ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το επιτελείο της Attica Group, διανύει μια περίοδο σχεδιασμού και ανασυγκρότησης των θυγατρικών της εταιρειών, Fast Ferries, Blue Star, Hellenic Seaways, AΝΕΚ με σύγχρονα πράσινα πλοία που θα μειώσουν τα λειτουργικά κόστη, αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης για προώθηση υπηρεσιών πάνω στα πλοία της στα νησιά που προσεγγίζουν τα πλοία της, επέκτασης των ξενοδοχειακών της μονάδων σε Νάξο και Τήνο, διαφοροποίησης του στόλου με συμβατικά πλοία, ταχύπλοα και πλοία Ro Ro για τη μεταφορά φορτηγών πλοίων, πώληση των παλαιότερων πλοίων και ναυπήγηση νέων με στόχο την μείωση του κόστους μεταφοράς και μείωση του μέσου όρου ηλικίας των πλοίων στα 24 έτη το 2030.
Ωστόσο, η σημαντικότερη κίνηση που επιχειρούν να υλοποιήσουν ο Κυριάκος Μάγειρας, πρόεδρος της Attica Group, Πάνος Δικαίος, διευθύνων σύμβουλος και Διονύσης Θεοδωράτος, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, είναι η έκδοση το Φθινόπωρο ενός ομολογιακού δανείου με διάρκεια επτά ετών, προκειμένου να αναδιαμορφώσει τις δανειακές υποχρεώσεις του ομίλου που ανέρχονται σε περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ.
Η πανίσχυρη τριάδα του ομίλου της Attica Group, έχει καταλήξει σε αυτή την επιλογή, διότι έκρινε ότι σε αυτή τη φάση των πολεμικών συγκρούσεων, των γεωστρατηγικών ανακατατάξεων και της γενικότερης αστάθειας που επικρατεί παγκοσμίως, η έκδοση του ομολογιακού δανείου, θα ενισχύσει άμεσα και αποτελεσματικά την οικονομική κατάσταση του ομίλου και θα μειώσει τα επιτόκια.
Η εταιρεία, έχει ρίξει ειδικό βάρος στην επιλογή των αξιωματικών και των κατώτερων πληρωμάτων, πραγματοποιεί συνεχώς εκπαιδευτικά σεμινάρια, έχει αναβαθμίσει τους χώρους ενδιαίτησης, που βρίσκονται στο υψηλότερο ντεκ σε όλα τα πλοία, παρέχεται δωρεάν Wi Fi, δημιουργούνται γυμναστήρια μέσα στα πλοία και το κυριότερο, διαθέτει διπλές βάρδιες στις σημαντικότερες θέσεις στα πλοία, σε πλοιάρχους, μηχανικούς και λοστρόμους.
Επισημαίνεται ότι η Attica Group, είναι η ναυτιλιακή εταιρεία που απασχολεί τους περισσότερους Έλληνες ναυτικούς, αλλά και η εταιρεία με τους περισσότερους ναυτικούς στον κόσμο.
Αξίζει να τονίσουμε ότι μόνιμα απασχολούνται περί τους 2.500 ναυτικούς, ενώ άλλοι 1.000 ναυτικοί βρίσκονται είτε σε άδεια, είτε είναι στα ΚΕΣΕΝ για ανανέωση, επικαιροποίηση και αναβάθμιση διπλωμάτων, είτε για λόγους υγείας.
Υπενθυμίζεται ότι ο στόλος του ομίλου βρίσκεται σε διαδικασία διαφοροποίησης, που θα περιλαμβάνει συμβατικά πλοία, ταχύπλοα μεταφοράς επιβατών και ταχύπλοα επιβατών και οχημάτων, καθώς και πλοίων που θα μεταφέρουν μόνο φορτηγά αυτοκίνητα.
Αυτή η διαφοροποίηση θα μειώσει σημαντικά το ετήσιο κόστος, θα δώσει δυνατότητα ευελιξίας, τόσο στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα, όσο και στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής.
Οι κινήσεις του ομίλου, με άλλα λόγια, στρέφονται κυρίως να αυξήσουν τον ανταγωνισμό του, έναντι της Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου, κυρίως στο Αιγαίο και των Μινωϊκών Γραμμών, του Εμανουέλε Γκριμάλντι στην Κρήτη και στην Αδριατική.
Το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου που είναι σε εξέλιξη, ανέρχεται σε 1, 2 δισ. ευρώ. Ήδη ο όμιλος υπογράψει συμβόλαια για δύο επιβατηγά οχηματαγωγά αξίας 380 εκατ. ευρώ και άλλα τρία ταχύπλοα της κατηγορίας Aero για τις γραμμές του Αργοσαρωνικού.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον και ο προσανατολισμός του ομίλου στρέφεται για ναυπήγηση δύο πλοίων 145 μέτρων σε ξένα ναυπηγεία και πλοίων 100 μέτρων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, με τα οποία γίνονται συζητήσεις.
Όμως, για να πραγματοποιηθεί αυτό το πρότζεκτ, για την κατασκευή πλοίων σε ελληνικό ναυπηγείο, συνδέεται με τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα εξασφαλίσει η ελληνική κυβέρνηση, σε συνδυασμό με τις δημόσιες συμβάσεις στην ακτοπλοΐα, 12ετούς διάρκειας για την εξυπηρέτηση των αγόνων γραμμών.
Ασφαλείς πληροφορίες, αναφέρουν ότι τα στελέχη του ομίλου ήρθαν σε επικοινωνία με τον Γιώργο Προκοπίου για να συζητήσουν το ενδεχόμενο να ναυπηγήσουν πλοία στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ωστόσο τους δηλώθηκε ότι υπάρχουν άλλες προτεραιότητες και στόχοι για το συγκεκριμένο ναυπηγείο.
Ο όμιλος, ήδη έχει διαμηνήσει σε κυβερνητικά στελέχη ότι ενδιαφέρεται να αναλάβει λιμάνια σε νησιά του Αιγαίου και ήδη έχει επεξεργαστεί σχέδια ανάπλασης αρκετών λιμένων των Κυκλάδων.
Θεωρούν, τα στελέχη του ομίλου, ότι “δεν μπορούν οι επιβάτες της Πάρου να είναι ως φυλακισμένοι στον προβλήτα του λιμένα σε εκείνα τα σιδερένια κλουβιά αναμονής”.
Ο όμιλος, πειραματίζεται ήδη στη χρήση βιοκαυσίμων και όλα τα πλοία σύντομα θα συμμορφωθούν με τις σύγχρονες απαιτήσεις. Τα στελέχη του ομίλου, ωστόσο, εκφράζουν τον προβληματισμό τους, για την καθυστέρηση των προθέσεων της κυβέρνησης για το πως και που θα δοθούν τα χρήματα που συγκεντρώνονται με την επιβολή εισφορών ETS, στο πλαίσιο της εφαρμογής του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών Ρύπων.
Τέλος, τα στελέχη του ομίλου, εκφράζουν και την ανησυχία τους για τη διαφαινόμενη μείωση της επιβατική κίνησης, δεδομένου ότι έως και σήμερα παρατηρείται μείωση της κίνησης κατά 4% στους επιβάτες και μια μικρή αύξηση 2% στη διακίνηση Ι.Χ. και φορτηγών αυτοκινήτων.
Όμως, υπάρχει αισιοδοξία ότι θα ανατραπούν τα σημερινά δεδομένα και θα επιστρέψει η επιβατική κίνηση σε κανονικά επίπεδα άλλων προηγούμενων ετών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
