• Ναυτιλία

    Drewry: Έλλειμμα 9% στους αξιωματικούς εμπορικού ναυτικού – Πρόβλημα με την στελέχωση των πλοίων

    Drewry World Container

    Drewry World Container


    Η έλλειψη προσφοράς αξιωματικών εμπορικού ναυτικού έχει φτάσει σε ιστορικό υψηλό και δεν αναμένεται να βελτιωθεί, οδηγώντας σε πληθωρισμό του κόστους επάνδρωσης, προειδοποιεί η παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία συμβούλων Drewry στην τελευταία της έκθεση.

    Ο οίκος Drewry επισημαίνει στην «Ετήσια Έκθεση Επισκόπησης και Πρόβλεψης Manning» ότι το χάσμα διαθεσιμότητας αξιωματικών για το 2023 έχει διευρυνθεί σε ένα έλλειμμα που ισοδυναμεί με περίπου 9% της παγκόσμιας δεξαμενής ναυτικών, σημειώνοντας αύξηση από το έλλειμμα 5% του περασμένου έτους και το υψηλότερο επίπεδο από την πρώτη φορά που ο Drewry άρχισε να αναλύει την αγορά των ναυτικών πριν από 17 χρόνια.

    Η έκθεση προβλέπει παρόμοια επίπεδα ελλείμματος για το 2023-2028, με βάση τα όρια της προσφοράς νέων ναυτικών που θα είναι διαθέσιμοι κατά την περίοδο.

    «Ενώ αυτά τα επίπεδα ελλείμματος βασίζονται σε αριθμούς πλοίων μαζί με υποθέσεις για τα επίπεδα πληρώματος και τόσο σε μεγάλο βαθμό θεωρητικό, δείχνουν ξεκάθαρα ότι η αγορά εργασίας των ναυτικών έχει γίνει ιδιαίτερα περιορισμένη, με σημαντικές επιπτώσεις για την πρόσληψη και τη διατήρηση καθώς και το κόστος επάνδρωσης», επισημαίνει ο Drewry.

    «Οι πλοιοκτήτες αναζητούν εναλλακτικές πηγές προσφοράς ναυτικών για να καλύψουν το κενό και οι μισθοί έχουν επίσης αρχίσει να παρουσιάζουν μεγαλύτερη αστάθεια», δήλωσε ο Rhett Harris, ανώτερος αναλυτής επάνδρωσης του Drewry.

    Ο Rhett Harris επεσήμανε ότι «ενώ κλάδοι όπως τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία ανεφοδιασμού ανοικτής θάλασσας έχουν ήδη αυξήσει τους μισθούς λόγω της ισχύος των δύο κλάδων, αναμένουμε ότι το μισθολογικό κόστος θα επιταχυνθεί και για άλλους τύπους πλοίων».

    Η συμβουλευτική εταιρεία δίνει έμφαση επίσης στις επιπτώσεις του Covid-19 που είχε σημαντικό αντίκτυπο στην εκπαίδευση του πληρώματος καθώς και στη συνολική ελκυστικότητα της εργασίας στη θάλασσα.

    Εκτός από τον Covid-19, ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας δημιούργησε περαιτέρω προκλήσεις στον ανεφοδιασμό των ναυτικών, με πολλά έμπειρα πληρώματα να επιστρέφουν στην πατρίδα τους για να ενταχθούν στον στρατό.

    Καθώς αυτός ο πόλεμος συνεχίζεται, ο Drewry αναμένει ότι ο αριθμός των νέων ναυτικών από τη Ρωσία και την Ουκρανία θα είναι πολύ περιορισμένος.

    «Ενώ η επάνδρωση σκαφών θα είναι δύσκολη τα επόμενα χρόνια, ειδικά όσον αφορά τη διαθεσιμότητα αξιωματικών λόγω αυτών των ζητημάτων, η επιταχυνόμενη ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου  θα κάνει την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη».

    «Η σημασία της ευημερίας έχει έρθει στο προσκήνιο στη διατήρηση των εργαζομένων», σημειώνει ο Drewry και προσθέτει ότι «η τάση να κοιτάξουμε πέρα από τους μισθούς γίνεται όλο και πιο ισχυρή μέρα με τη μέρα».

    Σύμφωνα με τον Drewry, πράγματα όπως καλά κανάλια επικοινωνίας με τις οικογένειες στο σπίτι, άνετες εγκαταστάσεις στο πλοίο και υποστηρικτικό περιβάλλον εργασίας αποκτούν σημασία.

    Διαβάστε επίσης:

    Aσφάλεια στη θάλασσα: Οι πέντε προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον εκσυγχρονισμό των κανόνων

    Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 7,54 εκατομμυρίων δολαρίων

    ──────────────────

    Εκλογές 2023



    ΣΧΟΛΙΑ