Η Διοικητική Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) παρουσίασε ένα επενδυτικό σχέδιο άνω των 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τα επόμενα δέκα χρόνια, με στόχο την εδραίωση του στρατηγικού ρόλου της Διώρυγας στο παγκόσμιο εμπόριο και τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητάς της.

Το σχέδιο καλύπτει τέσσερις κύριους τομείς: ύδρευση, κατασκευή αγωγού LPG, νέες οδικές υποδομές και λιμενικούς τερματικούς σταθμούς για εμπορευματοκιβώτια και πλοία ro-ro.

1

Το σημαντικότερο έργο είναι η κατασκευή του φράγματος Rio Indio, το οποίο θα παρέχει πόσιμο νερό σε πάνω από ένα εκατομμύριο ανθρώπους και σταθερότητα στην κυκλοφορία του καναλιού.

Το έργο, αξίας 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, θα ξεκινήσει το 2027 και θα ολοκληρωθεί το 2032, με 400 εκατομμύρια δολάρια να προορίζονται για τη μετεγκατάσταση περίπου 2.500 κατοίκων.

Οι στρατηγικές πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν επίσης έναν διαωκεάνιο ενεργειακό διάδρομο, που αποτελείται από έναν αγωγό 76 χλμ. και δύο θαλάσσιους τερματικούς σταθμούς ικανούς να χειρίζονται έως και 2,5 εκατομμύρια βαρέλια ενεργειακών προϊόντων την ημέρα, αποφεύγοντας την ανάγκη διέλευσης από την Διώρυγα.

Η ολοκλήρωση έχει προγραμματιστεί μεταξύ 2030 και 2031.

Παράλληλα, η προκαταρκτική μελέτη για το λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων Corozal συνεχίζεται, με τα αρχικά αποτελέσματα να αναμένονται το 2026 και την έναρξη της κατασκευής το 2028.

Ο τερματικός σταθμός θα ενσωματωθεί σε έναν κόμβο logistics με οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις.

Ο Υπουργός Υποθέσεων των Διώρυγων José Ramón Icaza και ο Διοικητής Ricaurte Vásquez επισήμαναν ότι το έργο θα αναπτυχθεί μέσω διαφανών διαδικασιών και διεθνών διαγωνισμών με τη συμμετοχή παγκόσμιων βιομηχανικών εταίρων.