεότευκτα LNG carriers και containerships το πρώτο τρίμηνο


Νέες παραγγελίες containerships και LNG carriers ύψους 2,7 δισ. δολαρίων έχουν πραγματοποιήσει από τις αρχές του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές, ακολουθώντας την τάση της παγκόσμιας αγοράς.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 σύμφωνα με την VesselsValue, έχουν κλείσει συμφωνίες για την κατασκευή 24 containerships συνολικής αξίας 1,16 δισ. δολαρίων και επτά LNG carriers αξίας 1,56 δισ. δολαρίων.

Το ίδιο τρίμηνο του 2021 οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων των ελληνικών ναυτιλιακών ανέρχονταν στα 2,9 δισ. δολάρια, ωστόσο η στρατηγική ήταν διαφορετική, με το μεγαλύτερο ποσό των επενδύσεων, 1,5 δισ. δολάρια, να κατευθύνεται στην αγορά των τάνκερ.

Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της VV, κατά το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2021, οι Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν παραγγείλει 23 τάνκερ, 10 containerships αξίας 726 εκατ. δολαρίων, εννέα LPG carries αξίας 519 εκατ. δολαρίων και έξι bulkers αξίας 158 εκατ. δολαρίων.

Οι νέες παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών το πρώτο τρίμηνο του 2022

Στο report της η Allied Shipbroking αναφέρει ότι η ναυπηγική αγορά συνέχισε να παρουσιάζει δυναμική αυτή την εβδομάδα, δεδομένου του σταθερού αριθμού νέων project που γίνονται γνωστά. Ταυτόχρονα, επισημαίνει ότι αντανακλά της ισχυρή αγορά εμπορευματοκιβωτίων, με πολλές παραγγελίες να αφορούν τον συγκεκριμένο τομέα.

Οι νέες παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών το πρώτο τρίμηνο του 2021

Οι μεγαλύτερες παραγγελίες LNG

Σύμφωνα με την VV η Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση, έχει κλείσει από τις αρχές του έτους συμφωνίες για τη ναυπήγηση τεσσάρων LNG carriers συνολικού κόστους 857 εκατ. δολαρίων.

Η πρώτη παραγγελία που έγινε γνωστή τον Ιανουάριο αφορούσε στην άσκηση option προηγούμενης συμφωνίας της Maran Gas με τα ναυπηγεία DSME της Νοτίου Κορέας, για την ναυπήγηση δύο ακόμη πλοίων μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 174.000 cbm, το κόστος των οποίων, εκτιμάται από την VesselsValue, στα 420 εκατ. δολάρια.

Τον Φεβρουάριο ακολούθησε η παραγγελία δύο ακόμη πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα παραλάβει η ναυτιλιακή το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Ο στόλος της Maran Gas αποτελείται από 45 πλοία στο νερό συνολικής μεταφορικής ικανότητας 7,364,270 cmb, η οποία θα αυξηθεί στα 9,104,270 cbm με την παραλαβή των 9 πλοίων που έχει υπό ναυπήγηση.

Στην ενίσχυση του στόλου της με τρία ακόμη LNG carriers προχωρά η ναυτιλιακή Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, σύμφωνα με την Seasure Shipbroking.

Συγκεκριμένα, προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai HI για την κατασκευή τριών πλοίων μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 200.000 cbm έκαστο, με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται στα 703 εκατ. δολάρια, κατά την VV. Η παράδοσή τους αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2025.

Τα containerships

Στην παραγγελία τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προχώρησε εντός του Μαρτίου ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης μέσω της εταιρείας του Capital Maritime & Trading.

Σύμφωνα με την Intermodal η ναυτιλιακή προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Mipo της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 2,800 teu, στην τιμή των 45,5 εκατ. δολαρίων έκαστο. Άλλες πηγές υποστηρίζουν ότι το κόστος θα ανέλθει στα 47 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο, ενώ θα παραδοθούν στην εταιρεία μεταξύ του τρίτου τριμήνου 2023 και του πρώτου τριμήνου 2024.

Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η Capital Maritime έχει πραγματοποιήσει από τις αρχές του έτους νέες παραγγελίες containerships συνολική αξίας 598 εκατ. δολαρίων.

Η εισηγμένη ναυτιλιακή Euroseas, του Αριστείδη Πίττα, έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Mipo της Νότιας Κορέας για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οικολογικού σχεδιασμού και μεταφορικής ικανότητας 2.800 teu, ενώ ακολούθησε και δεύτερη παραγγελία για τρία ακόμη αντίστοιχα πλοία, χωρητικότητας 1.800 teu έκαστο.

Η συνολική της επένδυσης ανέρχεται στα 187 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία διαθέτει στόλο 16 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος με την ολοκλήρωση του ναυπηγικού της προγράμματος θα αυξηθεί στα 23 πλοία, χωρητικότητας 66,971 teu.

Στην παραγγελία τεσσάρων containerships προχώρησε η Tsakos Shipping and Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου, συνολικής αξίας 171 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.

Κατά πληροφορίες πρόκειται για πλοία χωρητικότητας 2,800 teu έκαστο, την κατασκευή των οποίων ανέλαβε το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard.

Σε συμφωνία για την κατασκευή δύο containerships προχώρησε η ναυτιλιακή Danaos Corporation συμφερόντων του εφοπλιστή δρ. Γιάννη Κούστα, με το κινεζικό ναυπηγείο Dalian Shipbuilding Industries.

Σύμφωνα με το ναυπηγείο η σύμβαση προβλέπει αρχικά δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου neo-panamax, χωρητικότητας 7,100 teu, ενώ υπάρχει η option για δύο επιπλέον πλοία.

Η Danaos ανακοίνωσε ότι θα παραλάβει τα δύο containerships το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2024. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές το κόστος κατασκευής θα κυμανθεί στα 80 εκατ. δολάρια έκαστο.

Διαβάστε ακόμη:

MSC: Επενδύει 3,5 δισ. δολάρια για 28 πλοία μεταφοράς κοντέινερ



ΣΧΟΛΙΑ