• Ναυτιλία

    Θεόδωρος Βενιάμης: Δριμύ κατηγορώ κατά όσων προωθούν το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων στη ναυτιλία-«Εξυπηρετούν εμπορικά συμφέροντα, όχι το περιβάλλον»

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ

    Ο κ. Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών


    Ευθείες βολές κατά όσων προσπαθούν να «περάσουν» περιφερειακά μέτρα στη ναυτιλία, με αφορμή την προσπάθεια που γίνεται για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας, εξαπέλυσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ.

    Με αφορμή και την υιοθέτηση από το ευρωκοινοβούλιο, απόφασης για την ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων, ο κ. Βενιάμης κατηγόρησε όσους εξέφρασαν τέτοιες απόψεις κατά τη διάρκεια του Φόρουμ, ότι κινούνται με βάση προσωπικές ατζέντες και εμπορικά συμφέροντα, και όχι από ευαισθησία στο περιβάλλον.

    «Οι απόψεις που εκφέρονται στο Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ για υποστήριξη σε περιφερειακούς κανόνες και, ειδικότερα, για τη συμπερίληψη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οδηγούνται σαφώς όχι από την περιβαλλοντική ευαισθησία αλλά από προσωπικές ατζέντες και εμπορικά συμφέροντα», τόνισε χαρακτηριστικά.

    Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της μεγαλύτερης εθνικής ναυτιλιακής Ένωσης στο κόσμο,  δεν διστάζει όποτε χρειαστεί να πάρει θέση κατά όσων συμφερόντων υπονομεύουν την βιωσιμότητα του κλάδου, και δεν εξασφαλίζουν παράλληλα την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του κλάδου, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνά το 2,5% παγκοσμίως. 

    Ο κ. Βενιάμης ανέφερε ότι οι παρατηρήσεις που υποστηρίζουν την περιφερειακή δράση σε ένα παγκόσμιο ζήτημα όπως η κλιματική αλλαγή είναι σε πλήρη αντίθεση με τη φωνή της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

    Οι θέσεις αυτές είναι αβάσιμες και υπονομεύουν σαφώς τη θέση της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας και τις συλλογικές προσπάθειες που γίνονται στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού του ΟΗΕ, σημείωσε ο πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. και προσέθεσε ότι ο ΙΜΟ «έχει κάνει τεράστια βήματα στην υιοθέτηση λειτουργικών και αποτελεσματικών λύσεων σε περιβαλλοντικά ζητήματα με παγκόσμια εφαρμογή».

    Στο πλευρό της ναυτιλίας, τίθενται σταδιακά και η μεγάλη πλειοψηφία της ναυτιλιακής κοινότητας. Λίγες μέρες πριν ανάλογη ήταν και η θέση που εξέφρασε και ένας από τους μεγαλύτερους Νηογνώμονες στο κόσμο ο Lloyds Register, όπως και ένα από τα μεγαλύτερα νηολόγια παγκοσμίως αυτό της Λιβερίας. Ανάλογη ήταν και η θέση που πήρε και ο εμπορικός κολοσσός Trafigura ο οποίος έχει καταθέσει στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό πρόταση για την επιβολή εισφορών στη χρήση καυσίμων με υψηλή περιεκτικότητα άνθρακα. Ο όμιλος υποστήριξε πως τα έσοδα από τις εισφορές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση της Έρευνας και Ανάπτυξης εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και για τη διευκόλυνση της ενεργειακής μετάβασης σε παγκόσμιο επίπεδο.

    Η επιβολή ενός τέλους στα ναυτιλιακά καύσιμα, υπό την ομπρέλα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, είναι μια λύση που έχει δει θετικά η ναυτιλιακή κοινότητα, αφού και τις προσπάθειες των ναυτιλιακών εταιρειών για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος θα εντείνει, αλλά θα εξασφαλίσει παράλληλα ότι τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν για την έρευνα και ανάπτυξη εναλλακτικών πράσινων πηγών ενέργειας για τη ναυτιλία.

    «Χρησιμοποιώντας μέσα όπως το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ, εκφράζουν ατομικές απόψεις, οι οποίες, στον αναγνώστη, μπορεί να φαίνεται ψευδώς ότι απηχούν  η φωνή της βιομηχανίας», δήλωσε ο κ. Βενιάμης και συμπλήρωσε ότι «Οι θέσεις αυτές απέχουν πολύ από την πραγματικότητα και έρχονται και σε αντίθεση με τις θέσεις που έχει εκφράσει  ο κλάδος διεθνώς».

    H ελληνική θέση

    Την ίδια στιγμή στον ΙΜΟ οι εξελίξεις είναι ραγδαίες. Γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια να κατατεθεί μια κοινή πρόταση για τα βραχυπρόθεσμα μέτρα. Η ελληνική θέση θέλει τη λήψη μέτρων που θα περιλαμβάνουν ναυτιλιακές εταιρείες και ναυλωτές και θα έχουν παγκόσμιο χαρακτήρα. Ένα από τα μέτρα αυτά είναι ο περιορισμός της ισχύς της κύριας μηχανής των πλοίων (κάτι ανάλογο του slow steaming) αφού θεωρείται ότι θα έχει άμεση θετική επίπτωση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας, ενώ θα κρατήσει βιώσιμη και τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

    Όσον αφορά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αναμένεται να συναντήσει την αντίθεση πολλών χωρών του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, αφού οι ναυτιλιακές χώρες αναμένεται να μην αποδεχτούν την συγκεκριμένη πρόταση που θα ετοιμάσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για διαβούλευση.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ