• Ναυτιλία

    Χρ. Οικονόμου: Γιατί μπαίνει πωλητήριο σε 4 πλοία μεταφοράς LNG της TMS Cardiff

    • Εριέττα Κομνηνού

    Χρήστος Οικονόμου, εφοπλιστής


    Διαθέσιμα προς πώληση είναι τέσσερα πλοία μεταφοράς LNG κατασκευής 2014 που περιλαμβάνονται στο στόλο της ναυτιλιακής TMS Cardiff, συμφερόντων του ιδιαίτερα δραστήριου, στη συγκεκριμένη αγορά, εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου, αναφέρουν πληροφορίες.

    Σε μία χρονική περίοδο κατά την οποία οι τιμές των ναύλων στην αγορά LNG κινούνται ανοδικά, με την διαθεσιμότητα των συγκεκριμένων πλοίων να είναι περιορισμένη, αίσθηση προκάλεσαν τα σενάρια ότι τα χωρητικότητας 160,000-cbm αδελφά πλοία Corcovado LNG, Kita LNG, Palu LNG και Yari LNG πρόκειται να πουληθούν.

    Τα συγκεκριμένα πλοία ανήκουν στην κοινοπραξία Oceanus LNG, στην οποία έχει ποσοστό ο πατέρας του Χρήστου Οικονόμου, ο γνωστός εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου. Ωστόσο, η συμμετοχή του σε αυτή είναι περιορισμένη και ανέρχεται στο 14,3%, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό, 85,7% ανήκει στο αμερικανική ιδιωτικό επενδυτικό fund MatlinPatterson, το οποίο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, είναι αυτό που επιθυμεί να προχωρήσει στην πώληση των 4 πλοίων.

    Πρόκειται για τα τέσσερα πρώτα νεότευκτα της TMS Cardiff, η οποία στη συνέχεια εξελίχθηκε σε ισχυρή δύναμη της αγοράς LNG. Σύμφωνα με δηλώσεις του Χρήστου Οικονόμου, τα πλοία είναι ναυλωμένα για μικρές χρονικές περιόδους ενός έτους ή και λιγότερο.

    Σημειώνεται ότι σύμφωνα με προηγούμενα δημοσιεύματα, η TMS Cardiff εξέταζε το ενδεχόμενο να τοποθετήσει τα τέσσερα LNG σε ένα νέο pool με τις εταιρείες Golar LNG και Awilco LNG, αναφέρει το tradewinds. Ωστόσο, αυτό το σενάριο όπως φαίνεται απομακρύνεται.

    Πάντως, ο Χρήστος Οικονόμου παραμένει ένας από τους πρωταγωνιστές της συνεχώς αναπτυσσόμενης αγοράς LNG, καθώς ο στόλος του αριθμεί 16 πλοία, εκ των οποίων τα 11 είναι υπό κατασκευή και έχουν συνολική αξία 1,96 δισ. δολάρια.

    Παράλληλα είναι ένας από τους εφοπλιστές που έχει κατορθώσει ήδη να κλείσει για τα νεότευκτα πλοία του σημαντικά, πολυετή συμβόλαια ναύλωσης με μεγάλες εταιρείες του ενεργειακού κλάδου, όπως η η Total, η Shell, η Vitol αλλά και η αμερικανική Cheniere Energy.

    Υπενθυμίζεται ότι το Δεκέμβριο 2018 η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή ήταν από τις πρώτες, μαζί με τη ρωσική Sovcomflot, που έκλεισε συμφωνία ναύλωσης με τη Shell, για τέσσερα από τα νεότευκτα πλοία της.

    Στο μεταξύ, στις αρχές Σεπτεμβρίου η Allied Shipbroking ανέφερε ότι η TMS Cardiff προχώρησε σε συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή ενός ακόμη πλοίου χωρητικότητας 174,000 cbm, το πρώτο για το 2019. Η τιμή του νεότευκτου εκτιμάται στα 188,8 εκατ. δολάρια και θα παραδοθεί στη ναυτιλιακή το 2021.

    Ο Χρήστος Οικονόμου σε συνέντευξη του στις αρχές του 2019, είχε επισημάνει ότι προχώρησε στις παραγγελίες εκμεταλλευόμενος τις πολύ χαμηλές τιμές των νεότευκτων στα τέλη Δεκεμβρίου 2017, ενώ για το τρέχον έτος, είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν επρόκειτο να συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς την ανάπτυξη της εταιρείας του και ότι το 2019 θα ήταν μία χρονιά οργανικής ανάπτυξης.

    Λαμβάνοντας υπόψη τη δήλωση του ότι δεν θα προχωρήσει σε νέες παραγγελίες κερδοσκοπικού χαρακτήρα αλλά μόνο σε κινήσεις που θα βασίζονται στις ανάγκες των πελατών της TMS Cardiff, ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι είναι πιθανό η νέα κίνηση να οφείλεται σε κάποια συμφωνία ναύλωσης που έχει κλείσει.

    Προς το παρόν πάντως, η εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει τη νέα παραγγελία.



    ΣΧΟΛΙΑ