• Ναυτιλία

    Ακινητοποιήθηκαν πλοία για ελλείψεις στη Μαύρη Θάλασσα

    UNCTAD


    Το Μνημόνιο για την Περιφέρεια της Μαύρης Θάλασσας (BS MoU) παρουσίασε τα προκαταρκτικά αποτελέσματα από την Εκστρατεία Επιθεώρησης (CIC) σχετικά με τα πρότυπα εκπαίδευσης, πιστοποίησης και τήρησης φυλακών των ναυτικών (STCW), η οποία πραγματοποιήθηκε από την 1η Σεπτεμβρίου 2022 έως τις 30 Νοεμβρίου 2022.

    Συνολικά 27 σημαίες που κάλυπταν το 9,65% των συνολικών επιθεωρήσεων CIC δεν είχαν καμία μη συμμόρφωση. Τα κρατημένα πλοία με ελλείψεις που σχετίζονται με το CIC στην περιοχή έφεραν σημαίες Κομόρες, Μογγολία, Τανζανία και Τόγκο.

    Στην εκστρατεία συμμετείχαν όλες οι Αρχές-μέλη του Μνημονίου της BS και διεξήχθη υπό τον συντονισμό της εκστρατείας της Βουλγαρικής Ναυτιλιακής Διοίκησης.

    Αυτή η εκστρατεία διεξήχθη σε συνδυασμό με τα Μνημόνια του Παρισιού και του Τόκιο, καθώς και με άλλα περιφερειακά καθεστώτα PSC. Χρησιμοποιήθηκαν κατευθυντήριες γραμμές και ερωτηματολόγια των Μνημονίων του Παρισιού και του Τόκιο.

    Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 1.329 επιθεωρήσεις.

    Από αυτές τις επιθεωρήσεις, 1.140 επιθεωρήσεις πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση του ερωτηματολογίου CIC.

    Τα δεδομένα από το Σύστημα Πληροφοριών της Μαύρης Θάλασσας (BSIS) αποδεικνύουν ότι 5 πλοία κρατήθηκαν για ελλείψεις που σχετίζονται με το CIC (το ποσοστό κράτησης για το θέμα του CIC είναι 0,44%).

    Οι απαιτήσεις που ανέφεραν τα πλήρη αποτελέσματα συμμόρφωσης αφορούσαν:

    Ε2: Ο πλοίαρχος και οι αξιωματικοί κατέχουν έγκυρα πιστοποιητικά ικανότητας όπως απαιτείται από το Έγγραφο Ελάχιστης Ασφαλούς Επάνδρωσης;

    Ε9: Μπορούν οι ναυτικοί στο σκάφος να επικοινωνούν αποτελεσματικά μεταξύ τους στη γλώσσα εργασίας του σκάφους;

    Τα αναφερόμενα πιο δυσμενή αποτελέσματα σχετίζονται με:

    Ε3: Ο πλοίαρχος, οι αξιωματικοί και οι χειριστές ασυρμάτου διαθέτουν έγκυρες καταχωρίσεις που βεβαιώνουν την αναγνώριση των πιστοποιητικών ή έγγραφα απόδειξης της αίτησης; (10,4%).

    Ε5: Οι ναυτικοί στο πλοίο διαθέτουν έγκυρα ιατρικά πιστοποιητικά; (11,1%).

    Ε6: Τα αρχεία για ώρες ανάπαυσης υποδηλώνουν συμμόρφωση με τις απαιτήσεις; (27,4%)..

    Ε10: Τα σχέδια ταξιδιού καλύπτουν ολόκληρη τη διαδρομή από αγκυροβόλιο σε αγκυροβόλιο; (29,6%).

    Συνολικά 476 (41,75%) επιθεωρήσεις CIC αφορούσαν πλοία γενικού φορτίου και πολλαπλών χρήσεων, ακολουθούμενα από τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου με 372 (32,63%) επιθεωρήσεις, πετρελαιοφόρα και χημικά με 108 (9,47%) και πετρελαιοφόρα με 81 (7,11%) επιθεωρήσεων, που περιλαμβάνει 1.037 (90,96%) συνολικά επιθεωρήσεις CIC.

    Και τα 5 πλοία που κρατήθηκαν με ελλείψεις που σχετίζονται με το CIC ήταν πλοία γενικού φορτίου και πολλαπλών χρήσεων.

    Σκάφη από 52 διαφορετικά κράτη επιθεωρήθηκαν στο πλαίσιο του πεδίου εφαρμογής του CIC. Οι περισσότερες επιθεωρήσεις CIC πραγματοποιήθηκαν σε πλοία που φέρουν σημαίες Παναμά με 206 επιθεωρήσεις (18,07%), Λιβερίας με 157 επιθεωρήσεις (13,77%), Νήσων Μάρσαλ με 107 επιθεωρήσεις (9,39%) και Μάλτας με 82 επιθεωρήσεις (7,19%).

    Τα παλαιότερα πλοία, ιδιαίτερα αυτά 25 ετών και άνω, έχουν τα λιγότερο ευνοϊκά αποτελέσματα. Αυτά τα παλιά πλοία δείχνουν λόγο ανησυχίας και για τις 5 κρατήσεις, ενώ τα νέα πλοία, ηλικίας κάτω των 5 ετών, είχαν εξαιρετική απόδοση και δεν υπήρξαν μη συμμορφούμενες απαντήσεις για αυτά τα νέα πλοία.

    Τα αποτελέσματα της εκστρατείας θα αναλυθούν περαιτέρω και τα ευρήματα θα παρουσιαστούν στην 23η συνεδρίαση της Επιτροπής Ελέγχου του Κράτους Λιμένα της Μαύρης Θάλασσας, μετά την οποία η έκθεση θα υποβληθεί στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ