• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Νέες παραγγελίες LNG carriers και τάνκερ τον πρώτο μήνα του 2023

    (επάνω) Γ. Προκοπίου, Β. Μαρινάκης, Γ. Οικονόμου (κάτω) Κ. Λεντούδης, Ν. Τσάκος, Β. Ρέστης


    Με ικανοποιητικούς ρυθμούς κινούνται οι νέες παραγγελίες κατά την έναρξη του 2023, με τους Έλληνες εφοπλιστές να εστιάζουν σε LNG carriers και τάνκερ.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, το ενδιαφέρον για τα gas carriers και τα δεξαμενόπλοια είναι ισχυρό και αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί όσο καιρό τα ναύλα παραμένουν υψηλά. Την τελευταία εβδομάδα, λίγο πριν ξεκινήσουν οι εορτασμοί της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, υπήρξαν αναφορές ότι προστέθηκαν στο βιβλίο παραγγελιών πάνω από 20 πλοία, αναφέρουν οι αναλυτές της ναυλομεσιτικής.

    Στον κλάδο μεταφοράς LNG, οι Έλληνες έχουν ισχυρή παρουσία με πέντε νέες παραγγελίες, σύμφωνα με την Intermodal.

    Συηκεκριμένα αναφέρει ότι η ναυτιλιακή Dynagas του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE) για την κατασκευή τριών μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 200,000 cbm έκαστο.

    Το κόστος ναυπήγησης θα ανέλθει σε 261,3 εκατ. δολάρια έκαστο, συνολικά 784 εκατ. δολάρια, ενώ τα νέα πλοία θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2026.

    Με δύο ακόμη LNG carriers θα ενισχύσει τον στόλο της η Capital Gas, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη. Η Intermodal συνδέει τη ναυτιλιακή με την παραγγελία δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου χωρητικότητας 174,000 cbm, κόστους 250 εκατ. δολαρίων το καθένα.

    Τα δύο νεότευκτα θα κατασκευαστούν το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Samho και αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το τρίτο τρίμηνο του 2026.

    Δύο πλοία VLGC χωρητικότητας 88,000 cbm θα προσθέσει στον στόλο της η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, η οποία ήταν ιδιαίτερα δραστήρια στις νέες παραγγελίες και πέρυσι.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking τα δύο πλοία της Evalend θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Hyundai HI (Ulsan) της Νοτίου Κορέας, με το κόστος να ανέρχεται στα 96,6 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ η παράδοση τους έχει προγραμματιστεί για το τέλος του 2025 με αρχές του 2026.

    Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο η ναυτιλιακή είχε παραγγείλει τρία -με option για δύο ακόμη- VLGC  στο ναυπηγείο Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE), συνολικής αξίας 286 εκατ. δολαρίων, 95,3 εκατ. δολάρια έκαστο. Η παράδοση τους αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

    Τάνκερ

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η TMS Tankers του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου συμφώνησε με το ναυπηγείο Cosco Yangzhou της Κίνας την κατασκευή τριών τάνκερ χωρητικότητας 115,000 dwt, στην τιμή των 60 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Η εταιρεία θα παραλάβει τα πλοία το 2025.

    Σημειώνεται ότι πριν από μερικές εβδομάδες, λίγο πριν εκπνεύσει το 2022 η ναυτιλιακή TMS Cardiff συμφερόντων του ίδιου εφοπλιστή και του γιου του Χρήστου Οικονόμου, υπέγραψε, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο New Times για την κατασκευή τεσσάρων συμβατικών τάνκερ μεταφοράς αργού, χωρητικότητας 158,000 dwt, στην τιμή των 70 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Τη πρώτη της παραγγελία εδώ και αρκετά χρόνια πραγματοποίησε η ναυτιλιακή Golden Energy Management, συμφερόντων της οικογένειας Ρέστη.

    Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Banchero Costa η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Daehan Shipbuilding για την κατασκευή ενός τάνκερ suezmax χωρητικότητας 158,000 dwt, με option για ένα δεύτερο ίδιο πλοίο.

    Το κόστος εκτιμάται στα 77 εκατ. δολάρια έκαστο και η παράδοση τους αναμένεται εντός του 2025.

    Στο μεταξύ, ο όμιλος Τσάκου, προχώρησε στην αλλαγή προηγούμενης συμφωνίας που αφορούσε στην παραγγελία containerships. Σύμφωνα με την Intermodal, διαπραγματεύτηκε με επιτυχία την μετατροπή συμβολαίων που είχε υπογράψει με το νοτιοκορέατικο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, ώστε αντί για containerships να κατασκευάσει δύο τάνκερ χωρητικότητας 158,000 dwt έκαστο.

    Η κίνηση του, σύμφωνα με τους αναλυτές, σηματοδοτεί την μετατόπιση του ενδιαφέροντος από την αγορά εμπορευματοκιβωτίων, η οποία βρίσκεται πλέον σε υπερπροσφορά και απειλείται από τους φόβους παγκόσμιας ύφεσης.

    Ο Έλληνας εφοπλιστής θα πληρώσει για κάθε τάνκερ 85 εκατ. δολάρια, ποσό σχεδόν 13% υψηλότερο από αυτό που πλήρωσε η Euronav για δύο αντίστοιχα πλοία χωρητικότητας 157,000 dwt έκαστο, στο ίδιο ναυπηγείο τον περασμένο Οκτώβριο, ενδεικτικό της ανόδου των τιμών στα δεξαμενόπλοια.

    Διαβάστε ακόμη:

    Βαγγέλης Μαρινάκης: Η Capital Ship Management παρέλαβε το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο Alkiviadis

    Πήτερ Γ. Λιβανός: Τα μεγαλεπήβολα σχέδια στους ωκεανούς



    ΣΧΟΛΙΑ