• Ναυτιλία

    Αριστείδης Πίττας: Πτώση 50% στα ναύλα των panamax σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο 2019

    Α. Πίττας: Σημαντικό deal από τη Euroseas για τη ενίσχυση του στόλου της

    Αριστείδης Πίττας, εφοπλιστής Euroseas


    Ζημιές και μείωση των εσόδων εμφάνισε στο πρώτο τρίμηνο 2020 η ναυτιλιακή Eurodry, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, λόγω της σημαντικής μείωσης των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου με φόντο την πανδημία.

    Ειδικότερα, κατά το πρώτο τρίμηνο 2020 η εταιρεία εμφάνισε συνολικά έσοδα 5,1 εκατ. δολαρίων, μειωμένα κατά 12,5% σε σχέση με τα 5,8 εκατ. δολάρια που σημείωσε το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Η πτώση οφείλεται στα χαμηλότερα ναύλα που κέρδισαν τα πλοία της.

    Επίσης, η ναυτιλιακή κατέγραψε ζημιές 2,3 εκατ. δολαρίων έναντι ζημιών 0,9 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο 2019. Τα προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν στο πρώτο τρίμηνο του έτους στα 0,6 εκατ. δολάρια έναντι 2,5 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

    Το μέσο ισοδύναμο χρονοναύλωσης για τα επτά πλοία της εταιρείας διαμορφώθηκε στο πρώτο τρίμηνο του έτους στα 7.885 δολάρια ημερησίως έναντι 9.472 δολάρια το ίδιο τρίμηνο του 2019.

    O Αριστείδης Πίττας, πρόεδρος και CEO της Eurodry σχολίασε: “Το 2020 μέχρι τώρα έχει σημαδευτεί από τις δραματικές επιπτώσεις της πανδημίας στην παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο. Κυρίως το θαλάσσιο εμπόριο ξηρού φορτίου έχει υποχωρήσει δραματικά, οδηγώντας τα ναύλα για τα πλοία panamax σε επίπεδα περίπου 50% χαμηλότερα σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2019, περίοδο κατά την οποία υπήρχαν ήδη σημάδια εξασθένισης της αγοράς. Μέχρι τα μέσα Μαΐου 2020, οι χώρες άρχισαν δειλά να ανοίγουν και πάλι τις οικονομίες τους και ως εκ τούτου, αναμένουμε ότι θα συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε χαμηλές τιμές ναύλωσης και χαμηλή ζήτηση στους επόμενους μήνες. “

    Και συμπλήρωσε: «Ένα θετικό αποτέλεσμα της ύφεσης της αγοράς και της επικρατούσας αβεβαιότητας είναι το εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο των παραγγελιών για νέες κατασκευές. Αυτή η εξέλιξη, σε συνδυασμό με τις ήδη περιορισμένες παραγγελίες και τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση υφιστάμενων συμβολαίων νέων κατασκευών, θέτουν τις βάσεις για γρήγορη ανάκαμψη των τιμών, όταν βέβαια ανακάμψει το εμπόριο ξηρού φορτίου. Προσπαθούμε να είμαστε σε θέση να επωφεληθούμε από μια τέτοια εξέλιξη και αξιολογούμε συνεχώς τις ευκαιρίες για επενδύσεις σε πλοία”.



    ΣΧΟΛΙΑ