• Ναυτιλία

    Αλλαγή πλεύσης για την ΑΝΕΚ: Εξαγόρασε νέο πλοίο!

    ΑΝΕΚ

    Γιώργος Κατσανεβάκης, πρόεδρος του Δ.Σ. της ΑΝΕΚ


    Την πρώτη εξαγορά πλοίου μετά από αρκετά χρόνια πραγματοποίησε η εταιρία ANEK Lines, μετά τη σημαντική βελτίωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων κατά την τελευταία τριετία και την αναδιάρθρωση του τραπεζικού της δανεισμού που ολοκληρώθηκε το 2017. 

    Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η κρητική ναυτιλιακή απέκτησε το Grand Sping, κατασκευής 1991 και χωρητικότητας 31,800 gt, στην τιμή των 8-8,5 εκατ. δολ. Το συγκεκριμένο πλοίο έχει κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Mitsubishi Kobe και κατά τα τελευταία τρία χρόνια βρίσκονταν παροπλισμένο στο κινεζικό λιμάνι Weihai, αναφέρει το nautilia.gr.

    Ωστόσο, οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι απέπλευσε από την Κίνα την 1η Απριλίου 2018 και αναμένεται να φτάσει στο κανάλι του Σουέζ στις 20 Απριλίου. Μάλιστα, υποστηρίζουν ότι ανήκει ήδη στην ιδιοκτησία της ΑΝΕΚ, με το νέο όνομα Asterion II.

    Η ANEK ιδρύθηκε το 1967, με αρχικούς μετόχους κρητικούς επιχειρηματίες και το 1998 μπήκε στο ελληνικό χρηματιστήριο εξασφαλίζοντας κεφάλαια που βοήθησαν στην ανάπτυξη του στόλου της.

    Ωστόσο, η οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 2009 σε συνδασμό με την σημαντική αύξηση της τιμής του πετρελαίου κατά τα επόμενα χρόνια, ανάγκασαν την εταιρία να προχωρήσει σε πωλήσεις πλοίων λόγω της αύξησης των χρεών της και της περιορισμένης ρευστότητας της.

    Κατά την τελευταία τριετία, από το 2015, η ΑΝΕΚ έχει επιστρέψει στην κερδοφορία, ενώ το Μάρτιο του 2017 κατόρθωσε να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση του μακροπρόθεσμου δανεισμού της. Με την κίνηση αυτή πέτυχε τη διασφάλιση της χρηματοοικονομικής της σταθερότητας, την αποκατάσταση του κεφαλαίου κίνησης και την ενίσχυση της κεφαλαιακής  της διάρθρωσης.

    Με την αγορά του Grand Spring, o στόλος της ΑΝΕΚ αποτελείται από 11 πλοία. To 2017 o  κύκλος εργασιών του Ομίλου παρουσίασε αύξηση και ανήλθε σε 164,7 εκατ. ευρώ έναντι 157,6 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Το 2017 δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του Χρηματιστηρίου Αθηνών, ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρίας εμφανίζεται η κα Αμαλία-Αναστασία Βαρδινογιάννη με ποσοστό 26,62% και ακολουθεί η Τράπεζα Πειραιώς με ποσοστό 24,17% του μετοχικού της κεφαλαίου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Η ελληνική ναυτιλιακή που πρωταγωνιστεί στα καινοτόμα οικολογικά ποντοπόρα πλοία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Κόλλησαν στα δικαστήρια οι αγωγές κατά τριών Ελλήνων εφοπλιστών για τα deals με την Kalani

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Οικονόμου: Πώς ο εφοπλιστής απέκτησε ποσοστό άνω του 70% στη Dryships

     

     

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ